PR-ügynökségek kollégiuma - jelentős számítástechnikai megbízói háttérrel

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. november 17. 13:43
Magyarország tíz vezető PR-ügynöksége - köztük több jelentős informatikai megbízásokkal rendelkező cég is - megalakította a PR-Ügynökségek Kollégiumát 2001. november 15-én. A kollégium célja a magyar PR-ügynökségek érdekeinek védelme és a szakma hatékony képviselete.
Magyarországon 3-5 milliárd forintra tehető a PR-szolgáltatással foglalkozó ügynökségek 2000. évi árbevétele. A szakma és általában a PR-tevékenység megbecsültsége azonban nem áll arányban az iparág teljesítményével.

A kollégium fő célja a PR-nek mint szakmának a nyilvánosság előtti védelme. Az alapítók tudatosítani kívánják, hogy a public relations speciális szaktudáson alapuló kommunikációs szakma, ahol a piacot meghatározó ügynökségek szigorú szakmai és etikai normák között végzik tevékenységüket. A tíz ügynökség abban a reményben alakította meg a kollégiumot, hogy további, aktívan dolgozó ügynökségek is társulnak hozzá. Céljuk a szabályozott üzleti kapcsolatrendszer kialakítása a társszakmákkal, a hiteles public relations-oktatás kérdéseinek rendezése és megfelelő képviselet kialakítása a szakmát érintő törvényhozási kérdésekben.

A kollégium alapítói közösen léptek be a társszakmákat tömörítő Magyarországi Kommunikációs Szövetségbe, ezzel létrehozva a Maksz PR-tagozatát. A PR 1. Stúdió ügyvezetői - Kerekes Pál és Vigh Sándor - elmondták, hogy az alapító ügynökségek, szinte kivétel nélkül, jelentős számítástechnikai megbízói háttérrel rendelkeznek. Az informatikai megbízások csökkenése, összefüggésben az ágazat egyes területeinek válságával, a kommunikációs ügynökségek számára is új helyzetet teremt. A most megalakult kollégiumba, illetve a nagy tekintélyű Makszba való belépés elősegítheti a tagok érdekvédelmét az élesedő piaci verseny egyre zordabbá váló feltételei között.

  • A PR-Ügynökségek Kollégiumának alapítói:

Bruck Gábor (Sawyer Miller Group)

Chris Dobson (Mmd Public Relations

Hegyi Gábor, Lakatos Zsófia (Capital Communications),

Kerekes Pál, Vígh Sándor (PR 1. Stúdió),

Morenth Péter (PRICOMM),

Polgár Viktor (Hill and Knowlton),

Rátky György, S. Takács Zsuzsanna (Rátky és Társai),

Sarlós Gábor (PeppeR Communications),

Sárosi Péter, Sárosi Péter jr. (PublicPress),

Szűcs Ervin (Weber Shandwick / GJW).

Kulcsszavak: marketing PR 1. Stúdió

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01