Az Oracle készítheti az OTP Tranzakciós Adattárházát

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. december 13. 17:32
Az Oracle Hungary Kft. nyerte azt a meghívásos pályázatot, amelyet az OTP Bank Rt. írt ki ez év júniusában a bank ügyféltranzakciókat feldolgozó és elemző Tranzakciós Adattárházának megvalósítására. A pályázaton az Oracle megoldáscsomagja az IBM, az NCR és az SAS hazai vállalatainak ajánlataival versenyzett.
A feladat kivitelezése közel másfél évet vesz igénybe, de hat hónap múlva a rendszer egyes elemei már a bank munkatársainak rendelkezésére állnak. Az Adattárház megteremtésének célja az OTP Bank ügyfelei számára nyújtott szolgáltatások színvonalának további fejlesztése, amelyhez a rendszerből nyerhető információk szolgáltatják majd az alapot.

A pályázat olyan rendszer kialakítására és bevezetésére szólt, amely nyilvántartja a bankban történő havi 100 millió tranzakciót, valamint a nyilvános külső adatokat, és ezen információkat feldolgozva lehetőséget ad az adathalmaz elemei közti összefüggések feltérképezésére, ügyfélcsoportok képzésére. A pályázaton a vállalat a jól ismert adatbázis terméke mellett egy banki adatmodellen alapuló, analitikus és operatív CRM (ügyfél adatfeldolgozó) elemeket tartalmazó alkalmazáscsomaggal, és az ennek alapjául szolgáló adattárház eszközeivel vett részt, melyek rugalmassága és egyedi felépítése miatt meg tudott felelni a kiírásban szereplő szigorú elvárásoknak.

A pályázat elbírálása az iparág dinamizmusának megfelelő gyorsasággal folyt: nem egészen hat hónap telt el a tender kiírása és a nyertes kihirdetése között. A megszületett döntés is a pályázatban megfogalmazott egyik legfőbb elvárást, a gyorsaságot tükrözte. Az Adattárházból nyerhető információkat az OTP Bank mielőbb szeretné üzleti döntéseibe beépíteni, többek között ezért választotta az Oracle egymásra épülő elemekből álló, a megvalósítás egyes lépéseit követően gyorsan használatba vehető megoldását. Az első elemek már fél év múlva az OTP Bank üzleti területeinek rendelkezésére állnak az ügyfélszegmentáció és az ügyfélérték számítás területein, másfél év múlva pedig a bank teljes körűen képes lesz marketing kampányok mélyreható, adatbányászati módszereken alapuló elemzésére, valamint ügyfélmegtartási és lemorzsolódási vizsgálatok elvégzésére, ami támogatni fogja a bank döntéseit a termék- és szolgáltatásfejlesztés területén.

Az OTP Bank a Tranzakciós Adattárház információival differenciáltabb termék- és szolgáltatáskínálatot alakít ki, a célzottabb marketing akciókkal pedig a keresztértékesítés hatékonyságának növelését kívánja támogatni.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01