2001-ben 40%-kal bővült a hazai üzleti kommunikációs piac
Kovács Attila, 2001. december 28. 09:36
A HÍF frissen megjelent Hírközléspiaci helyzetkép 2000-20001 című tanulmánya többek között a hazai üzleti kommunikációs piac alakulásával is foglalkozva, megállapítja, hogy 2001-ben várhatóan az üzleti kommunikációs szolgáltatásokból származó bevétel mintegy 70 milliárd forint körül alakul. Ez ennek a piaci szegmensnek közel 40%-os bővülését eredményezi, 2000-hez képest.
Ami az adatátviteli piacot illeti, a legnagyobb árbevételű társaságok (Matáv 51%; GTS 15%; PanTel 9%) együttes részesedése mintegy 75%. A tanulmány azt is megállapítja, hogy a hazai gazdálkodó szervezetek gyakorlatában az utóbbi időszakban leginkább elterjedt üzleti kommunikációs szolgáltatás az ISDN és a bérelt vonal. Bérelt vonali szolgáltatást a hazai vállalatok mintegy 14%-a (ezen belül a nagyvállalatok 49%-a) vesz igénybe. Idén dinamikusan nőtt a Voice over IP szolgáltatás piaca, és ezzel együtt nő a VoIP szolgáltatást nyújtók száma (a HÍF nyilvántartásában 2001. augusztus végén 57 szolgáltató engedélye szerepelt). A VoIP terén az ügyfélszám tekintetében a négy legjelentősebb szolgáltató (Kiwwi, Matáv, Westel, Pannon) a piac 68%-át mondhatja magáénak. A teljes magyarországi VoIP piac nagyságát a tanulmány összességében 6-8 milliárd forint közöttire teszi 2001-ben.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil vagy egymillió font?
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
- A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
- Magyarország infokommunikációs rendszere az élmezőnyben
- A telefonálás a céges IT kiadások legnagyobb része