A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
A Cambridge Judge Business School 400 amerikai és nagy-britanniai vállalatvezető körében elvégzett új felmérése szerint a vállalati munkamorál egyértelmű kapcsolatban van azzal, hogyan alkalmazzák a technológiát a csapat- és vállalati szintű együttműködéshez. A kutatás szerint az alkalmazottaknak a nagyobb hatékonyság, illetve munkatársaikkal ápolt jó kapcsolat érdekében fontos a kommunikáció.
A megkérdezettek háromnegyede arról számolt be, hogy a gyors és egyszerű információ-megosztást cégük az együttműködést elősegítő technológiák alkalmazásával teszi lehetővé. A hatékonyan használt mobiltechnológia eredményeként a munkahelyen nagyfokú együttműködés alakul ki a magukat hatékonynak, szerepüket pedig felelősségteljesnek érző munkatársak között.
A válaszadók:
ˇ 86 százaléka szerint a köztük és munkatársaik közötti interakció segíti az új ötletek megszületését;
ˇ 82 százaléka szerint munkájukhoz segítséget kapnak a más helyszínen dolgozó munkatársaiktól;
ˇ 75 százaléka úgy érzi, hogy bárhol is legyen, mindig megtalálja a leghatékonyabb segítséget nyújtó embert;
ˇ 74 százaléka véli úgy, hogy munkájához nélkülözhetetlen a nem a csapatába tartozó munkatársaival folytatott együttműködés.
Az üzleti döntéshozók jól ismerik a mobiltechnológia biztosította nem anyagi előnyöket is, elsősorban az innovációt, az együttműködést és a kommunikációt. A modern vállalatoknál kulcsfontosságúnak tekintik a mobiltechnológiát: az üzleti döntéshozók 90 százaléka szerint fontos a technológia, míg a válaszadók több mint fele érzi úgy, hogy az pótolhatatlan szerepet játszik a vállalati együttműködésben. A megkérdezettek 74 százaléka állította, hogy a technológiának köszönhetően könnyebben megszületnek a közös döntések, és a vállaltvezetők háromnegyede alkalmaz olyan technológiát, amellyel alkalmazottaik gyorsabban és egyszerűbben oszthatják meg egymással az információkat.
Az együttműködés tendenciája a bizalom és egymásra támaszkodás kedvező hatású spirálját indítja el. A csapatszintű együttműködés erősíti a bizalmat, és további közös munkára sarkall. A technológiák hatékony kihasználása nagyobb fokú személyes elégedettséget és magasabb szintű munkamorált eredményez. A megkérdezett vállalatvezetők 80 százaléka például úgy véli, hogy a szükséges mobilalkalmazások és készülékek megléte kedvezően befolyásolja a munkához való hozzáállásukat, 76 százalékuk szerint pedig a megfelelő mobilalkalmazások és készülékek javítják a vállalat munkamorálját.
A vállalatok szempontjából a sikeresen lebonyolított informatikai beruházások legfontosabb eredménye a fokozott együttműködés. A megfelelő típusú technológia gördülékeny kapcsolatot teremt az emberek között, fejleszti az együttműködést, ösztönzőleg hat az innovációra és javítja a vállalati munkamorált.
A Judge Business School tanára, Ben Hardy a felmérés legfontosabb eredményéről elmondta: "A vállalatoknak nem szabad az első adódó technológiába vaktában beruházni, azt remélve, hogy az majd működni fog. Ehelyett technológiai és személyzeti stratégiájukat szoros egységben kell áttekinteniük annak érdekében, hogy a tervezett informatikai fejlesztések a lehető legtöbb eredményt hozzák."
Kapcsolódó cikkek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- Magyarország infokommunikációs rendszere az élmezőnyben
- A telefonálás a céges IT kiadások legnagyobb része
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Megnyílt a T-ház: Egy virtuális család intelligens otthona
- Megtorpan az idén az IT- és a távközlési piac növekedése
- Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában. Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.
Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását
Az ABB áram-védőkapcsolók (AVK/FI-relék) és árammérők olaszországi, Santa Palomba-i gyártóüzeme évente 675 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását. A meglévő megújuló energiaforrások mellett egy új fotovoltaikus rendszer biztosítja a telephely energiaellátásának negyedét.
Közzétette első negyedéves pénzügyi jelentését az LG Electronics
Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el.