Új CRM modullal bővült az Oracle vállalatirányítási csomagja
A CRM e-Start két vállalati folyamat, az értékesítési lehetőségek és az ügyfélkapcsolatok kezelésére ad megoldást. Az alkalmazás ezeket a folyamatokat korszerűsíti azáltal, hogy az értékesítők és az ügyfélszolgálat teljes képet kapnak a kliensekről, látják rendeléseiket, számláikat, befizetéseiket, bejelentéseiket, illetve a hozzájuk kapcsolódó értékesítési lehetőségeket. A folyamatokat átlátva így az egyedi és a pillanatnyi igényeknek megfelelően kerülnek kiszolgálásra a vállalathoz forduló vásárlók, érdeklődők vagy hibát bejelentő ügyfelek.
Az Oracle által becsült potenciális hazai CRM piac 2002-ben 10 millió dollár értékű lesz, ami egyelőre kicsi, de gyorsan növekvő része a teljes IT piac 1,2 milliárdos becsült értékének. Míg 2001-ben a vállalatoknál az ügyfélkapcsolat-menedzsmentre fordított összeg elenyésző volt, 2002-ben számos vállalatnál már komoly összegeket irányoztak elő erre a területre. A lassú indulás utáni további intenzív növekedést valószínűsíti az a tény is, hogy kétségtelen jövedelmezősége miatt a lassuló amerikai gazdaságban is növekvő forrásokat szánnak CRM-re az egyébként erősen lecsökkentett vállalati IT költségvetésekből.
A CRM az e-Start csomag már meglevő pénzügyi, logisztikai, kormányzati moduljainak sorát egészíti ki. Az e-Start iránti igény a hazai piacon jelentős: a 2001. pénzügyi évben Hollandia után hazánkban került értékesítésre a legtöbb az e-Start alkalmazásokból. Az Oracle a 2002. pénzügyi évben 15 új ügyfél megszerzését célozta meg az alkalmazás-csomaggal. A vállalat azt reméli, hogy a most bevezetet CRM modul tovább növeli az e-Start népszerűségét, és még az idei pénzügyi évben 2-3 ügyfél választja az új modult önálló alkalmazásként, vagy a más vállalati funkciókkal együtt.
Az ügyfélkapcsolat-menedzsment egységes kezelését a hazai vállatoknál elsősorban az akadályozza, hogy vélt takarékossági okokból már meglevő rendszereket egészítenek ki egy-egy új elemmel, és nem egységes, komplett rendszert alkalmaznak. Ez nagyban befolyásolja a hazai CRM szoftverek piacát is, mert emiatt jellemzően több kisebb egységet vásárló vevővel lehet számolni a teljes rendszert megrendelők helyett.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Új verzióval jelent meg az Oracle Enterprise Manager
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- Az Oracle megjelentette a Siebel CRM új verzióját
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Oracle: Egyszerre öt nagy üzleti szoftvercsaládja új verziója
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en