A személyre szabható ügyviteli rendszer
Maconomy Portál
A Maconomy integrált ügyviteli rendszert elsősorban a szolgáltató- és kereskedőcégek számára fejlesztették ki. Olyan projektalapon működő vállalkozásoknak szánták, ahol a legfőbb erőforrás az ember, s ahol saját munkatársak, anyagok és alvállalkozók koordinálását végzik, aminek a folyamatai egymásra épülnek, és azok jelentősen eltérnek a termelésorientált vállalatok folyamataitól. Az ilyen profilú cégeknek feltétlenül szükségük van egy olyan rendszerre, amely integrálja és kezeli minden munkafolyamatukat - legyen szó akár saját munkaerőről, alvállalkozókról, projektekről, akár ügyfelekről, a fő tevékenységről vagy a pénzügyi háttérről. A Maconomy egy teljesen új megközelítésű üzleti megoldás a projektalapon működő professzionális szolgáltató- és kereskedővállalatok számára, amely minden munkafolyamatukat teljes mértékben integrálja.
A Maconomy integrált ügyviteli és vállalatirányítási rendszer hatékonyan támogatja szolgáltató- és kereskedővállalatok folyamatainak automatizálását és adminisztrációját. A megoldás egyaránt kezeli az egyes projektek előkészítési és lebonyolítási munkafolyamatait, valamint a megrendelések és beszerzések folyamatát. A munkafolyamatok egyes tranzakcióit elegendő egyszer rögzíteni a rendszerben, és annak hatása automatikusan jelentkezik a főkönyvben, illetve a készletnyilvántartásban. A projektmenedzserek, az asszisztensek, a raktár, a beszerzés, az értékesítés, a pénzügyi osztály és a könyvelés munkatársai ugyanazzal az adatbázissal dolgoznak, amely teljesen naprakész. A rendszer integrálja a vállalat egyes különálló részeit - legyen szó leányvállalatokról vagy profitcenterekről -, valamint a vállalattal kapcsolatban álló külső szereplőket - vevők, szállítók, külsős munkatársak, partnerek - egyaránt. A felhasználók hozzáférési jogosítványai szabadon és biztonságosan meghatározhatók.
Testre szabott portál
A Maconomy Portál az előzőekben bemutatott ügyviteli rendszer intelligens, internet alapú felhasználói felülete. Azoknál a cégeknél, ahol a Maconomy Portált használják, alapvetően megváltozik a munkavégzés menete, mivel teljes mértékben személyre szabott webes felhasználói felületet kínál a cég minden egyes dolgozójának. E "perszonalizált" felület segítségével minden felhasználó kizárólag a rá vonatkozó információhoz fér hozzá, az azonban lekérdezés nélkül rendelkezésére áll. Bejelentkezés után a felhasználó képernyőjén automatikusan megjelennek a rá vonatkozó teendők, figyelmeztetések, elemzések. A rendszer ezáltal nagymértékben megkönnyíti a felhasználók munkáját.
A Portál használata valóban a munkavégzés egészen új formáját jelenti, mivel az egyes felhasználók munkafolyamatait automatizálja a rendszer, bejelentkezés után a képernyőn megjelennek az adott felhasználó feladatai és a számára legfontosabb információk - az azokra vonatkozó minden kérdezés nélkül. Az alábbi szolgáltatások egyedi beállítását végezhetjük el:
teendők listája (az adott felhasználóra vonatkozó tennivalók listája, amelyet a projektben részt vevők munkája generált),
figyelmeztetések (sürgős beavatkozást igénylő feladatokra hívja fel a felhasználó figyelmét),
jelentések és elemzések (gyors, áttekinthető jelentések és elemzések, amelyek lekérdezés nélkül rendelkezésre állnak),
munkafolyamatok (az adott felhasználó rendszeresen végzendő munkafolyamatai, amelyek biztosítják a helyes sorrendet, továbbá azt, hogy a feladatok közül ne maradjon ki semmi),
adatbázisok (egyszerű hozzáférés a leggyakrabban használt adatbázisokhoz, alkalmazásával időt takarít meg a felhasználó),
linkek (könnyen elérhetők más programok, az intranet, e-mail, kedvenc honlapok, szótár, devizaárfolyamok, időjárás-jelentés stb.),
összefoglaló kimutatások (az adott felhasználó számára a rendszer által nyújtott információ alapján elkészített legfontosabb jelentések összefoglaló megjelenítése egyetlen képernyőn).
A Maconomy Portál felhasználóbarát felülete tehát könnyebbé teszi a munkát, az intelligens kezelőfelületen keresztül a teljes Maconomy rendszert - jogosultságának megfelelően - elérheti bárki, a felhasználók a rájuk vonatkozó információt viszont automatikusan látják. Az intelligens összefoglaló képernyők tartalmazzák az adott felhasználóra vonatkozó teendőket, figyelmeztetéseket, jelentéseket és elemzéseket, projekteket, időtáblákat. Mivel a Maconomy egy szabványrendszer, sok előre konfigurált szerepet is tartalmaz; a megoldás bevezetése a B-Prime módszernek köszönhetően gyors és költségkímélő, ami után az előre konfigurált szerepek azonnal használhatók. A szabványos, előre konfigurált szerepektől való eltérés - a vállalat igényeinek megfelelően - is könnyen megoldható a Portál Designer segítségével.
Cégtörténelem
A Maconomy Corporation tíz irodájában világszerte 300 munkatárs dolgozik. A vállalat Kelet-Európában partnercégeken keresztül értékesíti termékeit, Budapesten, Moszkvában, Szófiában és Varsóban működnek partnerirodák. A Maconomy rendszert 25 országban több mint 600 vállalat használja napjainkban.
Magyarországon a TRL Hungary Kft. (1036 Budapest, Tímár utca 5.) képviseli a tőzsdén is eredményesen szereplő Maconomy Corporationt. Az 1994-ben alapított, holland-magyar érdekeltségű közös vállalat 1998 óta foglalkozik a Maconomy szoftver hazai terjesztésével, az elmúlt években Magyarországon több mint 25 vállalat vezette be sikeresen a rendszert.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Tízmilliós LIBRA Szoftver támogatás a Gödöllői Királyi Kastélynak
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Oracle: központban az üzletmenet globális kezelése
- IV. SZÁMADÓ Nap: A menedzsment támogatása információval és informatikával