Vállalatirányítás és ügyfélkapcsolat
A válasz: Oracle e-Start!
Szorosan integrált megoldások
Az Oracle a vállalat működését egyértelműen támogató e-Starttal azokra a vállalkozásokra fókuszál, amelyek méretükből adódóan szeretnék gazdálkodási és logisztikai tevékenységüket egységes informatikai rendszerrel lefedni. A módszertan olyan alkalmazáscsomagot céloz meg, amelynek alapját az Oracle Applications termékcsalád pénzügyi, számviteli, logisztikai, emberierőforrás-, kereskedelmi és ügyfélszolgálati alkalmazásai, valamint az Oracle Hungary kiválasztott partnerei által fejlesztett, forgalmazott és az Oracle Applicationshöz szorosan integrált megoldásai képezik.
Az e-Start rendszer a funkcionális bővítést támogató, előre paraméterezett (a folyamatok feltérképezését, teljes dokumentáltságát és a rájuk vonatkozó teljes oktatási anyagot is magában foglaló), illetve az ügyfél speciális igényeihez igazítandó elemeket tartalmaz. Az alkalmazás a döntést követő 30-90 napon belül üzemképessé tehető, ennyi idő minden cégnél elegendő a specialitások illesztésére, a tesztelésre, az üzembe helyezésre és a dokumentáció átadására. Ez azt is jelenti, hogy a szintén időigényes konzultáció lerövidül, az ezzel kapcsolatos költségek pedig töredékükre csökkennek.
Három irány
Az e-Start az Oracle Applications teljes funkcionális és technológiai eszköztárát kínálja a felhasználónak, ezért a vállalat növekvő igényét is képes kiszolgálni, mégpedig három irányban:
- támogatja a vállalat földrajzi növekedését (az új telephelyek bekapcsolása a rendszerbe az odautazás mellőzésével lehetséges),
- lehetőség nyílik stratégiai tervezési-elemzési eszközök hozzákapcsolására,
- a belső működés optimalizálása után át lehet helyezni a fókuszt az ügyfélkapcsolati alkalmazásokra, a piaccal és a vállalat saját ügyfeleivel való szorosabb kapcsolattarásra.
Az így alkalmazott rendszer pontos képet nyújt az üzleti partnerekről, vevőkről, szállítókról, és a teljes adminisztráció központilag biztosítható, ami kisebb munkaráfordítást, alacsonyabb költséget jelent. Ám a rendszert bevezető szervezeteknél a szervezési folyamatok is megváltoznak, ami újabb megtakarítást eredményezhet.
Az e-Start használatában nincs kitüntetett piaci szektor: a csomag nem zárja ki, hogy például a telekommunikációs, kereskedelmi vagy államigazgatási ágazat közül csak az egyikben vagy a másikban alkalmazzák. Két változat készült, az egyik a számviteli, a másik a költségvetési törvény előírásait követi.
A módszertan és az e-Start abból fakadó versenyképességének szemügyre vétele kapcsán az Oracle szakembere a termék két olyan jellemzőjére hívja fel a figyelmet, amely más hasonló megoldások elé helyezi az Oracle-csomagot. Elsőként az alkalmazás technológiai hátterére, amely magában foglalja a fejlesztőeszközöket, az adatbázis-technológiát, a teljesen nyitott rendszerből eredő könnyű fejlesztés és a más rendszerekhez való eszköztárillesztés lehetőségét. A másik fő szempont a termék magyarországi viszonyokhoz való illeszkedése, ami a partnercégek hathatós segítségével valósul meg. Az informatikai rendszerintegrátor típusú partnerek a terméket továbbfejlesztik, értékesítik, bevezetését, illesztési feladatait elvégzik.
Bár az e-Start módszertan alapján kialakított integrált vállalatirányítási rendszer koncepciója új keletű, örvendetes, hogy már több referenciája is fellelhető a hazai piacon, így az államigazgatásban a Magyar Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) használja, a versenyszférában pedig alkalmazói között pénzügyi szolgáltató, informatikai vállalat és kereskedelmi cég egyaránt található.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Tízmilliós LIBRA Szoftver támogatás a Gödöllői Királyi Kastélynak
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Oracle: Siebel CRM Professional Edition itthon is
- Oracle: központban az üzletmenet globális kezelése