A Telefónica elvesztette ügyfelei egyharmadát
Jóllehet a spanyol telefonpiac már három évvel ezelőtt megnyílt más szolgáltatók előtt, a legtöbb alternatív szolgáltató, mint például a Retevision csak 2001-ben tudott megkapaszkodni a spanyol piacon. Az új szolgáltatók azonban gyorsan behozták hátrányukat. Tavaly januártól júniusig a Telefónica a hazai piacnak még csak a 3 százalékát vesztette el, igaz, ettől máris 10,7 százalékkal csökkent a profitja.
A Retevision minden piaci szegmensben több mint egy százalékot szerzett és a piac 3,88 százaléka lett az övé. Az ONO tavaly az első félév végéig piaci részesedését 0,38 százalékról 1,62 százalékra növelte. Az 1998 óta működő vállalat kiütötte helyezéséből a France Télécomhoz tartozó Uni2 távközlési vállalatot mint nagyságra harmadik spanyol telefonszolgáltató. A Uni2 piaci részesedése 1,24 százalékra csökkent.
A spanyol ügyfelek elpártolásának oka a Telefónica áraiban keresendő - írta az APA hírügynökség hétfőn. A konkurencia a helyi beszélgetések tarifáját 5,2 százalékkal, a belföldi távhívások tarifáját 4,5 százalékkal alacsonyabbra szabja, mint a volt állami monopolvállalat.
A spanyol távközlési felügyelet eközben úgy döntött, hogy a Telefónicának kell vállalnia a telefonhálózat 2000-ik évi, 268 millió eurós karbantartási költségének egészét. A Telefónica ez ellen tiltakozik.
Kapcsolódó cikkek
- Távozik a Microsofttól az Xbox-főnök
- Macedóniában is sikeres az AAM
- A HP "Az Év Microsoft Partnere" - negyedszer
- A Sony is a CMOS iparba fektet
- Értékes üzleti lehetőségek a Microsoft partnereinek
- Az EMC felvásárolta a Veridet
- Szeptember 17-én dönt az illetékes EU bíróság a Microsoft-ügyben
- Globális arculatfrissítés a Verbatimnál
- Ericsson: IMS-szerződés a svédországi Telenorral
- Megafúzió a távközlésben - Vodafone-Verizon