Változó mobilipar
Nagy kihívás a Nokia számára
- Egészen más piacvezető gyártónak lenni, mint a piacvezető cég egyik fő ellenfelének - mondta Alahuhta, a társaság bevételének 80 százalékáért felelős mobilrészleg vezetője. Alahuhta szerint a társaságnak olyan új célokat kellett keresnie, amellyel továbbra is motivációt adhat az alkalmazottaknak, és elkerülheti az önelégültséget, illetve a stratégiai hibákat, amelyek a Motorolát hátráltatták.
- Felismertük, hogy ez egy igen érzékeny iparág. Szerezhetsz piaci részesedést benne, de veszíteni is igen könnyen lehet - tette hozzá a vezető. A Nokia szerint a PC-ipar teljesen különbözik a mobiltelefon-ipartól. A PC-k alap építőkövei, mint például az Intel (illetve AMD) processzorok, a Microsoft operációs rendszerei vagy a CD-ROM meghajtók mind közel egyformák és szabadon beszerezhetők a piacon. "Egy mobiltelefon teljesen különböző felépítésű, mint egy PC. A mobiltelefon egy teljesen egyedi termék, amelynek jól kell kinéznie, kellemes felhasználói felülettel kell rendelkeznie, és illenie kell a felhasználó személyiségéhez.
Alahuhta szerint a Nokia célja jelenlegi, 37 százalékos globális mobilpiaci részesedésének 40 százalékra növelése. És hogy mi lesz azután? - Azt majd eldöntjük ott és akkor - mondta a vezető széles vigyor közepette.
Kapcsolódó cikkek
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- Két cégé a mobilpiac fele
- Az mp3 lejátszók és a videokamerák végét jósolja a Nokia
- Várakozások felett 2006-ban a világ mobiltelefon piaca
- Jövőre kétszereződik az "okos mobilok" piaca
- A Nokia szerint 2010-re 3 milliárd mobilos lesz
- A Samsung a nyuget-európai mobilpiac élére tör
- IDC: rekordmértékben, 29%-kal nőttek tavaly a mobileladások
- A Nokia már dolgozik az 50 ezer felhasználót érintő SMS-probléma javításán