Tevékenységmódosítás a Mitsubishinél?
Kollár Csaba, 2002. február 12. 20:33
A Mitsubishi Electric bejelentése szerint a jövőben az USA-ban nem árusítja mobiltelefonjait, helyettük csupán a csengőhangok piacán kíván eredményeket elérni.
Elemzők rámutatnak arra, hogy a Mitsubishi túlzottan optimistán ítélte meg az amerikai piacot, amely aztán sokkal ridegebb és keményebb terepnek bizonyult, mint ahogy azt a japánok valaha is gondolták volna. Így következhetett az be, hogy a cég leáll mobiltelefonjai árusításával az amerikai piacon, és bezárja számos USA-beli és kanadai képviseletét.
A Mitsubishi optimizmusára jellemző, hogy nem kíván teljesen kivonulni a tengerentúli piacról; a jövőben egy helyi, csengőhangokkal foglalkozó céggel szeretne stratégiai együttműködési szerződést kötni, hogy a cég szóvivőjének szavaival élve a csengőhangok iránt fogékony amerikai lakosságot a legszebb dallamokkal tudja elkápráztatni.
Vélhetőleg a Mitsubishi így sem tud könnyen komoly piaci pozíciót kivívni magának, mivel Amerikában szinte az összes lemezkiadó a szerzői jogokra hivatkozva nem engedélyezi az általa menedzselt művész/zenekar művének mobilosítását.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
- Sony Ericsson: kilenc új mobilkészülék
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- Indiában gyárttat olcsó mobilokat a Sony Ericsson
- Motorola: növekvő készülékeladások, vártnál alacsonyabb bevétel
- Nincs vevő a BenQ Mobile-ra
- Csődöt jelentett a BenQ (Siemens) Mobile
- Motorola: a teljes mobil-kollekció a hazai piacon