Jól vizsgázott a Net-mail
Kommunikációs megoldás kis-, közepes és nagyvállalatoknak
A cég ügyvezetője ugyanakkor nem titkolta, outsourcing (erőforrás-kihelyezés) jellegű szolgáltatásaikkal elsősorban a vállalatokat célozzák meg. A Net-mail kifejlesztését az tette szükségessé, hogy a vállalatok hálózatain gyakorta többféle operációs rendszer fut, több postafiókot használnak, nem ritka, hogy szükség van kimenő körlevelek küldésére, nem is beszélve arról, hogy a cég hálózatát esetleg távolról is szeretnék elérhetővé tenni a távmunkában dolgozó munkatársak számára, miközben az adatokat is szeretnék biztonságban tudni. A felhasználóknak időnként több száz e-mail címet kell tárolniuk címlistájukban, amit fontos, hogy könnyedén lehessen kezelni, az átlátható legyen.
A Net-mail azonban ennél is többet nyújt. Beépített naptárfunkció, ebédrendelő és határidőnapló, a vállalati webkiszolgáló egyszerű kezelése ilyen, és ehhez hasonló bővítményekkel is felvértezhető a rendszer. Fontos jellemző az is, hogy még a hétköznapi felhasználók-nak szánt ingyenes rendszert is ellátták a kéretlen leveleket (spam) kiszűrő, egyénileg beállítható szűrőrendszerrel; letölthetőek a más rendszerekben tárolt, POP3 kiszolgálón lévő levelek is, így egy egyszerű internet-böngésző (Internet Explorer, Netscape, Mozilla, Opera, Handspring stb.) használatával férhetünk hozzá máshol tárolt postáinkhoz is, és válaszolhatunk rá. A webes felület egyik nagy előnye, hogy semmilyen levelező kliensre (Outlook, Outlook Express, Netscape Mail stb.) nincs szükség, ezáltal az e-mail vírusoknak is gátat szabhatunk.
A Net-mail egyik sajátossága az is, hogy fejlesztője szakított a hagyományos értelemben vett POP3 jellegű mailboxokkal, így minden egy SQL adatbázisban kerül tárolásra a szerveren. A weboldalon így SQL lekérdezésekkel valósul meg a jogosultság szerinti levéllekérdezés. Ennek köszönhető az is, hogy áttekinthetőek lettek a a kommunikációs levélláncok, visszakövethető, hogy ki mely levélre milyen választ írt, látható, hogy ki kapcsolódott be egy-egy levelezési levelezésbe. Könnyebbé tehető az általános, info@cegneve.hu jellegű címek kezelése is, mert pontosan szabályozható, hogy a cég mely alkalmazottai olvashatják ugyanazt a levelet, ezáltal elkerülhető a manuális (kézi) továbbküldés (forward). A rendszer segítségével követhető az is, hogy az adott levelet végül elolvasták-e.
Meg kell említeni továbbá, hogy az irodai változatban a címjegyzék szolgáltatásnak is van egy különlegessége, beállítható, hogy bizonyos elérhetőségeket az iroda egy-egy munkatársai is láthassanak, míg bizonyos címeket (például személyes ismerősökéi) csak a címjegyzék eredeti gazdája láthasson és kezelhessen. A naptár és a határidőnapló funkció különlegessége az is, hogy a közös programok szervezése is könnyedén megvalósítható. Beállítható, hogy a főnök mely programjait láthassa a programjait szervező asszisztens, míg a bizalmasabb programjaiba nem tekinthet be. Ideális egy-egy munkafeladat csoportos elvégzése is, a megfelelő határidők mellé akár csatolt állományokat is hozzáfűzhetünk. Megoldható közös képtár létrehozása is.
Mint azt Tóth Attila ügyvezető igazgató elmondta, már dolgoznak a programcsomagok továbbfejlesztésén. Azt szeretnék, ha a jövőben a rendszer még inkább olyan komplex megoldást nyújtana megrendelőiknek, amely képes a raktárkészlet kezelésére, a levelezés iktatására, megkönnyíti a számlázást stb. Mindezt oly módon biztosítják, hogy egy-egy szolgáltatást modulszerűen lehet megrendelni.
Az ügyvezető elmondása szerint a szolgáltatást saját szerveiken végzik, így nincs szükség az irodákba kihelyezni külön kiszolgáló gépeket. A cégek munkatársai internet-böngészőjükön keresztül, akár 128 bites titkosítással, https protokollal vehetik igénybe a hálózati szolgáltatást, melyet jelenleg három csomagban kínál az El Greco. A szoftver az említetten kívül számos aprósággal, érdekességgel is szolgál használói számára. Ilyen az, hogy a levelezéskor, amennyiben több címünk is van, megadhatjuk, hogy mely feladóval kívánunk levelet küldeni. Rendkívül praktikus megoldást láthatunk a faxok kezelésére is, beállíthatóak, hogy bizonyos számokról érkező faxüzeneteket a rendszer automatikusan továbbítson az erre felhatalmazott felhasználóknak. Az előre nem megadott számokról érkező üzenetek a faxadminisztrátorokhoz érkeznek, melyeket a felhasználó egyszerűen továbbíthat.
Az alapcsomagban elektronikus levelezés értendő, továbbá a hozzá tartozó címjegyzék kezelése csoportmunka-támogatással (50 felhasználóig), ez havonta nettó 29 ezer forintért vehető igénybe. Az optimal csomag szinte valamennyi elérhető modul benne van (levelezés, címjegyzék, naptár, feladatkezelő, ebédrendelő, fórum szolgáltatás, a cég dooménnevének karbantartása (DNS), webszolgáltatás). Ez havonta 39 ezer forintért (+ ÁFA) vehető igénybe. A de luxe csomagban az optimal csomagban említetteken kívül további lehetőségek vannak.
Kapcsolódó cikkek
- Új megapixeles hálózati kamerák az Axistól
- 40 Gbit-es sebességgel netezik egy svéd nagyi
- D-Link NetDefend tűzfalak ICSA tanúsítvánnyal
- Munkaállomások kihosszabbítása IP alapon
- Friss fejlesztésű Samsung Mobile WiMAX rendszerek
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Check Point: többmagos teljesítmény-fokozó technológia
- Világelső Edge-útválasztó berendezés
- A Cisco a biztonságtechnológiai videoelemzés szabványosításáért
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit