iroda kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: iroda
![](/download/viewattach/157350/1/40/1908373-116944330.jpg)
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
![](/download/viewattach/157179/1/40/1904768-1277425352.jpg)
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
![](/download/viewattach/156998/1/40/1899953-1462746407.jpg)
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
![](/download/viewattach/156695/1/40/1891863-1970870134.jpg)
Megosztott céges biciklik és mini irodák a munkahelyeken – ez lehet a jövő?
Először jöttek az egy légterű munkahelyek, aztán a közösségi irodák, majd a felváltva használt asztalok. Ezzel párhuzamosan megjelentek az online tárhelyek és egyéb közösen kezelhető digitális rendszerek. Újabban pedig már egy céges autót is több munkavállaló használ, és lassan a közösen használható elektromos biciklik és rollerek is betörnek a piacra. De hogyan lehet ennyi megosztott eszközt, helyiséget és rendszert hatékonyan összefogni, és mi jöhet még a jövőben? A TOPdesk Magyarország most összegyűjtötte, milyen területekre érdemes odafigyelnünk.
![](/download/viewattach/156485/1/40/1886467-1807084669.jpg)
A Skanska elindította ESG+ elnevezésű irodai programját
Egy, az ESG-szabványoknak megfelelő iroda nem csupán a piaci változások és az EU előírásai miatt fontos, hanem a munkavállalók számára is hozzáadott értéket teremt. Ezért a Skanska kidolgozott egy ajánlatot a bérlők számára, ami olyan szolgáltatásokat tartalmaz, melyek a fenntartható munkahelyek megteremtésében és a nem pénzügyi jellegű jelentések készítésében nyújt támogatást.
![](/download/viewattach/156113/1/40/1876120-255383975.jpg)
Üzleti reggelit szervezett az ABSL Hungary és a Colliers
Az irodaterek jövője iránt elkötelezett közel 60 szakember részvételével üzleti reggelit szervezett az ABSL Hungary és a Colliers. Az eseménynek a Fressnapf International Business Services irodája kölcsönözte a helyszínt, ahol Markus Martens ügyvezető igazgató egy vezetett irodabejárásra is meginvitálta a vendégeket.
![](/download/viewattach/154410/1/40/1829205-652832989.jpg)
Nem lépett a home office az irodák helyébe
A Covid-járvány előtt havi néhány nap home office még a munkavállalóknak biztosított kedvezménynek számított, mára viszont számos ágazatban a dolgozók megtartását, a hatékonyság növelését támogató, széles körben alkalmazott megoldássá vált, ami gyökeresen átalakította az irodahasználati szokásokat.
![](/download/viewattach/153849/1/40/1813550-262027079.jpg)
Változnak a hangsúlyok az irodapiacon
Lassú átrendeződés zajlik a hazai irodapiacon. Az amerikai és nyugat-európai szegmensre jellemző mélyrepülés nálunk nem érzékelhető, de a pandémia előtti pezsgésre és beruházási lázra is sokat kell még várni. Az előnyös lokációjú, emellett megfelelő ESG-stratégiával épült vagy felújított, alacsony fenntartású irodaházakra azonban a tapasztalatok szerint továbbra is jelentős kereslet van ‒ állítja az Alfa Group szakértője.
![](/download/viewattach/149237/1/40/1685891-1711017832.jpg)
Mik az ideális munkavállalói élmény legfontosabb elemei?
Az elmúlt évek eseményei által gerjesztett hatások jelentősen átalakították az épített környezetünkkel és a napi rutinunkkal kapcsolatos viszonyrendszerünket, munkavállalói és munkáltatói oldalon egyaránt. Az ebből eredő elmozdulás megkerülhetetlenül hatással van a tanácsadói világra is.
![](/download/viewattach/149037/1/40/1680923-2115879418.jpg)
Az E.ON lesz a BakerStreet irodák első bérlője
Az E.ON Hungária Csoport az ATENOR által fejlesztett BakerStreet-be helyezi át budapesti központját. Az E.ON 2024 második negyedévében költözik majd be új, összesen 16 200 m²-es székházába, mely a BakerStreet iroda campus első fázisában valósul meg.
![](/download/viewattach/148856/1/40/1675670-425266232.jpg)
A dolgozót és a céget is megbetegítheti a rosszul berendezett iroda
A dolgozók munkahelyi komfortérzetének csökkenése pszichológiai tüneteket is okozhat, ami kihatással lehet a közösségben uralkodó légkörre és a munkafolyamatokra is. A nyílt terű irodákban (open office) fokozottan jelen lehet a komforthiányos állapot és az ebből fakadó frusztráció és elégedetlenség, ezért különösen fontos, hogy a munkáltatók a lehető leginkább ergonomikus munkakörnyezet megteremtésére törekedjenek.
![](/download/viewattach/148328/1/40/1661022-249988539.jpg)
Miért jó egy használt monitor irodai felhasználásra?
Egy használt monitor irodai felhasználásra kiválóan alkalmas. Olyan készülékekről van szó, melyek költséghatékony megoldást jelentenek pl. KKV-k számára vagy egyéni vállalkozóknak. Kiválóan alkalmasak hosszú távú felhasználásra. Nézzik is meg, hogy miért!
![](/download/viewattach/147853/1/40/1647569-1342328771.jpg)
A Skanska székhelye rangos minősítést kapott
A Skanska magyarországi székhelye, mely a Nordic Light irodakomplexumban található, WELL Health & Safety minősítést kapott. Ezt a rangos tanúsítást a legmagasabb szintű biztonsági paraméterekkel rendelkező, fertőzések kockázatát csökkentő és egészséges, biztonságos munkakörnyezetet kialakítását lehetővé tevő irodaterek kapják.
![](/download/viewattach/147386/1/40/1634705-702277940.jpg)
Rövidesen visszaköltözhetnek az alkalmazottak a céges asztalukhoz
Néhány nappal ezelőtt még a koronavírus-járványtól volt hangos a média, ezt egy csapásra lesöpörte az asztalról az orosz-ukrán háború. A téma sajnálatos aktualitása mellett fontos szerepet játszik ebben a változásban az is, hogy a koronavírus miatti óvintézkedések egyre enyhébbek. Azok, akik az elmúlt hónapokat, éveket home office-ban töltötték, idén nyárra visszatérhetnek az irodákba, legalábbis ez a terv több nagyvállalatnál.
![](/download/viewattach/146650/1/40/1614434-1185503034.jpg)
Irodai munka ülve vagy állva? Melyik jobb nekünk?
Sok a dilemma azzal kapcsolatban, hogyan lehet csökkenteni az irodai ülőmunka káros hatásait. A munkahelyi álló asztalok sok egészségügyi problémára kínálnak megoldást, de valóban ez lenne-e az egyetlen üdvözítő megoldás? Nézzük az állómunka néhány előnyét és hátrányát!
![](/download/viewattach/146444/1/40/1608886-1874448352.jpg)
Roland Berger: A fenntartható intelligens irodáké a jövő
Bár a pandémia átrajzolta az irodapiacot is, a fenntartható okos irodák iránt továbbra is van kereslet, ez pedig nagyszerű lehetőséget kínál az irodaházak számára. A fenntartható épületek alacsonyabb üzemeltetési költséget és magasabb bevételi potenciált jelentenek és vonzzák a környezettudatos munkaerőt, így mind az üzemeltetők mind a bérlők számára hasznosak lehetnek.
![](/download/viewattach/146303/1/40/1605367-439221599.jpg)
Az agyamra mész! – legidegesítőbb szokások az irodában
A hangos telefonálástól a csámcsogásig széles a skála, összegyűjtöttük az 5 legidegesítőbb szokást, amit a kollégák művelhetnek az irodában.
![](/download/viewattach/145724/1/40/1589908-1451823644.jpg)
TabLog érkeztetés és beléptetés a Hungária Office Parkban
A Hungária Office Parkban kiemelt szerepet kap a prémium vendégérkeztetés és a mobiltelefonos dolgozói beléptetés a Real Estate Awards díjazott TabLog rendszerének a segítségével.
![](/download/viewattach/145584/1/40/1586314-1516060736.jpg)
Hibrid munkarendre állt át az SAP
Az elmúlt másfél év tapasztalatait, illetve a munkavállalók körében végzett kutatási eredményeket figyelembe véve alakította át a hazai üzleti informatikai szektor vezető szereplője a mindennapi működését. Az SAP budapesti irodáiban a dolgozók és vezetőik közösen alakíthatják ki, hogy az irodából, vagy akár teljes egészében otthonról szeretnék-e folytatni a munkát, ennek megfelelően rendezte át a vállalat a munkakörnyezetet is az egyes épületekben. A kollégák megelégedésére szolgálhat, hogy az új Flex Work modell és a szabad választás rendszere nem érintette a személyes juttatásokat, így például a céges autóhasználatot sem.
![](/download/viewattach/144393/1/40/1556990-1660995428.jpg)
Változtak a munkakörülményekkel kapcsolatos elvárások a járvány hatására
A Skanska felmérése szerint a közép-kelet-európai országokban ma már a munkavállalók csaknem fele naponta bemegy az irodába, valamint az is látszik, hogy az irodai dolgozóknak pontos elvárásaik vannak a munkahelyükkel kapcsolatban. A régióban élőket leginkább a nyugodt munkavégzéshez elengedhetetlen csendes tér és a magas színvonalú irodai szolgáltatások (pl. biztonság, pihenés, szabadban való munkavégzés) igénybevételének lehetősége motiválja az irodahasználatra.
Cikkgyűjtő
További híreink
A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?
A hibás CrowdStrike-frissítés okozta széleskörű informatikai leállások előtérbe helyezték a szoftverfrissítések kérdését. Frissítsünk vagy inkább ne? Az ESET kiberbiztonsági szakértői most elmondják, miért fontosak a hibajavítások, és miért nem jó megoldás, ha ezeket elmulasztjuk.
Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY
A fenntarthatóság iránt elkötelezett vállalkozókra is reflektorfényt irányít az EY Az Év Üzletembere Program. A független bírálóbizottság első alkalommal osztja ki idén az EY Fenntarthatóságért Különdíjat, hogy kiemelje azokat, akik környezetbarát, társadalmilag hasznos és emberközpontú társaságok tulajdonosai és vezetői.