Vodafone – Ügyfeleinknek továbbra sem kell aggódniuk!

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. szeptember 10. 13:40
"Ügyfeleinknek továbbra sem kell aggódniuk" nyugtatja meg a kedélyeket Vitai Attila a Vodafone vezérigazgatója. "A Vodafone dinamikus piaci növekedésének és az elmúlt hónapok sikereinek hátterében a folyamatos fejlesztések és a megalapozott üzleti stratégia állnak, melynek alapvető részét képezte a hálózati lefedettségünk maximalizálása.", mondta a vezérigazgató a mai sajtótájékoztatón.
A Pannon GSM-mel kötött Nemzeti Roaming Megállapodás felbontása nem befolyásolja negatívan az eddig megszokott szolgáltatás kiváló színvonalát és a Vodafone által nyújtott hálózati lefedettség mértékét. Valójában jelenleg a szolgáltató teljes populációra vetített lefedettsége 92,75 %, a Pannon GSM hálózatának igénybevétele nélkül. A Vodafone lakossági ügyfeleinek csak mintegy 9%-a használja esetenként a nemzeti roaming lehetőséget.

"Mielőtt megosztanám Önökkel a konkrét számokat, szeretném, ha egy pár kifejezést tisztáznánk, csak és kizárólag a laikusok vagy kevésbé hozzáértők érdekében." mondta Vitai Attila. A mobiltelefon-piacon két különböző típusú lefedettségről beszélhetünk. Megkülönböztetünk, populációra vetített és földrajzi lefedettséget. Az első azt jelenti, hogy az adott ország teljes lakosságára vetítve hány százalék számára elérhető, lakóhelyéhez közel az adott szolgáltatás. Ez a Vodafone esetében, nemzeti roaming nélkül 92,75%.

Beszélhetünk földrajzi lefedettségről is ami az ország teljes területére vetítve mutatja meg, hogy hány százalékán elérhető a szolgáltatás, függetlenül attól, hogy laknak e ott emberek vagy sem. A földrajzi lefedettség a Vodafone esetében, ugyancsak a nemzeti roaming nélkül mára már közel 90% (89,6).

Jelen pillanatban a szolgáltatást a nemzetközi cég 1238 bázisállomással biztosítja, szemben a Pannon GSM kb.1500 tornyával. A különbség tehát minimális. Ezen felül a Vodafone az év végéig még további 120 állomást kíván az előfizetők szolgálatába állítani, a folyamatos hálózatépítési program keretében.

A hálózati, hívási statisztikák szerint a Vodafone előfizetői által bonyolított forgalomnak kevesebb, mint 4%-a történik a nemzeti roaming igénybevételével. Ez a szám az év végéig, várhatóan jelentős mértékben tovább csökken. Ma már havi szinten az új értékesítések kevesebb, mint 10%-a kerül eladásra nemzeti roaming opcióval. Ez is jól érzékelteti, hogy üzleti szempontból mára már sokkal kisebb a jelentősége egy partner hálózatnak, mint a piacra lépéskor volt.

További érdekes adat a Vodafone részesedése a Magyarországra bejövő nemzetközi roaming hívásokból: 2002 júliusa óta a Vodafone nemzetközi hálózatából érkező hívások 34,3%-a a cég magyarországi szolgáltatását vette igénybe, amely több, mint egyharmadnyi részesedést jelent. Ennél semmi sem bizonyítja jobban, hogy ilyen nagy mennyiségű forgalom kezelése csak jó minőségű hálózaton lehetséges az ország egész területén.

A fentieknél talán még érdekesebb tény, hogy a Pannon GSM legnagyobb ügyfele jelen pillanatban a Vodafone, hiszen az elmúlt két év során, több mint bruttó 4,6 milliárd forintot fizetett a magyar szolgáltatónak a hálózatának használatáért. "Mint Önök is látják rendkívül nagy árat fizettünk a koncessziós szerződés megkérdőjelezése nélkül, azért, hogy az akkor még kétpólusú, de rendkívül dinamikusan fejlődő magyar mobilpiacon beinduljon az igazi verseny az előfizetők kegyeiért. Ez az a verseny, amely az árak csökkenéséhez vezetett, Magyarországon is, ahogy az már sok más piacon is megtörtént." tette hozzá Vitai. Ezen tények tükrében felmerül a kérdés, miért is mondta fel ilyen váratlanul a nemzeti roaming szerződést a Pannon GSM a Vodafone-nal?

"A választ nem nálunk kell keresni, de tény, hogy lakossági előfizetőinknek kevesebb, mint 25%-a rendelkezik nemzeti roaming tarifacsomaggal; s mindössze 9% az, aki valójában is igénybe veszi a Pannon GSM hálózatát. Vállalatunk ügyfelei által generált forgalom az elmúlt 12 hónap alatt több mint megháromszorozódott és az újonnan beindított GPRS szolgáltatás is csak és kizárólag a saját hálózatunkon vehető igénybe. Annak a ténynek, hogy a Vodafone az elmúlt időszakban hozzávetőleg 1%-nyi piaci részesedésének növekedése és a komolyabb vállalati ügyfelek megszerzése a Pannon GSM rovására történt, valószínűleg semmi köze a szerződés felbontásához." mondta Vitai Attila a Vodafone magyarországi vezérigazgatója.

"A továbbiakban is mindent megteszünk annak érdekében, hogy a magyar előfizetőknek a lehető legjobb minőségű szolgáltatást nyújtsuk, mind lefedettség, mind pedig árak és szolgáltatások tekintetében." fejezte be Vitai.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01