kereső.hu: online lexikon - közhasznú adatbázis
Az informatika Kovácsa
A kereső.hu online lexikon a 2002. november 4-i adatok szerint 275 618 szócikket tartalmaz, de a tartalmi és tudásmenedzsment-fejlesztők ezt a számot együttműködő partnereiknek köszönhetően az év végére meg kívánják duplázni. A kereső.hu olyan új lehetőségeket kínál a felhasználóknak, melyeket eddig az online marketinggel és kommunikációval foglalkozó szakemberek nem tudtak kihasználni. Weinreich László elmondta, hogy "a kereső.hu online lexikon mostani elindulását egy több mint kétéves kutató-fejlesztő munka előzte meg. A kezdetektől együttműködünk a Virtuális Marketing és Public Relations Központtal, szakmai tanácsaikkal, az online médiával foglalkozó kutatásaikkal nagyban hozzájárultak rendszerünk és szolgáltatásaink kialakításához. A kereső.hu online lexikont egy dinamikus, könnyen kezelhető, tartalmilag igényesen kialakított, folyamatosan fejleszthető, több millió szó-cikk tárolására alkalmas tudásbázisra építettük fel. A közel féléves tesztüzem alatt látogatóinktól számos visszajelzést, ötletet kaptunk, melyeket felhasználtunk rendszerünkben. Alapvető feladatunk az, hogy közhasznú, ingyenesen igénybe vehető szolgáltatásként az alap- és alkalmazott tudományok, a művészetek kifejezéseit, fogalmait szakszerűen közvetítsük website-unkon keresztül az érdeklődőknek, illetve bemutassuk a tudományok, a művészetek és a közélet múltbéli és jelenlegi szereplőit. Online lexikonunkban lehetőséget biztosítunk arra, hogy a kis-, a közepes és a nagyvállalatok magukat PR-cikkben, termékeiket reklámcikkben mutassák be az érdeklődőknek, vagy szakmai szponzorként támogassanak egy vagy több szócikket. A kereső.hu-ban a profitorientált szervezetek mellett a nonprofit szféra szereplőit (pártok, egyházak, alapítványok), a településeket és nevezetességeiket, a magára igé-nyes, az online médiumon való megjelenést fontosnak tartó embereket is be-mutatjuk."
Weinreich László igazgató úr zárszavában kiemelte: "célunk az, hogy a kereső.hu online lexikon a saját tudásának fejlődését fontosnak tartó, a világot jobban megismerni akarók számára egy kiinduló hely legyen a tudományokhoz, a közélethez és a kereső.hu-t saját image-ének építésére használó vállalatokhoz."
- A Netmester Produkció online- és offline kommunikációval foglalkozó kreatív ügynökség. Tevékenységi köre kiterjed a domainregisztrációra, a domainkarbantartásra, az online- és offline kommunikációs stratégiák kidolgozására és a kommunikációs akciók lebonyolítására. Weinreich László a Netmester Produkció kreatív ügynökség igazgatója. Online marketinggel, online kommunikációval több mint öt éve foglalkozik. Elnöke a Magyar Áruk Klubja Egyesületnek, tagja a Magyar Marketing Szövetségnek, a Magyar Újságírók Országos Szövetségének és a Magyar Reklámszövetségnek.
Szakmai vélemény a kereső.hu-ról
A 21. század a tudás és a kommunikáció százada. A materiális világból fokozatosan átlépünk a szellemi világba, s kapcsolataink, a világhoz való hozzáállásunk gyökeresen megváltozik. Egymásnak ellentmondó, de egymással párhuzamosan létező és működő folyamatok szemtanúi vagyunk. Tudásunkat, tudásbázisunkat egyre nehezebb felépítenünk; jó érzékkel kell kiszűrnünk az információs dömping közepette a számunkra releváns ismereteket, ugyanakkor gyakran előfordul, hogy órákat töltünk számítógépünk előtt, vagy a könyvtárban azzal, hogy a minket érdeklő információt megszerezzük.
Az Internet megjelenése és elterjedése lehetőséget adott arra is, hogy a különféle keresőket használva megkeressük a világhálón egy adott szó vagy fogalom jelentését. Az óvatos becslések szerint is 1-2 milliárd oldal átfésülése azonban azzal a gonddal járhat, hogy a keresés eredményeként akár több ezer oldalt kell átolvasnunk. Egyre erősebben és tudatosabban fogalmazódik meg bennünk az igény: kellene egy olyan kereső, ahol gyorsan választ kaphatunk kérdéseinkre; szakértők, tudásmenedzserek végzik el a háttérben a kutatómunkát, így adva meg számunkra az optimális választ.
A kereső.hu közel féléves tesztüzeme alatt a fejlesztőktől lehetőséget kaptam arra, hogy folyamatosan teszteljem munkájukat. A rendszer az esetek 98%-ban érvényes találatot adott ki, mely 95%-ban megfelelt elvárásaimnak. Ez azt jelenti, hogy a kereso.hu, mint online lexikon olyan hatalmas tudásbázisra épít, mely megítélésem szerint nem csak nekem, de bármely - a magyar nyelvet beszélő és az internetet használó - 6 és 90 év közötti embernek biztos pont lehet tudásának, ismereteinek fejlesztésében.
Kollár Csaba - igazgató
Virtuális Marketing- és Public Relations Központ
Kapcsolódó cikkek
- Mind az 1,8 millió ismert fajt felsoroló internetes enciklopédia
- Nem használhatók az EMMA PIN-kódok januártól
- 20 millió adat egyetlen képernyőn
- Barangolás az adatbázisok világában: SQL-túra a NetAcademiától
- Toplink: akár tízszeres sebességnövekedés nagymennyiségű adatlekérdezéseknél
- Hírközlési Piaci Információs Rendszer
- Google-EU digitalizálási partnerség?
- NetApp adatmenedzsment szoftver Microsoft SQL 2005-höz
- Szabad szoftverrel és Linux-al foglalkozó hazai cégek adatbázisa
- Ingyenes adatbáziskezelő az Oracle-től