1068 jelentkező az elektronikustananyag-készítő versenyen!
A versenyre (www.verseny.coedu.hu), amelynek célja az internethasználat és az elektronikus távoktatás népszerűsítése, 12 és 19 éves magyar iskolában tanuló diákok jelentkezhettek. A verseny hét kategóriában zajlik: művészet és irodalom; tudomány és technika; ember és társadalom; földünk és környezetünk; sport, egészség és életmód; idegen nyelvek valamint a köztes tudományágak.
Mivel a verseny célja a diákokkal megismertetni az internet adta lehetőségeket, a versenyen való sikeres szereplés - a csapatok rendelkezésére bocsátott online eszközöknek köszönhetően - akár személyes találkozás nélkül is lehetséges, sőt, a versenyben plusz pontokkal jutalmazzák azokat a csapatokat, amelyek különböző iskolák tanulóiból, vagy nem azonos településen élő diákokból állnak össze. Az indulók közül 89 csapat tagjai különböző iskolába járnak, 94 csapat nem azonos településen élőkből állt fel, 30 csapat tagjai pedig nem tartoznak azonos korosztályhoz. Külön öröm a szervezők számára, hogy hátrányos helyzetű diákok és tanáraik is részt vesznek a Coedu Tudásháló versenyen: 6 csapatot indít a Vakok és Gyengénlátók Iskolája.
Minden versenyben induló csapat tagja megkapja személyre szóló felhasználónevét és jelszavát, amivel hozzáfér az internetes csapatversenyen való részvételhez szükséges összes eszközhöz. A pályázati anyagot, azaz egy tetszőleges témájú tananyagot a Coedu Tudásháló rendszer külön a verseny igényeihez igazított verziójában készítik el, amelynek két része van: a tananyagszerkesztő és a tananyag-hallgatási alrendszer. A versenyzők a tananyagszerkesztő segítségével készíthetik el saját anyagaikat, amit aztán a tananyag-hallgatási felületen tudnak megtekinteni és tesztelni. A Csapatmunka felületen keresztül, amely a verseny honlapjának felhasználó névvel és jelszóval elérhető része, az egy csapatba tartozó versenyzők tarthatják egymással a kapcsolatot és kioszthatják egymás között a részfeladatokat, valamint ellenőrizhetik azok teljesítését. Az internetes megmérettetésen való részvételhez a csapatok minden segítséget megkapnak a verseny honlapján: rendelkezésükre áll egy minta tananyag, ami az összes, a rendszerben elérhető funkciót bemutatja, kapnak egy részletes, képekkel illusztrált használati útmutatót, sőt, magában a tananyagszerkesztőben is találnak néhány, a szervezők által javasolt megoldást az eszköz használatához. A verseny teljes ideje alatt a verseny honlapján található fórumon keresztül egymással illetve a verseny szervezőivel folyamatosan konzultálhatnak, és az erre a célra megadott e-mail címeken feltehetik kérdéseiket, amelyekre munkanapokon 24 órán belül választ kapnak.
A versenyben résztvevő csapatoknak 2003. március 10-ig kell elkészíteniük tananyagaikat, amelyeket a szervezők két hétre elérhetővé tesznek a verseny honlapján, hogy az érdeklődők megnézhessék azokat. Ebben a szakaszban a felhasználói aktivitás és a látogatottsági statisztikák alapján a legnagyobb érdeklődést kiváltó tananyagok plusz pontokat kapnak. Ezek a pontok hozzáadódnak a neves oktatási szakemberekből álló zsűri értékeléséhez, és így születik meg a végeredmény. Minden kategóriában egy csapat nyer és ezen csapatok minden tagja értékes nyereményekben részesül. A szervezők azokról sem feledkeznek meg, akik nem nyerik meg saját kategóriájukat: minden csapat vigaszdíjat kap.
Kapcsolódó cikkek
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen
- Online tananyag az orvosképzésben
- Lingvico: új szemlélet az online nyelvoktatásban
- Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság
- 460 érvényes nevezés a Szabadfogású Számítógép versenyen
- Szabadfogású Számítógép Verseny – negyedszer
- Hazai szoftverfejlesztő a közönségdíjasa a Sun fejlesztői versenyének
- A Microsoft Imagine Cup 2006 Közép és Kelet-Európai győztesei
- "A játék a legjobb tanár" - Verseny kreatív programozóknak