Az Intel 5 milliárd dollárnyi bevételt és kifizetést dolgozott fel a RosettaNettel

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. december 12. 18:03
Az Intel Corporation mai bejelentése szerint a vállalat fontos mérföldkövet hagyott maga mögött elektronikus üzletviteli (e-business) tevékenysége fejlesztésében, a számítástechnikai iparág pedig belépett az e-business történetének harmadik szakaszába, amelynek középpontjában a vállalatközi (business-to-business) integráció megvalósítása áll. Az első és második szakaszban az ágazati szereplők webes jelenlétük megteremtésére, majd termékeik on-line értékesítésére koncentráltak.
Az Intel árbevételeinek és beszerzéseinek már több mint 10 százalékát bonyolította az idén a RosettaNet e-business technológiai szabvány alapján. A vállalat több mint 3 milliárd dollár értékű megrendelést és 2 milliárd dollárnyi beszerzést dolgozott fel a RosettaNettel a vizsgált időszakban, ami közel hétszeres növekedést jelent egy év alatt tranzakcióérték szempontjából.

A produktivitás növekedése, a gyorsabb feldolgozás, valamint a magasabb beszállítói és ügyfél-elégedettség révén a business-to-business integráció javította az Intel működési hatékonyságát, a valós idejű információ-hozzáférésnek és az ellátási láncon belüli eredményesebb együttműködésnek köszönhetően pedig lerövidítette az Intel és ügyfelei számára a termékbevezetés átfutási idejét.

Az 1998-ban bevezetett RosettaNet szabvány hatékonyabb e-business folyamatokhoz juttatja az elektronikus ágazat vállalatait és átláthatóbbá teszi ellátási láncuk működését. Az XML-alapú szabvány segítségével a beszállítók és az ügyfelek egyszerűen automatizálhatják az ellátási lánc különböző feladatait - köztük az együttműködésre épülő kereslet-előrejelzést, a rendeléskezelést, a kimenő és beérkező szállítások logisztikai műveleteit, a számlázást és a kifizetéseket.

"A RosettaNettel támogatott elektronikus üzletvitel gyakorlatias és meggyőző példáját adja annak, hogyan működnek a webes szolgáltatások egy nagyvállalaton belül" - nyilatkozta Sandra Morris, az Intel informatikai vezérigazgató-helyettese. "A működés hátterét adó XML-alapú technológia mind a vállalat, mind pedig a felhasználó számára láthatatlan, ám ennek ellenére nagymértékben hozzájárul a vállalat üzleti folyamatainak javításához. Azzal például, hogy idén az egyik közvetlen anyagbeszállítónk viszonylatában is bevezettük a RosettaNetet, elértük, hogy többé nem kell a rendelések automatikus továbbfaxolásával bajlódnunk, és 24 óráról kevesebb mint egy órára sikerült szorítanunk a megrendeléstől a szállítás megkezdéséig eltelt időt. Ha ezt az ellátási lánc minden szereplőjénél megvalósítjuk, jelentős hatékonyságjavulásra számíthatunk."

Morris fent idézett szavai Pekingben, az Intel RosettaNet Interoperability Fest (IOF) megnyitóján hangzottak el. A rendezvény keretében az Intel háromnapos RosettaNet együttműködési tesztet bonyolít le 28 kínai vállalat bevonásával. Az IOF fórum célja, hogy felgyorsítsa a RosettaNet szabvány elterjedését a B2B partnerkapcsolatban álló kínai informatikai, félvezető- és elektronikusalkatrész-gyártók körében.

"A RosettaNet kivételesen gyors ütemben terjed a többi e-business technológiai szabványhoz képest. Az ázsiai vállalatok a többi régió üzleti szereplőinél hamarabb felismerték az új szabvány előnyeit" - mutatott rá Jennifer Hamilton, a RosettaNet vezérigazgatója. "A világszerte fellelhető több ezer RosettaNet csatlakozási pont nagy százaléka kapcsolódik ázsiai üzleti tevékenységhez. Az eddigi terjedési sebesség alapján várhatóan Kína területén is gyors iramban fog felfutni az éles bevezetések száma az előttünk álló három évben."

Az Intel havonta több mint 30 000 RosettaNet-alapú tranzakciót hajt végre mintegy kilencven, 17 különböző országból származó ügyféllel és beszállítóval. Az Intel RosettaNet-alapú forgalma több mint felerészben ázsiai vállalatokkal bonyolódott.

A RosettaNet-program fontos szerepet játszik abban, hogy az Intel egyszer majd tényleg 100 százalékban elektronikus nemzetközi nagyvállalatként (e-corporation) folytathassa működését. Az ötéves program első szakaszában az Intel termékei on-line értékesítésére összpontosított, és már az első évben több mint 1 milliárd dolláros árbevételre tett szert havonta on-line tranzakciókból. A vállalat azóta kibővítette kezdeményezését, és ma már a világon mindenütt alapvető eszközként alkalmazza a webes erőforrásokat működése, valamint az ügyfél-, a beszállítói és a dolgozói kapcsolatok támogatására. Az Intel ennek folytán jelentős üzemi hatékonyságjavulást és költségmegtakarítást ért el: továbbfejlesztette értékesítési folyamatait, növelte dolgozóinak produktivitását és eredményesebbé tette készletgazdálkodási gyakorlatát. Az Intel e-business tranzakciói Intel processzoros szervereken és munkaállomásokon zajlanak.

Kulcsszavak: B2B Intel e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01