Drágább a mobil, mégis jobban megéri!
Ezzel szemben jelentősen megoszlanak a vélemények a kétféle technológia költségének megítélésében, ha azokat használati értékükhöz viszonyítjuk. A válaszadók többsége (37 %) szerint a mobiltelefon jobban, további 10 százalék szerint pedig sokkal jobban megéri, mint vezetékes előfizetést fenntartani.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a háztartások közel 30 százaléka szerint nincs különbség a kétféle technológia között, illetve azok költségeit nem tudják megítélni, akkor egyértelműen megállapíthatjuk, hogy a fővárosi vezetékes telefonvonallal rendelkező háztartások a mobiltelefon nyújtotta szolgáltatásokat költségükhöz képest kifizetődőbbnek tartják.
Mindössze a háztartásfők egyharmada (34%) van azon a véleményen, hogy a vezetékes technológia jobban megéri, de a BellResearch elemzői rámutatnak: a mobiltelefon megítélése a valóságban még ennél az eredménynél is kedvezőbb, mivel a felmérésben nem vettek részt azok a háztartások, amelyek csak mobiltelefonnal rendelkeznek, és vezetékes előfizetésüket már visszamondták.
A 2001. júniusi állapothoz képest megállapítható, hogy az előfizetők tudatossága nőtt, mivel felére csökkent azok száma, akik a két technológia érték/ár arányát nem tudták megítélni. Ezzel párhuzamosan a vezetékes telefont preferálók aránya 9 százalékponttal esett, míg a drót nélküli technológia rajongótábora kétszeresére nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- SMS-ben rendelhető a vezetékes szám
- Öt technológia, amely megváltoztathatja életünket az elkövetkező öt évben