Euronet Rt. – eredmények, új vezetőség

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2003. február 21. 16:21
Balogh Levente, az Euronet vezérigazgatója sajtóbeszélgetésen számolt be a cég tavalyi eredményeiről, valamint az új vezetőség által idén megvalósítandó stratégiáról és célokról.
Az Euronet Rt. elsősorban kommunikációs megoldásszállítóként működik, fő feladata a magas szintű, komplex távközlési-informatikai hálózatok kiépítése és vállalati kommunikációs rendszerek megvalósítása. Emellett fontos, bár súlyát tekintve csökkenő árbevétele származik a koszovói és boszniai NATO bázis távközlési infrastruktúrájának kiépítéséből, támogatásából. Növekszik ezzel szemben a magas hozzáadott értékű, Contact Center, illetve CRM projektek jelentősége.

Az Euronet Rt. 2002-es év árbevétele 1,2 milliárd forint volt, ami 44% növekedés az előző évhez képest. Jelenleg 31 főállású alkalmazott, és (részben vagy egészben) saját tulajdonú alvállalkozók, kft.-k, hazai és külföldi beszállító partnerek vesznek részt a munkában.

A cég saját és honosított termékek fejlesztésébe forgatja vissza a képződő nyereséget: most készült el a kis- és középvállalatok igényeire tervezett Euronet Contact Center, s az idei év folyamán egy újabb CRM elemmel kiegészülve már komplett, saját fejlesztésű megoldást ajánlhatnak a hazai középcégek széles körének.

Az Euronet elődcégei hagyományosan külföldi hálózatépítési, strukturált kábelezési feladatokat láttak el, s ezt folytatta magasabb szinten és immár itthon is a 2000 őszén megalakult Euronet Rt. Ebből a tevékenységből 2000-ben 77 millió, 2001-ben 834 millió, tavaly pedig 660 millió forint árbevétel származott. A 2003-as tervek szerint csökkenni fog ennek a területnek a jelentősége- a magasabb hozzáadott érték felé való elmozdulással.

A vállalati kommunikációs divízió eddig mintegy 30 000 végpontot épített ki. 2002-es legnagyobb projektje a TVNetWork internetszolgáltató és a Kőbánya-Újhegyi Lakásszövetkezet számára kiépített, IP-telefóniára is alkalmas internet- és kábeltévéhálózat és a Mol-Gáz 12 telephelyre kiterjedő integrált hang-adat hálózata volt. A kisebb munkák közé tartozik több APEH székház (Budapest, Mosonmagyaróvár, Győr, Tatabánya, Miskolc), a Közép-európai Egyetem (CEU), a Francia Iskola és a TNT futárszolgálat hálózatának kiépítése. Járosi Miklós, az Euronet kereskedelmi igazgatója szerint ezen a piacon már évek óta óriási a verseny, és kegyetlen árharc dúl. Nem ritka, hogy egy-egy tenderen akár húsz cég is indul, és több milliós tételeknél is öt százalékon belül szóródnak az árak. Ebben az Euronet csak úgy tud talpon maradni, ha folyamatosan keresi a legújabb megbízható minőségű megoldásokat, és szakemberei és alvállalkozói folyamatos fejlesztésével kiváló szolgáltatást nyújt.

Az Euronet Rt. tevékenységének másik hangsúlyos területe a vállalati ügyfélszolgálati rendszerek kialakítása: az intelligens alközpontoktól az IVR-eken át a call centerekig és contact centerekig terjed a paletta. Ez a divízió a másiknál később, csak 2001 végén indult, s a 2002-es év végére már 540 millió forintos árbevétel produkált. A 2002-es év árbevételéből már 45%-ot tett ki ez a terület, 2003-ra pedig mind arányában, mind pedig értékében erőteljes felfutásra számítanak, terveik szerint az árbevétel 55%-át, mintegy 770 millió forintot hoz a CRM divízió.

Sas Tibor üzletfejlesztési igazgató elmondta, hogy a 2003-as év elejére teljessé vált az Euronet CRM-palettája: a nagyvállalatok, középvállalatok és kisvállalatok számára egyaránt rendelkeznek megfelelő termékkel, és szakértelemmel, referenciával is. Nagy cégek számára a világ vezető CRM-megoldását, a Genesyst ajánlják - egy komplex rendszer bevezetése jelenleg az Axelerónál folyik. Közepes cégek számára a Genesys Express ("kisvállalatinak" nevezett) megoldást javasolják, amelynek az első hazai megvalósítása a Mol-Gáznál van folyamatban. Kis cégek esetén a saját fejlesztésű ECC-t javasolja az Euronet.

Járosi Miklós kereskedelmi igazgató a 2003-as tervek ismertetése között kiemelte, céljuk, hogy ne csak a hazai piacon legyenek otthon, hanem nyitni kívánnak a dél-keleti régió felé. Ezt elsősorban partnereken keresztül tervezik megvalósítani.

A megújult vezetőség tagjai: Balogh Levente vezérigazgató korábban a logisztika és anyagbeszerzés vezetője, illetve a telepítésért és kivitelezésért felelt; Sas Tibor a kereskedelmi igazgatói posztot töltötte be; a kereskedelmi igazgatói pozíciót január óta Járosi Miklós tölti be, aki korábban a kiemeltügyfél-felelős volt.

Kulcsszavak: +céginfo Euronet

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01