Oracle alkalmazásfejlesztés Tarantellával
Guy Churchward, a Santa Cruzbeli székhelyű Tarantella vezetője elmondta, hogy a megállapodást hosszú távú „csapatmunka és együttműködés" követi az Oracle és a Tarantella részéről, amely körülbelül háromévnyi pilot projektet, kisebb telepítéseket és a határok feszegetését jelenti.
Megfigyelők szerint az Oracle-ügylet jelentős lehetőség a Tarantellának, amelyet az SCO divíziójaként alapítottak. Terméke két brit fejlesztőcég munkájából jött létre (IXI és a Visionware), amelyeket az SCO felvásárolt a kilencvenes évek elején. 2000-ben az SCO a három független divíziója közül kettőt leválasztott, és így Tarantella néven az alkalmazáselérést biztosító technológiákra koncentráló cég jött létre.
Az Oracle a Tarantella Enterprise 3 szoftvert használja „hogy megegye a saját főztjét" az adatbázis óriási központi alkalmazásfejlesztési rendszerének kiszolgálása közben - mondta Churchward. Körülbelül 6000 fejlesztőnek biztosítják világszerte a biztonságosan menedzselhető elérést a kézben tartható alkalmazáskód és adatok érdekében.
„Az egyik dolog, amit az Oracle számára lehetővé tesz ez a termék, az az, hogy mindent, aminek köze van a fejlesztéshez, egyetlen helyen lehet tárolni, Redwood Shoresben" - mondta Churchward. „Egy indiai fejlesztő szó szerint betárcsázhat a saját rendszeréből, otthonról egy ISP-be, és onnan a rendszerbe. Ezután a portálkörnyezeten keresztül a cég feladatot és jogosultságot adhat neki. Szállíthatja a kódot, az elérést, a fordítókat és minden egyebet, amire a munkájához szükség van."
„Ha valaki belép a rendszerbe kódot szerkeszteni vagy tesztelni, tudni fogja, hogy az érvényes, függetlenül a helytől" - mondta Labat. „Logikát adtunk a rendszernek, ami a Tarantella szoftver mögött helyezkedik el, így a munkatársaink megkaphatják a szükséges eszközöket, ott és amikor szükségük van rájuk. A Tarantella egypontos adminisztrációs rendszere egyszerű, központosított kontrollt biztosít a számunkra afölött, hogy ki mihez és honnan férhet hozzá, a felhasználói ID és rendszerallokáció függvényében."
Magyarországon is érdeklődés mutatkozik a Tarantella iránt, a kormányzati szférában és a bankszektorban. A Tarantella magyarországi disztribútora az Areco Systems Kft. (www.areco.hu)
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- IDC: Az Oracle vezeti a relációs adatbázis-kezelők piacát
- Oracle Application Express 3.0
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.