8 és fél millió magyar nem internetezik - igaz, másfél millióan már igen
Az Axelero fontos feladatnak tekinti a világháló előnyeinek ismertetését
Egy gödörben, az Erzsébet téri Gödör Kulturális Központban tartotta az Axelero a hétfői sajtótájékoztatóját egy nappal az internet világnapja és két nappal a távközlés világnapja után. Drajkó László utalt rá, hogy az elmúlt esztendő az internet szempontjából fekete év volt, mert tavaly néhány hónapra, a Matáv átalánydíjas kedvezményeinek megvonása után megtorpant a piac korábbi dinamikus növekedése, de végül sikerült a néhány hónapos "gödörből", az előfizetők számának csökkenő periódusából kilábalni, és azóta viszont egyre inkább nő az ADSL-előfizetések száma. A DSL-piac olyannyira meglódult, hogy az Axelero ADSL-előfizetőinek tábora megnégyszereződött, és ma már egyáltalán nincs szó megtorpanásról.
Igaz, az Axelero szempontjából viszont nem a legjobb hír, hogy – ahogy Drajkó ki is tért rá - a kábeltévés internetpiacon az Axelero jócskán alulmaradt a UPC-vel való versenyben, ami talán annak is köszönhető, hogy a kábeltévés internetezőket nem érintette a Matáv kedvezményeinek megvonása.
A vezérigazgató, miután ismertette a Prím Online-on hétfő kora délután óta már olvasható hírt, mely szerint az Axelero az elmúlt évben 10,4 százalékkal növelte előfizetői számát, szomorúan jegyezte meg, hogy a 10 millió magyarországi lakosból 8,5 millió még mindig nem használja ki az Internet adta lehetőségeket. Simó György vezérigazgató-helyettes ezt részletezte is: a háztartásoknak csak mindössze 15 százaléka van bekapcsolva a világhálóra.
Jó hír viszont, hogy az iskolák 70, a vállalatok 70-80 százaléka már eléri az internetet. Ugyanakkor az iskolai internetezésnek vannak olyan korlátai (például kevés a gép, csak iskolaidőben lehet bemenni stb.), ami arra buzdíthatja a diákokat, hogy otthonra is kérjenek internetcsatlakozást. A csak munkahelyről internetezők is korlátozva vannak, hiszen sok mukahelyen előírás, hogy csak munkavégzésre használható a világháló. Simó György azt prognosztizálja a különböző kutatásokra alapozva, hogy a kiemelkedő növekedés az otthoni userek szegmensében várható, hiszen ott ezek a korlátok nincsenek meg.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.