8 és fél millió magyar nem internetezik - igaz, másfél millióan már igen

Az Axelero fontos feladatnak tekinti a világháló előnyeinek ismertetését

Szalay Dániel, 2003. május 20. 08:17
[smallimage 1 left Drajkó László] Ha a magyar internetpiacot nézzük, egyrészt mondhatjuk azt, hogy már másfél millióan vagyunk, de sajnos az is igaz, hogy 8 és fél millió honfitársunk még mindig távol tartja magát a világhálótól, és kimarad a hálózat adta páratlan lehetőségekből. Hogy miért érdemes azonnal mindenkit internetezésre bírni és milyen módszerekkel lehet ezt megtenni, arról Drajkó László, az egyik legnagyobb internetszolgáltató, az Axelero Internet vezérigazgatója és Simó György általános vezérigazgató-helyettes beszélt azon a hétfői sajtótájékoztatón, ahol a piacvezető Axelero egyelőre veszteséges pénzügyi eredményeiről is szó esett ma Budapesten. Drajkó László azonban az idei évre nézve már bizakodó, mert mint mondta, "a piac visszaállt a növekedési dinamikájára".

Egy gödörben, az Erzsébet téri Gödör Kulturális Központban tartotta az Axelero a hétfői sajtótájékoztatóját egy nappal az internet világnapja és két nappal a távközlés világnapja után. Drajkó László utalt rá, hogy az elmúlt esztendő az internet szempontjából fekete év volt, mert tavaly néhány hónapra, a Matáv átalánydíjas kedvezményeinek megvonása után megtorpant a piac korábbi dinamikus növekedése, de végül sikerült a néhány hónapos "gödörből", az előfizetők számának csökkenő periódusából kilábalni, és azóta viszont egyre inkább nő az ADSL-előfizetések száma. A DSL-piac olyannyira meglódult, hogy az Axelero ADSL-előfizetőinek tábora megnégyszereződött, és ma már egyáltalán nincs szó megtorpanásról.

Igaz, az Axelero szempontjából viszont nem a legjobb hír, hogy – ahogy Drajkó ki is tért rá - a kábeltévés internetpiacon az Axelero jócskán alulmaradt a UPC-vel való versenyben, ami talán annak is köszönhető, hogy a kábeltévés internetezőket nem érintette a Matáv kedvezményeinek megvonása.

A vezérigazgató, miután ismertette a Prím Online-on hétfő kora délután óta már olvasható hírt, mely szerint az Axelero az elmúlt évben 10,4 százalékkal növelte előfizetői számát, szomorúan jegyezte meg, hogy a 10 millió magyarországi lakosból 8,5 millió még mindig nem használja ki az Internet adta lehetőségeket. Simó György vezérigazgató-helyettes ezt részletezte is: a háztartásoknak csak mindössze 15 százaléka van bekapcsolva a világhálóra.

Jó hír viszont, hogy az iskolák 70, a vállalatok 70-80 százaléka már eléri az internetet. Ugyanakkor az iskolai internetezésnek vannak olyan korlátai (például kevés a gép, csak iskolaidőben lehet bemenni stb.), ami arra buzdíthatja a diákokat, hogy otthonra is kérjenek internetcsatlakozást. A csak munkahelyről internetezők is korlátozva vannak, hiszen sok mukahelyen előírás, hogy csak munkavégzésre használható a világháló. Simó György azt prognosztizálja a különböző kutatásokra alapozva, hogy a kiemelkedő növekedés az otthoni userek szegmensében várható, hiszen ott ezek a korlátok nincsenek meg.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01