A PowerVR még az idén nagyot fog durrantani?
Tóth Kristóf, 2003. május 31. 10:00
[smallimage 1 left] A PowerVR cég fejlesztőmérnökeit is megtalálhatjuk azon háromdimenziós grafikával foglalkozó új könyvnek a szerzői között, mely többek közt a Pixel Shader 3.0-val, illetve a Vertex Shader 3.0-val foglalkozik, ami sokak szerint egyértelműen annak a jele, hogy a PowerVR még mindig komolyan képviselteti magát a szakmában, és várhatóan még az idei évben nagyot fog durrantani.
A ShaderX2 című könyv több fejezete foglalkozik a DirectX 9.0 speciális renderelési megoldásaival, de ami ennél sokkal érdekesebb, hogy a PowerVR fejlesztői olyan fejezeteket jegyeznek a könyvben, mint például a "Pixel Shader 3.0 és a Vertex Shaders 3.0 modellek bemutatása", a "Ruha animáció Pixel és Vertex Shader 3.0-val", illetve a "Voxel objektumok renderelése Pixel Shader 3.0-val". Minden valószínűség szerint a PowerVR titokban nagyon komoly fejlesztéseket folytat, hiszen ellenkező esetben a cég munkatársai nem igazán lennének otthon az említett témákban. Egyesek szerint a ShaderX2 című könyv már a PowerVR legújabb technológiáinak egyfajta előzetes promóciós anyagaként kezelendő.
Mint ismeretes, a PowerVR képviselői a tavalyi évben számoltak be arról, hogy a PowerVR felhagyott a Kyro III típusjelzésű grafikus processzorok és annak leszármazottjai fejlesztésével, ezzel egy időben pedig belekezdett a Series 5 nevezetű grafikus chipek tervezésébe. Az említett könyv felettébb érdekes fejezetei alapján szinte biztosra vehető, hogy a PowerVR Series 5 grafikus megoldások hardveres Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0 támogatással fognak rendelkezni, vagyis a Series 5 termékcsalád tagjai igen csak ütőképesek lesznek. A tavalyi év végén a PowerVR egyik vezetője egyébként azt nyilatkozta, hogy a Series 5 2003-ban fog debütálni, és amennyiben a PowerVR tartani tudja magát terveihez, akkor nagyon könnyen megeshet, hogy a Series 5 chipek lesznek a világ első Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0 támogatású grafikus megoldásai.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Series 5 chipek mely cég gyártósorain fognak készülni, illetve, hogy milyen csíkszélességgel fognak rendelkezni, abban pedig csak reménykedni lehet, hogy a PowerVR ez esetben nem fog úgy elkésni, mint nem is olyan rég tette azt a Kyro és Kyro II chipek esetében.
Mint ismeretes, a PowerVR képviselői a tavalyi évben számoltak be arról, hogy a PowerVR felhagyott a Kyro III típusjelzésű grafikus processzorok és annak leszármazottjai fejlesztésével, ezzel egy időben pedig belekezdett a Series 5 nevezetű grafikus chipek tervezésébe. Az említett könyv felettébb érdekes fejezetei alapján szinte biztosra vehető, hogy a PowerVR Series 5 grafikus megoldások hardveres Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0 támogatással fognak rendelkezni, vagyis a Series 5 termékcsalád tagjai igen csak ütőképesek lesznek. A tavalyi év végén a PowerVR egyik vezetője egyébként azt nyilatkozta, hogy a Series 5 2003-ban fog debütálni, és amennyiben a PowerVR tartani tudja magát terveihez, akkor nagyon könnyen megeshet, hogy a Series 5 chipek lesznek a világ első Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0 támogatású grafikus megoldásai.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Series 5 chipek mely cég gyártósorain fognak készülni, illetve, hogy milyen csíkszélességgel fognak rendelkezni, abban pedig csak reménykedni lehet, hogy a PowerVR ez esetben nem fog úgy elkésni, mint nem is olyan rég tette azt a Kyro és Kyro II chipek esetében.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenti asztali processzorai árát az AMD
- Niagara 2, Victoria Falls: bűvös Sun-processzorok
- Az AMD bemutatta a második generációs Stars processzorokat
- Az Intel felfedte a Larrabee teraflop processzor néhány részletét
- Augusztusban jön az AMD Barcelona
- Egymillió eladott négymagos Intel CPU
- Új belépőszintű processzorok az Inteltől
- Intel 2 TFLOPS teljesítményű processzor
- 500 GFLOPS teljesítményű Nvidia GPGPU
- Nem lesz 45 nm-es Itanium