A fotóüzenetek lendíthetik fel a mobiltelefon-ágazatot
MTI Sajtóadatbank, 2003. június 13. 10:36
[smallimage 1 left] A mobiltelefonok használói hajlandóak lesznek fizetni azért, hogy fotóüzeneteket küldhessenek - erősítette meg egy tanulmány azokat a reményeket, melyek az MMS (multimedia messaging services) elterjedésétől várják az ágazat új növekedési szakaszát.
Azok közül a mobilhasználók közül, akik már hallottak a fotüzenetekről, 42 százalék véli úgy, hogy a jövőben legalább hetente egy fotóüzenetet küld majd. A fogyasztói lelkesedésből olyan cégek húzhatnak majd hasznot, mint a hongkongi Hutchison Whampoa, amelyik partnereivel idén vezeti be Nagy-Britanniában és Olaszországban Európa első harmadik generációs mobilszolgáltatásait. Jelenleg a mobiltelefonok használóinak csak öt százaléka küldött már MMS-t, ami azt jelzi: "jelentős növekedési potenciál" van a szolgáltatásban. Ez jó hír, mert az SMS már elérte a telítettséget, és néhány fejlett ország már megkezdte az ismerkedést a harmadik generációs szolgáltatásokkal.
A megkérdezettek kétharmada nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne fizetni a szolgáltatásért, a 19 év alatti mobilhasználók 42 százaléka 1 dollárnál többet is fizetne, az összes megkérdezett 14 százaléka pedig 2 dollárnál is hajlandó lenne többet fizetni.
A harmadik generációs mobilszolgáltatások terjedése csak most kezdődött meg igazán: a késlekedést a dotcom cégek, majd – ennek következményeként - a telekommunikációs beruházások összeomlása, és az új technológiával kapcsolatos kétségek okozták.
Néhány telekommunikációs cég - az ausztrál Telstra Corp.-tól a brit Vodafone Group Plc-ig - már működteti a szélessávú mobiltelefon egy korábbi formáját, ami szintén alkalmas képtovábbításra.
Az AT Kearney jelentése egy komoly figyelmeztetést is tartalmazott: a megkérdezettek több mint 60 százaléka szerint az új generációs szolgáltatások sikerét olyan alaptényezők veszélyeztetik, mint a hálózatok megbízhatósága és az elemek élettartama.
A felmérést 15 országra kiterjedően 5600 fős minta alapján készítette a AT Kearney tanácsadó cég és a Cambridge University áprilisban. A mostanihoz hasonló elemzésüket, a Mobinet Index jelentést 2000 júniusa óta minden hat-kilenc hónapban elkészítették.
A megkérdezettek kétharmada nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne fizetni a szolgáltatásért, a 19 év alatti mobilhasználók 42 százaléka 1 dollárnál többet is fizetne, az összes megkérdezett 14 százaléka pedig 2 dollárnál is hajlandó lenne többet fizetni.
A harmadik generációs mobilszolgáltatások terjedése csak most kezdődött meg igazán: a késlekedést a dotcom cégek, majd – ennek következményeként - a telekommunikációs beruházások összeomlása, és az új technológiával kapcsolatos kétségek okozták.
Néhány telekommunikációs cég - az ausztrál Telstra Corp.-tól a brit Vodafone Group Plc-ig - már működteti a szélessávú mobiltelefon egy korábbi formáját, ami szintén alkalmas képtovábbításra.
Az AT Kearney jelentése egy komoly figyelmeztetést is tartalmazott: a megkérdezettek több mint 60 százaléka szerint az új generációs szolgáltatások sikerét olyan alaptényezők veszélyeztetik, mint a hálózatok megbízhatósága és az elemek élettartama.
A felmérést 15 országra kiterjedően 5600 fős minta alapján készítette a AT Kearney tanácsadó cég és a Cambridge University áprilisban. A mostanihoz hasonló elemzésüket, a Mobinet Index jelentést 2000 júniusa óta minden hat-kilenc hónapban elkészítették.
Kapcsolódó cikkek
- Robbanásveszélyesek a hamisított mobiltelefon-akkumulátorok
- Jön az iPhone olcsóbb verziója?
- Blogolásra is alkalmas a Samsung SGH-L760 3G-s telefon
- Szélenergiával működő mobilakkutöltő
- Nokia: mobil kényelem autóban és azon kívül
- Új stílusú Nokia mobiltelefon
- A halál oka: felrobbanó mobiltelefon-akku
- Év végén Magyarországon az iPhone
- Félmillió eladott iPhone
- Órák alatt elkapkodták az első iPhone-okat