A Symantec tíz jó tanácsa a levélszemét kezeléséhez

A felhasználók a levélszemetet visszataszítónak és időt rablónak tartják

forrás Prim Online, 2003. szeptember 2. 15:01
[smallimage 1 left]A Symantec számára a Hírek Kft. netes piackutató által lefolytatott, 3782 fogyasztót érintő felmérés azt mutatja, hogy a levélszemét otthon és a munkában is egyaránt növekvő problémát okoz, bántónak, időt rablónak és nehezen kezelhetőnek bizonyul.
A felmérés a fogyasztóknak a levélszeméttel kapcsolatos tapasztalatait és a nemkívánatos e-mailekkel kapcsolatos általános és egyéni aggodalmait vizsgálta. A válaszolók 89%-a gyakori kellemetlenségnek tartja a levélszemetet. Tizenkilenc százalékuk jelezte, hogy otthon, illetve a munkában több mint 20, míg 35 százalékuk öt és húsz közötti szemétlevelet kap hetente. A válaszadók hatvan százaléka egyetértett, vagy nagyon egyetértett azzal, hogy a levélszemét általánosságban káros, 86 százalékuk szerint a levélszemét idejüket rabolja és a magánéletükbe való betörésnek tartják.

Bár a válaszadók a munkahelyre érkező levélszemétre panaszkodtak, a felmérés kimutatta, hogy a nemkívánatos e-mailek többsége (42 százaléka) az otthoni számítógép-használóknak szól. A válaszadók 7 százaléka azt jelezte, hogy naponta 10 percnél többet foglalkozik a levélszeméttel. Harmincegy százalék azt mondta, hogy naponta öt percnél többet veszteget el erre. A válaszadók azt is jelezték, hogy a kapott levélszemét mennyisége növekszik, 48 százalékuk szerint több levélszemetet kapnak, és csak hat százalékuk szerint érkezik kevesebb.

A felmérés adataiból is egyértelműen kitűnik, hogy a spam, mint kommunikációs eszköz ma már rövid távon sem kifizetődő megoldás. Azon cégek, melyek hosszú távra tervezik online fogyasztói kommunikációjukat ma már mind a permission emailt választják – tette hozzá Trentin Tamás, a Hírek Kft., Maxima online direct marketing üzletágának vezetője.

A válaszadók többsége (78 százalék) nem hallott a levélszemetet törvényen kívül helyező magyar jogszabályról, és bár majdnem minden válaszadó egyetértett azzal, hogy a levélszemét növekvő problémát jelent, 74 százalékuk nem használ levélszemetet szűrő szoftvert. Ehelyett 60 százalékuk olvasatlanul törli a levélszemetet, azonban 19 százalékuk megnyitja és elolvassa azt. Nagyobb gondot jelent az, hogy 17 százalékuk kéri a terjesztői listáról való törlését.

„A válaszadás, de még a Ťleiratkozásť gombra való rákattintás sem ajánlatos" – tanácsolja Konkoly-Thege Szabolcs. „Ezzel ugyanis arról értesíti a levélszemét küldőjét, hogy ez az e-mail cím él, és hogy megnyitja a szemétleveleket. Ennek eredményeként egyre több nemkívánatos levelet fog kapni."

A fogyasztóknak a növekvő levélszemét-áradattal szembeni nyugtalansága miatt a Symantec a Norton Internet Security 2003-at ajánlja. Ebben az integrált védelmi szoftveregyüttesben megtalálható a Norton Spam Alert, amely a Microsoft Outlook Express, az Eudora, a Netscape Messenger és más POP3 e-mail programokból kiszűri a bejövő reklámáradatot. A program felismeri a levélszemetet és a levél tárgya mezőben megjelöli azt. A felhasználók beállíthatnak olyan szabályt, amely egy kijelölt mappába gyűjti a levélszemetet, vagy egyszerűen törli azt.

A Symantec tíz jó tanácsa a levélszemét kezeléséhez

1. Legyen bizalmatlan a Norton márkájú szoftverek nem jogos viszonteladótól származó ajánlatával szemben!

2. Ne válaszoljon a gyanús levélszemétre! A válasz megerősíti, hogy helyes volt az e-mail-címe, és még több levelet eredményez.

3. Ha gyanakszik, ne kattintson arra a linkre, amely a levéllistáról való leiratkozás lehetőségét kínálja fel! A levelek küldői gyakran ezzel a trükkel győződnek meg a címzett létezéséről, és ennek még több szemétlevél lehet a következménye.

4. Soha ne adjunk meg bankkártya- vagy más személyes információt nem biztonságos webhelyen (sárga színű, vagy sárga alapon bezárt lakatszimbólum látsszon a webböngésző alsó csíkjában)!

5. Használjunk levélszemétszűrő vagy -megállító szoftvert!

6. Ne adja meg e-mail-címét csevegőcsatornákon, közvetlenüzenet-szolgáltatáson keresztül vagy internetes hirdetőtáblán, illetve hírcsoportban!

7. Jelezze a Symantec és Norton márkájú szoftverek gyanús netes ajánlatait e-mailben a spamwatch@symantec.com címen! Felveheti a kapcsolatot a Business Software Alliance helyi képviseletével is (listájuk a www.bsa.org címen található).

8. Ha Norton termékkel kapcsolatosan netes bolthoz küldenek, nézzünk utána annak a www.symantec.com címen! A jogos netes partnerek egy részének a címe megtalálható a http://www.symantecstore.com címen.

9. Ne adjuk meg a fő e-mail-címünket netes regisztrációkor vagy az e-boltokban! Legyen nyilvános célra másik e-mail-címünk!

10. Ne küldjük tovább a láncleveleket! Ez a fajta e-mail levélszemétnek minősül. Nemkívánatos, tolakodó, eldugíthatja a levélszervereket és lelassíthatja az internetforgalmat.

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01