Lufthansa Cargo: IBM ThinkPad fedélzeti számításokat végző rendszerekhez
forrás Prim Online, 2003. október 4. 09:56
A Lufthansa Cargo teherszállító légitársaság az IBM ThinkPadet választotta az üzemanyag-szükséglet pontosabb meghatározására létrehozott fedélzeti rendszerének működtetésére.
Felszállás előtt a kapitány és a másodpilóta az alapállomáson az IBM ThinkPad x30 segítségével, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül belépnek a vállalat hálózatára, és letöltik „repülőtéri fájljaikat". Ezek a fájlok tartalmazzák az aktuális repülőtéri, felszállási és időjárási adatokat. A ThinkPad ezután a Lufthansa szoftverét futtatva kiszámítja a gép felszállási súlyát és a szükséges üzemanyag-mennyiséget. A 2002-ben világszerte 450 rendeltetési helyre 1,6 millió tonnányi árut szállító Lufthansa Cargo számára a járatok üzemanyag-fogyasztásának optimalizálása jelentős megtakarítást fog eredményezni.
„A ThinkPad x30 sikeresen teljesítette az EMI (Electro Magnetic Interference – elektromágneses interferencia) tesztek sorozatát, melyek a számítógép teherbírását és repülés közben nyújtott teljesítményét vizsgálták. A ThinkPad x30 bebizonyította, hogy nem gerjeszt interferenciát a navigációs műszerekkel, és megbízható teljesítményt nyújt csökkent légnyomás alatt és nagy magasságban is" - a mondta a Lufthansa Cargo Globális Áruszállítási Tevékenységének informatikai igazgatója
A Lufthansa Cargo vezeték nélküli hálózatához történő, integrált 802.11b vezeték nélküli LAN-csatlakozás képessége szintén kulcsszerepet játszott abban, hogy a ThinkPad x30-at választották a pilóták vezeték nélküli kommunikációs eszközéül. A több frekvenciát támogató jelfogó antenna a kijelző sarkában helyezkedik el. Ez az elhelyezés jobb vételt biztosít, mint a billentyűzetbe épített antennák, mert a kijelző vagy a kezek így nem akadályozzák a jeleket.
A ThinkPad x30-asok IBM AccessConnection-t használnak. Ez az alkalmazás felismeri valamennyi hálózati csatlakozót, és automatikusan kiválasztja az előzetes beállításoknak és a rendelkezésre álló átviteli sebességnek megfelelő legjobb kapcsolatot.
„A ThinkPad x30 sikeresen teljesítette az EMI (Electro Magnetic Interference – elektromágneses interferencia) tesztek sorozatát, melyek a számítógép teherbírását és repülés közben nyújtott teljesítményét vizsgálták. A ThinkPad x30 bebizonyította, hogy nem gerjeszt interferenciát a navigációs műszerekkel, és megbízható teljesítményt nyújt csökkent légnyomás alatt és nagy magasságban is" - a mondta a Lufthansa Cargo Globális Áruszállítási Tevékenységének informatikai igazgatója
A Lufthansa Cargo vezeték nélküli hálózatához történő, integrált 802.11b vezeték nélküli LAN-csatlakozás képessége szintén kulcsszerepet játszott abban, hogy a ThinkPad x30-at választották a pilóták vezeték nélküli kommunikációs eszközéül. A több frekvenciát támogató jelfogó antenna a kijelző sarkában helyezkedik el. Ez az elhelyezés jobb vételt biztosít, mint a billentyűzetbe épített antennák, mert a kijelző vagy a kezek így nem akadályozzák a jeleket.
A ThinkPad x30-asok IBM AccessConnection-t használnak. Ez az alkalmazás felismeri valamennyi hálózati csatlakozót, és automatikusan kiválasztja az előzetes beállításoknak és a rendelkezésre álló átviteli sebességnek megfelelő legjobb kapcsolatot.
Kapcsolódó cikkek
- A Sanyo osztozik a Lenovo-val az akku-visszahívás költségein
- 200 ezer Thinkpad akkut hívnak vissza
- Újabb Online szolgáltatásokkal modernizál a Lufthansa
- Új ThinkPad noteszgépek Novell SUSE Linux operációs rendszerrel
- Titánium borítással is rendelhető az Z60-as ThinkPad
- A Lufthansáé a világ legnagyobb internettel rendelkező légiflottája
- 11 órás ThinkPad noteszgép
- Online jegyfoglalás akár 5.500 Ft kedvezménnyel
- A Lufthansa ujjlenyomat-alapú beszállókártyát tesztel
- Kétfunkciós IBM ThinkPad mobilgép