Felesleges szerverkapacitások évente 4,5 milliárd dollár értékben
Az Oracle a Párizsban zajló OracleWorld konferencián ismertetette azokat a felmérési eredményeket, amelyek első alkalommal nyújtanak részletes betekintést a szerverhardverek és a grid computing alkalmazását övező problémákba az európai vállalatok körében.
A tanulmányt az Oracle rendelte meg, mert a grid computing komoly változásokat előidéző technológia lehet, amely lényegesen befolyásolhatja a vállalatok üzletvitelét; mégis igen keveset tudunk arról, hogyan látják a kérdést a vállalatok, és milyen lehetőségek kínálkoznak ezen a téren.
A felmérést 2003 augusztusa és szeptembere során a QNB Intelligence független elemző cég készítette, amely a Quocirca Ltd. százszázalékos tulajdonú és elsődlegesen piackutatással foglalkozó leányvállalata. A válaszadók olyan európai vállalatok munkatársai voltak, akik a stratégiai fontosságú informatikai technológiák és megoldások tervezését, kivizsgálását, kiválasztását és bevezetését irányítják, vagy azt nagyban befolyásolják. Háromszázhetven résztvevő válaszolt nyolc országból és tíz iparágból.
A szerverinfrastruktúra helyzetét tekintve figyelemre méltó, hogy ha egy rendszernél kapacitásgondok merülnek fel, a vállalatok 30 százaléka – vagyis közel egyharmada – egyszerűen azt a megoldást választja, hogy még több hardvert vásárol – pedig a kiszolgálók átlagos leterheltsége csupán 60 százalék. Ez azt jelenti, hogy számos cég pazarolja a pénzt újabb szerverhardverekre, pedig a meglévő kihasználatlan kapacitással is feloldhatnák szűk keresztmetszeteiket. Pontosan ezt a problémát célozza meg az Oracle - Grid Computing az Oracle 10g-vel és a egyéb hasonló termékekkel. A Gartner szerint az EMEA kiszolgálópiacán 2002 során 1,37 millió egységet adtak el 15 milliárd dollár értékben. A 60 százalékos átlagos kihasználtság azt jelenti, hogy ezekből a kiszolgálókból több mint félmillió gyakorlatilag fölösleges többletkapacitást képvisel. Ha a vállalati számítóhálózatokkal 90 százalékra növekedne a kihasználtság, az európai vállalatok évente 4,5 milliárd dollárt takaríthatnának meg azzal, hogy kevesebb szervert kell vásárolniuk.
A tanulmány szerint a grid computing a klasszikus „korai bevezetési" stádiumnál tart. A válaszadók közel fele gondolt már bevezetésére és nyilatkozott úgy, hogy a két fő terület, ahol a számítóhálózatok bevezetését megfontolná, a vállalati alkalmazások (integrált vállalatirányítási rendszerek és ügyfélkapcsolat-kezelés), valamint az adatbázis-kezelés. Azonban a vállalatok 45 százaléka úgy érzi, hogy a grid computing még legalább három évig nem válik fővonalbeli kereskedelmi alkalmazássá.
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- Toplink: akár tízszeres sebességnövekedés nagymennyiségű adatlekérdezéseknél
- Ingyenes adatbáziskezelő az Oracle-től
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.