A cél megkedveltetni a világhálót
Internet Hungary 2003
A tihanyi internetkonferencia Drajkó László, az Axelero Rt. október
végén távozó vezérigazgatójának, és utódának, a november 1-től e
posztot betöltő, korábban általános vezérigazgató-helyettesként dolgozó
Simó György előadásával folytatódott. A távozó és a helyét elfoglaló új
vezérigazgató arról beszélt, hogy az internet előnyeire, a háló
gyakorlati hasznára kell minél jobb kommunikációval felhívni a ma még
idegenkedők figyelmét.
Az Axelero Internet szerint az elmúlt egy esztendő a hazai internet történetének eddigi legjobb éve volt, mert több fontos területen - például a PC penetráció és a „drága az internet" percepció terén - sikerült elmozdulni a holtpontról, emellett kiemelkedő növekedés jellemezte a szélessávú internethasználatot is - hangzott el az Internet Hungary konferencián. Jelenleg már a lakosság 21,6 százaléka internetezik és 11 százalékra nőtt a háztartások internetpenetrációja.
A felhasználók számának növekedésén belül lendületet vett a szélessávú hozzáférések terjedése, amelynek eredményeként az összes előfizetésen belül a széles sávot használók aránya meghaladja a 19 százalékos nyugat-európái átlagot. Ez az arány az Axelero előfizetői körében még kedvezőbb, a 2002 végén regisztrált 14%-kal szemben jelenleg már 27 százalékos. A szélessávú internetpenetráció Magyarországon - amelynek nagyobb részét az ADSL teszi ki - 2002 végén az Európai Uniós átlag 26,5 százaléka volt, de a közös erőfeszítéseknek köszönhetően az Axelero becslései szerint már elérte a 2002 végi EU átlag közel 50 százalékát. Az internetet széles sávon használók számára szintén csak becslések vannak, az Axelero szerint ez meghaladja a félmilliót. A szélessávú internet terjedése segítheti az internet nyújtotta lehetőségek széleskörű kihasználására épülő minőségi internethasználat fejlődését is. Míg egy átlagos internetező havonta csupán 6 órát tölt a világhálón, addig egy szélessávú felhasználó átlagosan 163-at. A széles sáv használata az internetes tartalmak fejlődését is elősegíti: míg az átlag csupán ügyeinek 9 százalékát intézi az interneten keresztül, addig a széles sávot használók körében ez az arány már 35 százalék.
Jelentős előretörés tapasztalható az internet megítélésében is: a legnagyobb javulás az eszközhiány terén történt, 36-ról 20 százalékra csökkent azok aránya, akik szerint a megfelelő eszközök hátráltatják az internet terjedését. Szintén igen kedvező a „drága az internet" vélemény változása, amely 15-ről 8 százalékra esett. Az Axelero szerint az internet terjedését korlátozó tényezők közül már közel sem az infrastruktúra hiánya, vagy a magas ár szerepel az első helyen: 680000 háztartásban nincs infrastrukturális korlátja a belépésnek. A háztartások havi átlagos vezetékes telefon (6800Ft), mobiltelefon (közel 9000 Ft) vagy kábeltévé (2800Ft) költései mellett az internetre fordított 8700 Ft-os összeg közel sem kimagasló érték. Ezzel szemben az internethasználat terjedését elsősorban az fogja a jövőben befolyásolni, hogy sikerül-e megismertetni a potenciális felhasználókkal az internet nyújtotta előnyöket - többek között az információszerzés, a levelezés, a szórakozás, az ügyintézés, a munkavégzés terén. A jövőben tehát a „nincs szükségem az internetre" és a „az internet érdektelen" percepciók kezelése lesz a szolgáltatók és állam legfőbb feladata. Ehhez egyrészt arra van szükség, hogy a közvélekedést alakító hírek ne hátráltassák, hanem segítsék ezt a folyamatot: sajnálatos, hogy 2002-2003-ban a magyar sajtóban az internettel kapcsolatban megjelent cikkek több mint fele negatív tartalmú volt, és további plusz 10 százaléka a pozitív tartalom ellenére negatív címmel vonta magára a figyelmet.
Simó György szerint az idegenkedőket úgy lehet a legegyszerűbben közelebb hozni a világhálóhoz, ha az emberekben ilyen vagy olyan okból kialakult negatív attitűdök ellen egy irányba mutató, pozitív kommunikációval tennének. - Az internetről kialakult percepció legalább olyan fontos, mint az, hogy a PC-ellátottság növekedjen - fogalmazott Simó.
- Az internet használati és élvezeti értékeinek intenzív kommunikációja azt a célt szolgálja, hogy rövid távon sikeresen mozgósítsuk azt a réteget, amelyik még idegenkedik tőle, a már internetezők használják többet, vegyenek igénybe minél több funkciót - tette hozzá.
- Az Axelero meggyőződése, hogy az internet még mindig a fel nem ismert hasznosság stádiumában van, így a jövőbeli fejlődést alapvetően az fogja meghatározni, hogy az internet előnyeit, gyakorlati hasznát ismerő piaci szereplők mennyire hatékonyan tudják felhívni a világháló hasznára azoknak a potenciális internetezőknek a figyelmét, akiket az internetezéstől már csak egy lépés választ el. Ennek eléréséhez több hasznos tartalomra, inspiráló és pozitív kommunikációra, valamint megbízható piaci struktúrára van szükség - fejtette ki Simó György.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
Káoszmentes ügyfélszolgálat az év végi roham idején
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.