eTEN - Az elektronikus szolgáltatások alkalmazásának serkentése az EU-ban
Program az információs társadalomért
Szándékai egybeesnek az eEurope "Információs Társadalom mindenkinek" központi célkitűzéseivel. Előmozdítja a közérdekű szolgáltatásokat, amelyek minden polgár, vállalkozás és az adminisztráció számára teljes körű lehetőséget biztosítanak az Elektronikus Társadalom lehetőségeinek kihasználására, áthidalva a digitális megosztást, ami informatikai alsóbbrendűség kialakulásával fenyeget.
Jóllehet, ahogy a neve is sugallja, az eTEN hozzájárul az Összeurópai Hálózati Célkitűzés megvalósításához, de ellentétben a szállítás- és energiaügyi társprogramokkal, az eTEN nem támogatja az infrastrukturális fejlesztéseket. Ehelyett a fő hangsúlyt az eEurope Akcióterv fő céljaiként megjelölt szolgáltatásokra (eEgészségügy, eKormányzat, eTanulás, eBefogadás valamint Bizalom és Biztonság) helyezi.
Az eTEN nem támogatja pénzügyileg az e területeken folyó kutatást és fejlesztést, mivel ezt a témakört a Kutatás Fejlesztési Keretprogramok IST (Információs Társadalomhoz kapcsolódó Technológiák) része fedi le. Ehelyett az eTEN olymódon támogatja egy szolgáltatás kritikus bevezetési fázisát, hogy a befektetők vagy az állami hatóságok gondos, a gazdasági kérdéseket érintő elemzés alapján létrejött információk birtokában tudjanak döntéseket hozni.
Összeurópai Jelleg
Az eTEN program célja, hogy hozzájáruljon a növekvő versenyképességhez a Belső Piacon, aminek feladata az emberek, áruk, szolgáltatások és pénzek szabad áramlásának biztosítása. A Belső Piac egyik sikertényezője a hatékony infrastruktúra a szállítás, az energia és az Információs Társadalom szektoraiban.
Az eTEN beleillik ebbe a rendszerbe az Összeurópai, közös érdeklődésre igényt tartó elektronikus szolgáltatások támogatásával, amelyek másképp nem kerülnének bevezetésre. Európában az emberek és az üzleti vállalkozások elsősorban szakmai okok miatt mozognak. Ezenkívül egyre több ember utazik személyes és szórakozási célból. Az eTEN célterületei az eEgészségügy, eKormányzat, eTanulás, eBefogadás elősegítik az emberek áramlását és így hozzájárulnak a Belső Piac négy tényezőjének szabad mozgásához. Az elektronikus szolgáltatások bevezetése nagyon nehéz lehet, ha ez a nemzeti határokon ível át. Nemcsak a nyelvek különbözőek, hanem különbségek lehetnek a kultúrában is, és a jogi és adminisztratív környezetnek külön erőfeszítéseket kell tennie a szolgáltatási profilok adaptálásához. A technikai oldalon a számítástechnikai alkalmazások egymással kompatibilissá tétele bonyolult feladat. Az ügyfélszolgálatot, az információk vagy fizikai raktárkészletek karbantartását, a kézbesítést, marketing- és reklámtevékenységet a helyi adottságokhoz kell igazítani. Az eTEN hozzájárul ezekhez a költségekhez, hogy felül lehessen emelkedni a nyelvi és nemzeti adminisztratív határoknak az elektronikus szolgáltatások bevezetését és használatát gátolni igyekvő törekvésein. Így az eTEN projekteknek összeurópai jellegűeknek kell lenniük, amit úgy kell értelmezni, hogy a projekteket több Tagországban kell megvalósítani. Ennek ellenére az egy Tagországban történő megvalósítás is megengedett, ha ez hozzájárul a szélesebben értelmezett összeurópai érdekekhez.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.