eTEN - Az elektronikus szolgáltatások alkalmazásának serkentése az EU-ban
Program az információs társadalomért
forrás Prim Online, 2003. december 20. 16:17
Szándékai egybeesnek az eEurope "Információs Társadalom mindenkinek" központi célkitűzéseivel. Előmozdítja a közérdekű szolgáltatásokat, amelyek minden polgár, vállalkozás és az adminisztráció számára teljes körű lehetőséget biztosítanak az Elektronikus Társadalom lehetőségeinek kihasználására, áthidalva a digitális megosztást, ami informatikai alsóbbrendűség kialakulásával fenyeget.
Jóllehet, ahogy a neve is sugallja, az eTEN hozzájárul az Összeurópai Hálózati Célkitűzés megvalósításához, de ellentétben a szállítás- és energiaügyi társprogramokkal, az eTEN nem támogatja az infrastrukturális fejlesztéseket. Ehelyett a fő hangsúlyt az eEurope Akcióterv fő céljaiként megjelölt szolgáltatásokra (eEgészségügy, eKormányzat, eTanulás, eBefogadás valamint Bizalom és Biztonság) helyezi.
Az eTEN nem támogatja pénzügyileg az e területeken folyó kutatást és fejlesztést, mivel ezt a témakört a Kutatás Fejlesztési Keretprogramok IST (Információs Társadalomhoz kapcsolódó Technológiák) része fedi le. Ehelyett az eTEN olymódon támogatja egy szolgáltatás kritikus bevezetési fázisát, hogy a befektetők vagy az állami hatóságok gondos, a gazdasági kérdéseket érintő elemzés alapján létrejött információk birtokában tudjanak döntéseket hozni.
Összeurópai Jelleg
Az eTEN program célja, hogy hozzájáruljon a növekvő versenyképességhez a Belső Piacon, aminek feladata az emberek, áruk, szolgáltatások és pénzek szabad áramlásának biztosítása. A Belső Piac egyik sikertényezője a hatékony infrastruktúra a szállítás, az energia és az Információs Társadalom szektoraiban.
Az eTEN beleillik ebbe a rendszerbe az Összeurópai, közös érdeklődésre igényt tartó elektronikus szolgáltatások támogatásával, amelyek másképp nem kerülnének bevezetésre. Európában az emberek és az üzleti vállalkozások elsősorban szakmai okok miatt mozognak. Ezenkívül egyre több ember utazik személyes és szórakozási célból. Az eTEN célterületei az eEgészségügy, eKormányzat, eTanulás, eBefogadás elősegítik az emberek áramlását és így hozzájárulnak a Belső Piac négy tényezőjének szabad mozgásához. Az elektronikus szolgáltatások bevezetése nagyon nehéz lehet, ha ez a nemzeti határokon ível át. Nemcsak a nyelvek különbözőek, hanem különbségek lehetnek a kultúrában is, és a jogi és adminisztratív környezetnek külön erőfeszítéseket kell tennie a szolgáltatási profilok adaptálásához. A technikai oldalon a számítástechnikai alkalmazások egymással kompatibilissá tétele bonyolult feladat. Az ügyfélszolgálatot, az információk vagy fizikai raktárkészletek karbantartását, a kézbesítést, marketing- és reklámtevékenységet a helyi adottságokhoz kell igazítani. Az eTEN hozzájárul ezekhez a költségekhez, hogy felül lehessen emelkedni a nyelvi és nemzeti adminisztratív határoknak az elektronikus szolgáltatások bevezetését és használatát gátolni igyekvő törekvésein. Így az eTEN projekteknek összeurópai jellegűeknek kell lenniük, amit úgy kell értelmezni, hogy a projekteket több Tagországban kell megvalósítani. Ennek ellenére az egy Tagországban történő megvalósítás is megengedett, ha ez hozzájárul a szélesebben értelmezett összeurópai érdekekhez.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
2024. december 21. 13:49