CES 2004 - Las Vegas
Optimizmus, dinamizmus és a vásárlók kényelme mindenek felett
Nem véletlen, hogy
a fogyasztói - felhasználói elektronikai technológia ipar" itt kell, hogy
tartsa egyik-másik konferenciáját, hiszen ezzel a háttérrel sokkal könnyebb üzleti
sikert elérni, tárgyalásokat befejezni, mint egy átlagos helyszínen. A számok
jól jelzik a sikert: ez a legnagyobb ilyen típusú rendezvény az Államokban,
ahol mindenki jelen van, aki számít az iparban. 110 ország 2,500 kiállítója,
20,000-nél több új terméket mutat be. Az év legnagyobb médiaeseményének is
ígérkezik a rendezvény: 4,000 újságíró 50 országból közvetít az eseményről. Akik
persze panaszkodtak is az esemény méretére: a 3.2 millió négyzetlábnyi
kiállítási terület majdhogynem kezelhetetlenül hatalmas meretű. Aki
szelektálásra képtelen mindenevő az bajban van, mert ekkora területet szinte
lehetetlen úgy bejárni, hogy közben ne csak a gyalogláson járjon az ember esze.
Fontos, hogy a prioritások rendben legyenek, és tudja az újságíró, hogy mit keres
és mire kíváncsi, különben elveszett a sokezer termék között (amik a maguk módjan
mind érdekesek, hiszen különben nem hozták volna el erre a világszintű
megmérettetésre azokat.)
Ebben a
tudatállapotban, felszabadultan és a várostól megrészegülve lehet igazán
kilépni a mindennapok rövid távú, taktikai problémáinak a nyomása alól és
elgondolkozni stratégiai, hosszú távú lehetőségeken is. Mindezt pedig
világszintű szakmai előadók víziói inspirálják, akik jól megférnek a szövetségi
kormány csúcsvezetőivel a programban.
Az is segít persze
a hangulat megteremtésében, ha egy szálloda tucatnyi emeletét a koreai óriás
mobiltelefon-gyártó LG "Life is Good" reklámjába borítják, vagy ha az
audiotermékeket bemutató pavilon (egy a 48 amerikai footballpálya méretű területen)
leginkább egy luxusautó-kiallításra emlékeztet a fémesen ragyogó hangszórókkal
kitömött autócsodákkal.
Mi a CES általános
üzenete?
A hivatalos üzenet
technológiai jellegű: minden valamire való termék network-ben gondolkozik. A
telefon beszél a riasztóberendezéssel, az autóban utazó csecsemő kamerán
keresztül nézegetheti az autót vezető mama képét, hogy neki ne kelljen a
forgalomban veszélyesen hátrafordulnia, ha a csemetéjével akar beszélni, az
egyik szobában elkezdett tévéadást a másikban be tudja fejezni.
Az árak zuhannak,
a minőség emelkedik, az amúgyis sokfunkciójú tárgyak egymással kommunikálva egészen
hihetetlen dolgokra képesek. Az egyik ilyen értelmes új háztartási gépezet a
hűtő - sütő: az egész nap hűtőként üzemelő dobozt a háziasszony hazafelé
vezetve a mobiltelefonján felhívja, amitől a hűtőből sütőbe kapcsol a gépezet
és mire hazaér a család az étel frissen sütve készen áll.
A nem általános hangulat
viszont nagyon sokat elárul a 8.2%-kos GDP növekedésű amerikai gazdaság
dinamizmusáról: az optimizmus, az energia kézzel fogható volt a kiállítás
minden sarkában, a shuttle buszokra várók mérföldes sorai között vagy a
kiállítás tévécsatornájának a riportjait nézve éjjelente.
Korea es Kína
Igen, köztudott,
hogy az Egyesült Államok és Japán cégei gyártják a világ GDP-jenek 45%-át,
amihez képest minden más régió csak másodhegedűs. Viszont minőségben és
vállalkozói szellemben az alcímben szereplő két ország kiemelkedik az átlagból.
Korea es Kína
nagyon megtanulták marketingolni magukat. Jól megszerkesztett, majdnem hibátlan
angolsággal szövegezett brosúráik az amerikai ízlésnek megfelelően adják el a
termékeket. Korea, melynek termékei távoli másodikként a nagy testvér Japán
mögött alacsonyabb minőséget olcsó áron jelentettek, mára kinőtte magát, és a
világ legnagyobb flatpanel tévéképernyőjét már Koreában készítik, nem pedig
Japánban. A minőség meghatározó a nemzetközi pavilon koreai termékei között:
hibátlan design, elfogadható ár, és üdítő kreativitás. Nekem a legjobban az a
vagyonvédelmi termékük tetszett, amelyik a mobiltelefonra sugározza a betörő
képét, mivel a riasztó berendezés azonnal hívja a távol levő tulajt. A tulajnak
lehetősége van elbeszélgetni azzal, aki betört a lakásába a beépített
mikrofonon keresztül, amellett persze, hogy a rendőrségre is küld a rendszer
email-t és videó-ra is veszi az eseményt (amit magától értetődően a web-en
megtekinthetnek szintén élő adásban a családtagok.)
A kínaiak (amin
immár Hong Kong-ot is értjük) sok apró érdekességgel jöttek elő, amik egyszerűségükben
voltak nagyszerűek. Ilyen például az “air technology"-t alkalmazó, laptop-ot és
minden más elektromos berendezést szállító táskagyűjtemény, ami gyakorlatilag
széttörhetetlen , a vállra téve a legnehezebb súly is elviselhetővé válik a
puha gumitalpak közé beilleszkedő levegőnek köszönhetőn, illetve ha esetleg
víbe zuhan a táka,akkor ott automatikusan fennmarad a vízfelszínen úszva a
megszokott süllyedés helyett.
Laszlo Horvath
President, ActiveMedia
www.activemedia.com
Kapcsolódó cikkek
- Szerdán nyit az összezsugorított E3 videojáték-seregszemle
- Újfajta lézerrel 100-szor gyorsabbak lehetnek a merevlemezek
- A Nemzeti Hírközlési Hatóság lesz a Mobil Show 2007 szakmai fővédnöke
- A napelemes kabát feltölti a mobilunkat
- A játékok és a technológia
- 3GSM helyett Mobile World Show
- Ma nyitott a Computex
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Fűthető billentyűzet
- MP3-lejátszó dokkolós mosógép
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!