Unitis: másfél éves SAP projekt a Fejérvíznél
A Unitis által kialakított rendszert várhatóan 70 felhasználó fogja működtetni. A másfél éves informatikai projekt két ütemben valósul meg. Az első fázisban a pénzügyi, számviteli, anyag- és eszközgazdálkodás, kontrolling, karbantartás és beruházáskezelés, amely egy évig tart, a második fázis az alaptevékenységet - azaz a víz- és csatornadíj-számlázási rendszert és az ügyfélszolgálatot jelenti. Az SAP R/3 a Fejérvíz rendszer a korábbi, saját fejlesztésű rendszereit váltja ki.
A Fejérvíznél az ivóvíz és a szennyvíz minőségének teljeskörű ellenőrzésére saját akkreditált laboratóriumok szolgálnak; az egyes ellátórendszerek szinte mindenhol számítógép-vezérlésű folyamatirányítással, automatikusan működnek, az ellenőrzést és a szükséges beavatkozásokat az üzemmérnökségeknél lévő diszpécserközpontok látják el. A Fejérvíz Rt. saját, az OMH által is minősített vízmérő-hitelesítő laboratóriummal rendelkezik, mely nagymértékben megkönnyíti a 60 ezer bekötési vízmérő és a 70 ezer mellékmérő rendszeres cseréjét, illetve hitelesítését.
A fehérvári székhelyű cég jó példa arra, hogy egy ISO 9001 és ISO 14001 szabályok szerinti rendszerrel működő vállalat, mint a Fejérvíz pontosan definiált folyamataival stabil kiinduló alapot jelent a tervezésnél - nyilatkozta Balázs Géza, a Unitis Rt. SAP üzletágának projektigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Több százezer diák, szülő és munkatárs biztonságos személyazonosság-kezelése egy Novell rendszerben
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.