Az MSN letiltja a pop-upokat
Nyereség a felhasználók, a hirdetők és a szolgáltatók számára
Az MSN, amelyet 350 millióan látogatnak világszerte azután döntött így, hogy az AOL még tavaly elkezdte a pop-upok eltávolítását amerikai oldalairól. A cég szóvivője szerint a lépés egyaránt nyereség a felhasználók, a hirdetők és a szolgáltatók számára. A külön ablakos reklámok az internet hőskorától kezdve jelen vannak, sok fejfájást okozva az azt böngészőknek. Amellett, hogy nehéz őket bezárni, sokuk olyan tartalommal van ellátva, amely nem való kiskorúaknak, így méltán váltottak ki népszerűtlenséget a többség körében. Egyes szolgáltatók, mint a Yahoo vagy a Google már 2003-ban kínáltak "reklám-blokkolókat" a felhasználóknak, illetve a Microsoft Internet Explorer egyes változatainál is beállítható reklámszűrés.
Az MSN
pont a fokozódó ellenszenv miatt döntött úgy, hogy nem jelentet meg többé
pop-upokat weboldalain. Az azonban egyáltalán nem biztos, hogy a helyükbe lépő
tv-reklámok sokkal közkedveltebbek lesznek, bár igaz, hogy az új típusú netes
reklámokat a Microsoft-tal közösen kifejlesztő hirdetők állítása szerint a
hirdetések mennyisége csökkenni fog általuk. Aki kíváncsi rájuk, már most
találkozhat velük többek között az MSN, az ABCNews, a Pepsi, és a Honda
weboldalain.
Milkovits Gábor
Kapcsolódó cikkek
- "Új frontvonal": megújult a mobil MSN
- A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
- Reklámokra is lehet majd licitálni az eBay-en
- A Microsoft mégis megtartja a Hotmail nevet
- A Microsoft bejelentette a Windows Live magyar verzióját
- Video-cserélő szolgáltatást indít a Microsoft
- Tíz napig ingyen tesztelhető az Xbox Live Gold
- A Google szállítja a hirdetést az eBay-nek
- Kompatibilis IM szolgáltatásokat tesztel a Yahoo és a Microsoft
- Zeneletöltő szolgáltatást is tervez iPod-rivális készülékéhez a Microsoft