Kiegyensúlyozott évet zárt az Albacomp
A hazai IT-piac növekedési mutatóját felülmúlva, közel 10%-os árbevétel növekedéssel zárta a 2003-as évet az Albacomp Rt. A cég mai sajtótájékoztatóján Laufer Tamás vezérigazgató értékelte a múlt évet, és adott számot az idei tervekről.
A 300 főt foglalkoztató
székesfehérvári cég nettó árbevétele 2002-höz képest nőtt, 13,1 milliárd forint
volt, várható adózott nyeresége 300 millió forint, ami viszont kevesebb, mint
az egy évvel azelőtti (2003-ban három cégétől vált meg az Albacomp Csoport). "Kiegyensúlyozott
eredményeinket mi sem mutatja jobban, mint az, hogy 2003-ban az Albacomp felkerült
a Figyelő TOP 200 listájára és Magyarország három legnagyobb informatikai cége
között tartják számon" - mondta a vezérigazgató.
A cég több nagyvállalati és
államigazgatási projektben vett részt a tavalyi év során, mindezek közül is
kiemelkedett a hazai egészségügy egyik legnagyobb informatikai fejlesztése az
ÁNTSZ országos hálózatának megvalósítása. "2004 januárjától az Albacomp -
a legnagyobb magyar számítástechnikai márkanévként - saját szerződéssel
rendelkezik a központosított közbeszerzés keretében az Albacomp Activa márkájú
számítógépes eszközök teljes termékválasztékának (PC, notebook, szerver,
operációs rendszer) szállítására vonatkozóan" - jelentette be Laufer Tamás.
Az Albacomp 2003 áprilisában kezdte meg saját összeszerelésű, Albacomp Activa
Mobil noteszgépeinek értékesítését, amelyek a vártnál nagyobb sikerrel
debütáltak a hazai piacon. 9 hónap alatt 3600 db-ot értékesítettek, és ezzel
6%-os piaci részesedésre tettek szert (ezzel a cég a legjobb négybe került
itthon). Az Albacomp Activa Mobil a Sulinet Expresz program egyik legkedveltebb
márkája, a program során 2003-ban értékesített noteszgépek 50%-át az Albacomp
modelljei tették ki. A múlt évben tovább nőtt a szolgáltatási terület, így
jelenleg a hardvereladás - szolgáltatások aránya a teljes bevételben 70-30
százalék (idei terv 60-40, 2005 után 50-50 százalék).
"Az EU csatlakozással
remélhetőleg tágabbra nyílnak az európai kiskereskedelmi piacok kapui is az
Albacomp előtt. 2003-ban 3000 db PC-t értékesítettünk Nyugat-Európában, ennek
jelentős növelésére törekszünk 2004-ben, mind a PC-k, mind a noteszgépek
esetében" - jelentette ki Deme Csaba az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing
vezérigazgató-helyettese. "Dinamikus növekedést várunk a mobil eszközök
hazai piacán is, a noteszgépek esetében 10%-os piaci részesedés elérése a cél"
- tette hozzá Deme Csaba.
2004-ben tovább erősítik a
szolgáltatási területeket, különös tekintettel az információ-biztonsággal, a
fejlesztéssel valamint a tanácsadással foglalkozó részlegekre. Céljuk továbbá
stratégiai együttműködés kialakítása hozzájuk hasonló cégekkel az EU-ban, együttműködő
szakértői cégeket is keresnek. 2003-ban már az ország egyre több pontján, a
legkülönbözőbb helyeken (önkormányzatoknál, bevásárlóközpontokban,
rendezvényeken - Forma 1, Művészetek Völgye) lehetett találkozni az Albacomp
által fejlesztett eInfopont érintőképernyős terminálokkal. 2003 egyik legnagyobb
megállapodása a McDonalds-szal kötött szerződés volt, amelynek keretében 2004
év végéig összesen 80 terminált telepítenek majd az étteremlánc üzleteiben.
2004-ben az Albacomp 10
százalékos forgalombővüléssel számol. Laufer szerint a csoport 4 milliárd
forint árbevételt realizált tagja, a SZÜV a jövőben legtöbbet az oktatás terén segíthet
eredményesen, míg a kereskedelmi jellegű szolgáltatásait várhatóan egységesítik
az Albacomp kereskedelmi területeivel.
Kapcsolódó cikkek
- Getac notebook és tablet PC forgalmazó lett az Albacomp
- Albacomp: jelentős sikerek az új stratégiájával
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- Humansoft: a dél-dunántúli régió egészségügyi informatikai projektjéről
- Albacomp: Esztergomban e-InfoPontok épülnek
- Új kereskedelmi és marketing igazgató az Albacompnál
- Albacomp: 18,5 milliárdos idei cél
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.