Kiegyensúlyozott évet zárt az Albacomp
A hazai IT-piac növekedési mutatóját felülmúlva, közel 10%-os árbevétel növekedéssel zárta a 2003-as évet az Albacomp Rt. A cég mai sajtótájékoztatóján Laufer Tamás vezérigazgató értékelte a múlt évet, és adott számot az idei tervekről.
A 300 főt foglalkoztató
székesfehérvári cég nettó árbevétele 2002-höz képest nőtt, 13,1 milliárd forint
volt, várható adózott nyeresége 300 millió forint, ami viszont kevesebb, mint
az egy évvel azelőtti (2003-ban három cégétől vált meg az Albacomp Csoport). "Kiegyensúlyozott
eredményeinket mi sem mutatja jobban, mint az, hogy 2003-ban az Albacomp felkerült
a Figyelő TOP 200 listájára és Magyarország három legnagyobb informatikai cége
között tartják számon" - mondta a vezérigazgató.
A cég több nagyvállalati és
államigazgatási projektben vett részt a tavalyi év során, mindezek közül is
kiemelkedett a hazai egészségügy egyik legnagyobb informatikai fejlesztése az
ÁNTSZ országos hálózatának megvalósítása. "2004 januárjától az Albacomp -
a legnagyobb magyar számítástechnikai márkanévként - saját szerződéssel
rendelkezik a központosított közbeszerzés keretében az Albacomp Activa márkájú
számítógépes eszközök teljes termékválasztékának (PC, notebook, szerver,
operációs rendszer) szállítására vonatkozóan" - jelentette be Laufer Tamás.
Az Albacomp 2003 áprilisában kezdte meg saját összeszerelésű, Albacomp Activa
Mobil noteszgépeinek értékesítését, amelyek a vártnál nagyobb sikerrel
debütáltak a hazai piacon. 9 hónap alatt 3600 db-ot értékesítettek, és ezzel
6%-os piaci részesedésre tettek szert (ezzel a cég a legjobb négybe került
itthon). Az Albacomp Activa Mobil a Sulinet Expresz program egyik legkedveltebb
márkája, a program során 2003-ban értékesített noteszgépek 50%-át az Albacomp
modelljei tették ki. A múlt évben tovább nőtt a szolgáltatási terület, így
jelenleg a hardvereladás - szolgáltatások aránya a teljes bevételben 70-30
százalék (idei terv 60-40, 2005 után 50-50 százalék).
"Az EU csatlakozással
remélhetőleg tágabbra nyílnak az európai kiskereskedelmi piacok kapui is az
Albacomp előtt. 2003-ban 3000 db PC-t értékesítettünk Nyugat-Európában, ennek
jelentős növelésére törekszünk 2004-ben, mind a PC-k, mind a noteszgépek
esetében" - jelentette ki Deme Csaba az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing
vezérigazgató-helyettese. "Dinamikus növekedést várunk a mobil eszközök
hazai piacán is, a noteszgépek esetében 10%-os piaci részesedés elérése a cél"
- tette hozzá Deme Csaba.
2004-ben tovább erősítik a
szolgáltatási területeket, különös tekintettel az információ-biztonsággal, a
fejlesztéssel valamint a tanácsadással foglalkozó részlegekre. Céljuk továbbá
stratégiai együttműködés kialakítása hozzájuk hasonló cégekkel az EU-ban, együttműködő
szakértői cégeket is keresnek. 2003-ban már az ország egyre több pontján, a
legkülönbözőbb helyeken (önkormányzatoknál, bevásárlóközpontokban,
rendezvényeken - Forma 1, Művészetek Völgye) lehetett találkozni az Albacomp
által fejlesztett eInfopont érintőképernyős terminálokkal. 2003 egyik legnagyobb
megállapodása a McDonalds-szal kötött szerződés volt, amelynek keretében 2004
év végéig összesen 80 terminált telepítenek majd az étteremlánc üzleteiben.
2004-ben az Albacomp 10
százalékos forgalombővüléssel számol. Laufer szerint a csoport 4 milliárd
forint árbevételt realizált tagja, a SZÜV a jövőben legtöbbet az oktatás terén segíthet
eredményesen, míg a kereskedelmi jellegű szolgáltatásait várhatóan egységesítik
az Albacomp kereskedelmi területeivel.
Kapcsolódó cikkek
- Getac notebook és tablet PC forgalmazó lett az Albacomp
- Albacomp: jelentős sikerek az új stratégiájával
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- Humansoft: a dél-dunántúli régió egészségügyi informatikai projektjéről
- Albacomp: Esztergomban e-InfoPontok épülnek
- Új kereskedelmi és marketing igazgató az Albacompnál
- Albacomp: 18,5 milliárdos idei cél
Június 11-én ismét megérkezik Magyarországra a Startup Safari Budapest
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Bővíti a napenergia-kapacitást üllői gyártóüzemében a Lenovo
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).