Informatika az élelmiszeriparban: lassan növekvő elfogadottság
A felmérés tapasztalatait összefoglaló tanulmány rámutat arra, hogy az élelmiszer-ipari ágazatban az üzleti stratégia elkészítésébe csak elvétve vonják be az informatikai területet. Az adatok azt mutatják, hogy IT stratégiával mindössze a megkérdezett cégek fele rendelkezik.
A hazai élelmiszer-ipari vállalatok negyedakkora IT költségvetésből gazdálkodnak, mint a fejlett országokban lévő versenytársaik; árbevételük mindössze 0,49%-át fordítják az informatika működtetésére és fejlesztésére. Eltérő arányokkal találkozhatunk a magyar, illetve külföldi tulajdonban lévő vállalatoknál, a magyar tulajdonosokkal rendelkező vállalatok kevesebbet (0,36%), míg a külföldi tulajdonban lévők ennek majdnem kétszeresét (0,61%) költik informatikára.
Az alkalmazott integrált vállalatirányítási rendszerek között egyaránt megtalálhatók a kisebb (jellemzően hazai fejlesztésű) és nagyobb (például: SAP, MFG/PRO, FORRÁS, CSB, Infosys, MOVEX, JDE) rendszerek, melyekkel hasonlóan elégedettek a cégek. A felmérés adatai alapján a humán területen a Nexon BERENC, a döntéstámogatásban a Cognos a legelterjedtebb rendszer.
A vállalatok nem kínálnak online szolgáltatásokat vevőiknek, szállítóiknak, és az intranet nyújtotta lehetőségeket sem használják ki teljes mértékben. Informatikai beszállítóikat elsősorban a szolgáltatás műszaki tartalma (31,5%), ára (30,4%) valamint az ajánlatot tevő cég referenciái (22,7%) alapján választják ki.
Az adatbiztonsági intézkedésekre jellemző, hogy a biztonsági mentések során alkalmazott eljárás a legtöbb esetben biztosítja az előző napi állapot visszaállíthatóságát. A felmérés tanulsága szerint a cégek kétharmada rendelkezik Informatikai Biztonsági Szabályzattal, de csak minden második készített IT katasztrófatervet.
A felmérésben a húságazat szereplői képviseltették magukat legnagyobb számban, ezért a tanulmány az alágazat külön jellemzésére is kitér. Az eredményekből kiderül, hogy a húságazatnál szinte minden tekintetben kedvezőtlenebb a helyzet, mint az élelmiszeripar egészében.
Az élelmiszeriparra jellemző informatikai gyakorlatot bemutató tanulmány benchmark-adatként is szolgál az egyes vállalatok helyzetének megítéléséhez. Az információkat a RE:CALL szakembereinek az üzleti folyamatok hatékonyabb és kockázatmentesebb informatikai támogatására tett javaslatai egészítik ki.
Kapcsolódó cikkek
- Mi a vágya a mobilvásárlónak?
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
- Tíz közül két európai háztartásban található nagy képernyős tévékészülék
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A dekóder és a modem után a Skype a legismertebb
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- Átfogó piackutatás a magyarországi infokommunikációs szállítói piacról
- A profi hackerek és a szervezett bűnözés célba vették a világ legnagyobb pénzintézeteit
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
Engedd szabadjára a kreativitásod és találd meg az egyensúlyt a TCL emberközpontú technológiájával
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A TCL NXTPAPER megváltoztatja, ahogyan olvasunk, írunk és alkotunk
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.