KFKI Isys: olajipari SAP-bevezetés
"A feladat az volt, hogy a Kunpetrol Kft. 2003. január 1-je óta működő SAP R/3 rendszere úgy alakuljon át, hogy az megfeleljen mindhárom korábbi cég üzleti és ügyviteli igényeinek. Az SAP 4.6c verziójának pénzügy-, kontrolling, eszközgazdálkodás, anyaggazdálkodás, értékesítés és HR menedzsment moduljai kerültek bevezetésre, amely kiegészült a KFKI Isys saját fejlesztésű menetlevél moduljával" - nyilatkozta Lusztig Zoltán, az Explant Kft. informatikai igazgatója.
A gépkocsi-menetlevélkezelési modul közös adatbázison működő egységes gépkocsi-nyilvántartó és üzemanyag-elszámolási rendszer, amely együttműködik az SAP R/3 többi moduljával úgy, hogy annak standard funkcióit és eljárásait használja. Emellett biztosítja a vállalat elszámolásához, a jelentési és statisztikai kötelezettségeihez szükséges adatokat.
A kkv (kis- és középvállalatok) alapokon megvalósított SAP rendszertámogatást nyújt a logisztikai, a pénzügyi és a humán erőforrás menedzsment folyamatokhoz. Az összeolvadás az anyaggazdálkodási modul teljes újragondolását követelte meg, mivel három eltérő elszámolási rendszer szerint működő és eltérő szerződésállománnyal rendelkező vállalatot kellett közös ERP rendszerben leképezni.
"A vállalat szerteágazó ügyviteli folyamatain kívül kihívást jelentett, hogy három hónap állt rendelkezésre a feladat teljesítésére. A bevezetés során a vállalat szinte valamennyi ügyviteli konszolidációra irányuló döntése a projekt megvalósítási ideje alatt született meg. A tanácsadók feladata a szokásos SAP bevezetés mellett kiegészült a kialakítás alatt lévő folyamatokhoz történő szakmai tanácsadással is." - mondta Zelei István a KFKI Iszs SAP üzletágának igazgatója.
A KFKI ISYS 2004 márciusában sikeresen lezárta a rendszerbevezetést és áprilistól megkezdődik az egy hónapos támogatási időszak.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Több százezer diák, szülő és munkatárs biztonságos személyazonosság-kezelése egy Novell rendszerben
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.