Microsoft: erős harmadik negyedév

forrás Prim Online, 2004. április 29. 10:40
A Microsoft a 2004. március 31-ével zárult negyedévben 9,18 milliárd dollár árbevételre tett szert, ami a múlt év hasonló időszakában elért 7,84 milliárd dollárhoz képest 17 százalékos növekedést jelent.
A harmadik negyedéves üzemi eredmény 1,28 milliárd dollárra rúgott, szemben az előző évi 2,74 milliárd dollárral. A nettó eredmény 1,32 milliárd dollár, részvényenként 0,12 dollár volt, mely magában foglalja a részvényesek kárpótlására fordított - összesen 748 millió dollár - adózás előtti költséget (amely adózás után 501 millió dollárnak, részvényenként 0,05 dollárnak felel meg), valamint 2,53 milliárd dollár adózás előtti jogi költséget (amely adózás után 1,89 milliárd dollárnak, részvényenként 0,17 dollárnak felel meg). Ez utóbbi a Sun Microsystems céggel folytatott per rendezése, valamint az Európai Bizottság által kiszabott bírság miatt merült fel. A tavalyi év hasonló időszakában a nettó eredmény 2,14 milliárd, részvényenként 0,20 dollár volt, mely magában foglalja a részvényesek kárpótlására fordított összesen 978 millió dollár adózás előtti költséget (amely adózás után 655 millió dollárnak, részvényenként 0,06 dollárnak felel meg).

Az Infomunkás (Information Worker) üzletág bevétele az előző évhez képest 18%-kal nőtt, köszönhetően annak, hogy az Office iránt minden vásárlói szegmensben nőtt a kereslet. Az Office 2003 csomagból a tavaly októberi megjelenés óta kétszer annyi kiskereskedelmi licenc talált gazdára, mind az Office XP-ből az értékesítés első öt hónapjában. Az Office OEM licencből 35%-kal többet vásároltak, mivel javult az Office 2003, ezen belül is főként a Small Business és a Professional változat elterjedtsége.

A Kiszolgálók és eszközök (Server and Tools) üzletág masszív 19%-os növekedést ért el a Windows, az Exchange, az SQL Server és a Visual Studio termékek iránti erős kereslet révén. Folytatódott a Windows Server 2003 gyors terjedése, az új licencek száma 31%-kal nőtt.

Az MSN újabb nyereséges negyedévet zárt: a továbbra is sikeres hirdetési tevékenység révén bevétele 16%-kal nőtt az előző évihez képest. Az MSN hirdetésből származó bevétele 43%-kal nőtt a negyedévben, ami jól jelzi mind a hagyományos online, mind a keresőmotor alapú hirdetés erejét. Az ügyfelek és a hirdetők továbbra is az MSN-t tartják az online szolgáltatások egyik világpiaci vezetőjének. Az MSN hálózatba havi alapon 350 millió különböző felhasználó tartozik, az aktív MSN Hotmail felhasználók száma meghaladja a 170 milliót, az MSN Messenger aktív felhasználóinak a száma pedig a 120 milliót.
Kulcsszavak: Microsoft +mérleg

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36