Oracle portálmegoldás kapta a Network Computing szerkesztői díját
A Network Computing részletesen értékelte mindegyik termék általános architektúráját és megvalósítását, a szabványos alkalmazásokkal és szolgáltatásokkal való együttműködést, a biztonsági jellemzőket, az árat és a fejleszthetőséget. MacVittie szerint a résztvevők két kategóriába sorolhatók. "A Plumtree és a Vignette hagyományos vállalati portálokat kínálnak - olyan önálló termékeket, amelyek alig nyújtanak többet a dokumentumkezelésnél és a csoportmunka számítógépes támogatásánál. A többi cég - az Oracle-t is beleértve - olyan portálokat kínál, amelyek egy integrációs vagy alkalmazáskiszolgáló platform részét képezik, vagy ilyen alkalmazáscsomagra épülnek."
Az Oracle termékéről elismerőleg állapították meg, hogy "kizárólagosan webes vizuális fejlesztési környezetet biztosít, valamint nagyszámú előre integrált portletet tartalmaz."
A termék egyéb főbb jellemzői a következők:
· OmniPortlet: "Az előre beépített OmniPortlet megoldással az Oracle egyértelmű sikert aratott. Ez a legkönnyebb módja olyan portletek létrehozásának, amelyek számos különböző adatforráshoz biztosítanak hozzáférést, így az XML-hez, a webszolgáltatásokhoz, adatbázisokhoz stb. Csak az Oracle termékére jellemző, hogy könnyen konfigurálható, egységesen használható portlettel rendelkezik."
· Visual Layout Tool: "Nagyon meggyőző volt számunkra az OracleAS vizuális űrlaptervező eszköze. A BEA WebLogic Portal terméke az oldalbeállításokat illetően ugyanilyen rugalmasságot biztosít, de a sablonokat a portálkörnyezeten kívül kell létrehozni. Az OracleAS viszont kilépés nélkül is engedi az oldalbeállítások megváltoztatását. A tesztelt termékek mindegyike ismerős, táblázat alapú modellt használ, de az OracleAS a legrugalmasabb."
· Az XML és a webszolgáltatások integrálása: "Az OracleAS használatával mind az XML-t, mind a webszolgáltatásokat könnyen integrálni tudtuk portálunkba, és csak az okozott csalódást, hogy az eredmények kijelzéséhez szükséges XSL-kódot (Extensible Stylesheet Language) olvashatóbbá kellett tennünk."
"A kilenc termék tesztelése során nem okozott meglepetést, hogy a három vezető portálból kettő valamilyen köztesszoftver-platformra épül. Arra viszont nem számítottunk, hogy az Oracle lesz a legjobb" - jelentette ki Mac Vittie. "A Plumtree és a Sybase termékeit megelőzve az OracleAS 10g Portal vívta ki a legnagyobb elismerést, mert az alkalmazások bevezetését és a portletek közötti kommunikációt gyakorlatilag programozás nélkül lehet megoldani, továbbá rendelkezésre áll egy sor eleve beépített portlet, amelyek mind az üzleti, mind az informatikai felhasználók számára megkönnyítik az együttműködést más vállalati rendszerekkel. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a termék árával nemcsak a jelenlegi Oracle-ügyfelek lehetnek elégedettek (akik számára gyakorlatilag ingyenes), hanem mindenki más is (20 000 USD/CPU/Enterprise Edition), megállapítható, hogy az OracleAS minden igényt kielégít."
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Handabandázik a T-Online
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- IDC: Az Oracle vezeti a relációs adatbázis-kezelők piacát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.