Eszköz már van, de még nem tudjuk kihasználni

40% körüli a számlázószoftver-ellátottság a szolgáltató szektor kis- és középvállalatainál

forrás Prim Online, 2004. május 13. 12:15
A rEVOLUTION Software ez év elején készült felmérése szerint a hazai üzleti szolgáltató szektor kisvállalatainak kevesebb mint fele (43%) rendelkezik számlázó szoftverrel, holott jelentős részüknek már birtokában van személyi számítógép. Míg a számlázó szoftverek használatának mellőzésére egy cég tevékenységi köre, a kiadott bizonylatokkal szembeni alacsonyabb követelményei vagy ügyfeleinek kis száma részben magyarázatot adhat, addig érthetetlenebb a helyzet egy sokkal általánosabb, tevékenység-független eszköz, az elektronikus levelezés esetében: még a számítógéppel rendelkező cégeknek is csupán 32%-a rendelkezik e-mail címmel. A felmérés mégis legmeglepőbb eredménye, hogy a cégek 13%-a drágább, egyedi fejlesztésű számlázó szoftvert használ, holott tevékenységük ezt általában nem indokolja.
A több mint 9000 kisvállalati ügyviteli szoftverfelhasználóval rendelkező rEVOLUTION Software - nem reprezentatív felmérés keretében - 2004 elején az üzleti szolgáltató szektorból közel 900 kisvállalatnál végzett telefonos megkérdezést. A minta nyilvános adatbázisból készült, és olyan tevékenységeket végző betéti társaságokat és korlátolt felelősségű társaságokat tartalmazott, amelyek szolgáltatásait jellemzően cégek veszik igénybe. A mintában 40%-os arányban budapesti, 60%-ban vidéki cégek szerepeltek.

A rEVOLUTION tapasztalatai szerint a szolgáltató cégek a magas számítógép-ellátottság ellenére is viszonylag kis számban használnak ügyviteli szoftvereket, így például számlázó, készletnyilvántartó programokat, amelyekkel pedig jelentősen leegyszerűsíthetnék adminisztrációs munkafolyamataikat, üzleti partnereiknek pedig a kézi számlatömbökkel szemben igényes formátumú bizonylatokat állíthatnának ki. Még az egyszerű és alacsony áron - néhány ezer forintért - beszerezhető ügyviteli alkalmazások elterjedése is igen csekély. E mögött elsősorban az húzódhat meg, hogy a vállalkozások nem rendelkeznek megfelelő ismeretekkel a piacon elérhető szoftverek képességeiről és árairól. Mindezeket a kutatás eredményei is alátámasztották.

A felmérés meglepő eredménye, hogy míg a cégek sok esetben éppen a költségekre hivatkozva nem vezetnek be irodai szoftvereket, addig közel egytizedük az egyedi szoftverfejlesztést választja, amelynek költségei - a kész szoftverek akár néhány ezer forintos bolti árát tekintve - kivétel nélkül nagyságrendekkel magasabbak, és emellett minőségük mind informatikai, mind számviteli oldalról sok esetben megkérdőjelezhető. Ráadásul, az így kifejlesztett szoftverek mögött gyakran nincs támogatás, vagy „eltűnik” a fejlesztő, ami például egy törvényi változás esetén használhatatlanná teszi a programot. Mindez még jobban alátámasztja az információhiányra vonatkozó feltételezéseket, hiszen a cégek nagy százalékánál ilyen jelentős költségek és kockázatok vállalására ez lehet az egyedüli magyarázat.

A rEVOLUTION által végzett felmérés első szakaszának korábban közzétett adatai szerint a számítógép-ellátottság átlagos 88%-os aránya mellett jelenleg a cégek további 3%-a tervez PC vásárlást. A budapesti és vidéki cégek közötti mindössze 4%-os eltérés a jövőben várhatóan tovább csökken, mivel a vidékiek 2%-kal nagyobb arányban terveznek számítógép-vásárlást, mint a fővárosiak.

Kulcsszavak: trend Revolution ügyvitel

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01