Eszköz már van, de még nem tudjuk kihasználni
40% körüli a számlázószoftver-ellátottság a szolgáltató szektor kis- és középvállalatainál
A rEVOLUTION tapasztalatai szerint a szolgáltató cégek a magas számítógép-ellátottság ellenére is viszonylag kis számban használnak ügyviteli szoftvereket, így például számlázó, készletnyilvántartó programokat, amelyekkel pedig jelentősen leegyszerűsíthetnék adminisztrációs munkafolyamataikat, üzleti partnereiknek pedig a kézi számlatömbökkel szemben igényes formátumú bizonylatokat állíthatnának ki. Még az egyszerű és alacsony áron - néhány ezer forintért - beszerezhető ügyviteli alkalmazások elterjedése is igen csekély. E mögött elsősorban az húzódhat meg, hogy a vállalkozások nem rendelkeznek megfelelő ismeretekkel a piacon elérhető szoftverek képességeiről és árairól. Mindezeket a kutatás eredményei is alátámasztották.
A felmérés meglepő eredménye, hogy míg a cégek sok esetben éppen a költségekre hivatkozva nem vezetnek be irodai szoftvereket, addig közel egytizedük az egyedi szoftverfejlesztést választja, amelynek költségei - a kész szoftverek akár néhány ezer forintos bolti árát tekintve - kivétel nélkül nagyságrendekkel magasabbak, és emellett minőségük mind informatikai, mind számviteli oldalról sok esetben megkérdőjelezhető. Ráadásul, az így kifejlesztett szoftverek mögött gyakran nincs támogatás, vagy „eltűnik” a fejlesztő, ami például egy törvényi változás esetén használhatatlanná teszi a programot. Mindez még jobban alátámasztja az információhiányra vonatkozó feltételezéseket, hiszen a cégek nagy százalékánál ilyen jelentős költségek és kockázatok vállalására ez lehet az egyedüli magyarázat.
A rEVOLUTION által végzett felmérés első szakaszának korábban közzétett adatai szerint a számítógép-ellátottság átlagos 88%-os aránya mellett jelenleg a cégek további 3%-a tervez PC vásárlást. A budapesti és vidéki cégek közötti mindössze 4%-os eltérés a jövőben várhatóan tovább csökken, mivel a vidékiek 2%-kal nagyobb arányban terveznek számítógép-vásárlást, mint a fővárosiak.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeres Microsoft ERP-partner a rEVOLUTION
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- rEVOL Express: modulokból összeállítható dobozos ügyviteli programcsalád
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.