MasterCard: Oracle-segítséggel újítja fel tranzakciófeldolgozó rendszerét

forrás Prim Online, 2004. május 26. 11:20
A MasterCard Brüsszelben található európai központjában bevezette az Oracle Database adatbázis-kezelőt particionálási és a Real Application Clusters fürtözési technológiával kiegészítve.
A MasterCard Oracle köztesszoftver-technológiára épülő új szoftverarchitektúrája az eddigi átlagos 9–11 millió tranzakció/óra helyett 20 millió tranzakció/óra teljesítményre képes.

A MasterCard korábbi nagygépes rendszerét a magas költségek és a korlátozott teljesítmény miatt cserélte le. Az Oracle Real Application Clusters adatbázis-fürtözési technológia biztosítja a vállalat által igényelt teljesítményt, teljes redundanciát és nagyfokú méretezhetőséget, amivel a MasterCard a csúcsterheléses időszakokban is gyors és színvonalas szolgáltatást biztosíthat ügyfeleinek. A MasterCard többek között azért döntött az Oracle mellett a piacon szereplő más termékekkel szemben, mert az Oracle megoldása kínálja a legjobb ár-teljesítmény arányt a MasterCard feldolgozási igényeihez. A rendszer éles üzemének megindulása óta nem volt állásidő, és a legszigorúbb szolgáltatási követelményszinteket is gond nélkül sikerült teljesíteni.

Az Oracle alaptechnológiái egy sor üzleti célkitűzés elérésében segítik a MasterCardot. A vállalat díjcsökkentéssel vonzóbbá kívánta tenni szolgáltatásait a devizatranzakciókat végző ügyfelei számára. Az Oracle rendszerének köszönhetően a MasterCard le tudta szorítani díjait egy olyan alacsonyabb szintre, amelynek hatására ügyfélbázisa újra növekedésnek indult. Emellett az új pénzügyi üzenettípusok bevezetéséhez szükséges időt is lerövidítette, például a visszaterheléseket és a tranzakciók visszakeresését szolgáló üzenetek esetében, és az új üzenettípusok kifejlesztésének időigénye is két évről hat hónapra csökkent.
Kulcsszavak: MasterCard Oracle

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01