Felavatták a Hisense tv-összeszerelő üzemét Sárváron
MTI Sajtóadatbank, 2004. június 4. 10:20
Draskovics Tibor pénzügyminiszter avatta fel csütörtökön a Flextronics
sárvári ipari parkjában a kínai Hisense cég összeszerelő üzemét,
amelyben a tervek szerint idén 150 ezer darab, jövőre pedig már 300
ezer televíziókészüléket gyártanak.
"Egy gyorsan fejlődő kínai vállalat beruházása (...), amelyet egy amerikai-szingapúri tulajdonban lévő nemzetközi nagyvállalat magyarországi telephelyén valósítanak meg magyar munkások és magyar infrastruktúra igénybevételével, a termékeket pedig a nyugat-európai piacokon értékesítik; ez maga a globalizáció " - mondta avatóbeszédében a pénzügyminiszter.
"Nem látok más utat az ország számára, mint kihasználni adottságainkat, a magyar mérnökök és munkások képzettségét, kedvező földrajzi helyzetünket és épülő infrastruktúránkat" - tette hozzá.
Hozzáfűzte: a Flextronics és most a Hisense választása éppen azért esett Magyarországra, mert szavai szerint itt olyan beruházási környezetet talált, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy vállalkozásai sikeresek legyenek.
Draskovics Tibor hangsúlyozta: a magyar kormány elhatározott szándéka, hogy ne csak fenntartsa, hanem tovább is fejlessze a kedvező befektetői környezetet.
"Szükségünk van új befektetésekre, (...) az elmúlt hónapok gazdasági jelzőszámai pedig jól mutatják, hogy ez a törekvése az országnak sikeres" - hangoztatta.
A Hisense összeszerelő üzemét a Flextronics üzemcsarnokában rendezték be, a gépsorokat és a technológiát a kínai cég szállította, az üzem dolgozóit a Flextronics alkalmazza, a termékek Hisense márkanéven elsősorban az európai piacokra kerülnek. A beruházás nem járt munkahely teremtéssel, de hozzájárult a munkahelyek megtartásához.
Az üzem kapacitása évi 1 millió darab televízió készülék, az idén a tervek szerint 150 ezer darabot gyártanak, jövőre pedig a termelés eléri a 300 ezer darabot. A sárvári beruházás három ütemben zajlik, az első ütemben megvalósított beruházás értéke meghaladja 3 millió eurót.
Yo Shumin a Hisense vezérigazgatója elmondta, hogy a 30 hazai és külföldi cégből álló vállalatcsoport a hatodik legnagyobb a kínai elektronikai piacon, árbevétele 2003-ban meghaladta a 2,2 milliárd dollárt, forgalma évi 20 százalék körül nő.
A cég telekommunikációs, háztartási és elektronikai termékek, köztük légkondicionáló berendezések gyártásával foglalkozik.
Zhu Zushou, Kína magyarországi nagykövete azt hangsúlyozta: a két ország közötti kereskedelmi forgalom az elmúlt két évben a duplájára nőtt, és ez szavai szerint köszönhető annak is, hogy a Medgyessy Péter kormányfő 2003-as sikeres pekingi tárgyalásainak is.
Hozzátette: Kínában nagy az érdeklődés a magyarországi beruházási lehetőségek és a Magyarország felé irányuló turizmus iránt.
"Nem látok más utat az ország számára, mint kihasználni adottságainkat, a magyar mérnökök és munkások képzettségét, kedvező földrajzi helyzetünket és épülő infrastruktúránkat" - tette hozzá.
Hozzáfűzte: a Flextronics és most a Hisense választása éppen azért esett Magyarországra, mert szavai szerint itt olyan beruházási környezetet talált, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy vállalkozásai sikeresek legyenek.
Draskovics Tibor hangsúlyozta: a magyar kormány elhatározott szándéka, hogy ne csak fenntartsa, hanem tovább is fejlessze a kedvező befektetői környezetet.
"Szükségünk van új befektetésekre, (...) az elmúlt hónapok gazdasági jelzőszámai pedig jól mutatják, hogy ez a törekvése az országnak sikeres" - hangoztatta.
A Hisense összeszerelő üzemét a Flextronics üzemcsarnokában rendezték be, a gépsorokat és a technológiát a kínai cég szállította, az üzem dolgozóit a Flextronics alkalmazza, a termékek Hisense márkanéven elsősorban az európai piacokra kerülnek. A beruházás nem járt munkahely teremtéssel, de hozzájárult a munkahelyek megtartásához.
Az üzem kapacitása évi 1 millió darab televízió készülék, az idén a tervek szerint 150 ezer darabot gyártanak, jövőre pedig a termelés eléri a 300 ezer darabot. A sárvári beruházás három ütemben zajlik, az első ütemben megvalósított beruházás értéke meghaladja 3 millió eurót.
Yo Shumin a Hisense vezérigazgatója elmondta, hogy a 30 hazai és külföldi cégből álló vállalatcsoport a hatodik legnagyobb a kínai elektronikai piacon, árbevétele 2003-ban meghaladta a 2,2 milliárd dollárt, forgalma évi 20 százalék körül nő.
A cég telekommunikációs, háztartási és elektronikai termékek, köztük légkondicionáló berendezések gyártásával foglalkozik.
Zhu Zushou, Kína magyarországi nagykövete azt hangsúlyozta: a két ország közötti kereskedelmi forgalom az elmúlt két évben a duplájára nőtt, és ez szavai szerint köszönhető annak is, hogy a Medgyessy Péter kormányfő 2003-as sikeres pekingi tárgyalásainak is.
Hozzátette: Kínában nagy az érdeklődés a magyarországi beruházási lehetőségek és a Magyarország felé irányuló turizmus iránt.
Kulcsszavak: Flextronics
Kapcsolódó cikkek
- A Flextronics kiterjeszti tevékenységét Magyarországon, Ukrajnában és Indiában
- A Flextronics második gyárát építi Indiában
- Termelést bővít Magyarországon a Flextronics
- Indiában épít gyárat a Flextronics
- Kóka: Magyarországon érdemes hosszú távra beruházni
- Csökkentette eredmény-előrejelzését a Flextronics
- Indiai szoftverfejlesztőt vásárol a Flextronics
- A Flextronics svédországi munkahelyeket szüntet meg
- 50 új termék a Flextronics kutató-fejlesztő központjából
- A Flextronics marad Kínában
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27