Oracle-konferencia: egységes ügyféltörzs tetszőleges platformú rendszerek alatt
Ha egy cég stratégiai döntéseihez az elmúlt negyedévben legtöbbet vásárló ügyfeleit szeretné meghatározni, akkor téves eredményre vezet, ha egy vállalatcsoporthoz tartozó - külön jogi egység révén az informatikai rendszerben is külön ügyfélként szereplő - cégek adatait szétválasztva kezeli, mert míg külön-külön ezek csak sokadikak a sorban, addig összesített forgalmukat tekintve a gyakorlatban - holding szinten - a legfontosabb ügyfelet jelentik. Hasonló a helyzet akkor, ha egy ügyfélről a telephelyeinek összesített adatai alapján szeretnénk információkhoz jutni.
Az adatok ilyen összefüggő vizsgálatához egy olyan logikai adatstruktúráját kell kialakítani, amelyben a külön ügyfélként kezelt egységek közötti megfelelő relációs viszonyok bevihetők. Erre azonban csak akkor van mód, ha az ügyfelekkel kapcsolatos modulok egyetlen, egységes ügyféltörzset használnak. A Customer Data Hub ezt biztosítja: olyan ügyféladat-reprezentációt valósít meg, amelyek kialakításánál mindezeket az igényeket figyelembe vették, és így alkalmas a legbonyolultabb hierarchiák és viszonyok leképezésére is.
Azok a vállalatok, amelyek minden üzleti folyamatukat az E-Business Suite vállalatirányítási rendszer moduljaival támogatják, már eddig is rendelkeztek az ezekkel együtt szállított Customer Data Hubbal, amely a modulok számára egységes ügyféltörzset biztosítottak. Azonban nem minden vállalat használ a szervezet egészében - a pénzügy-számviteltől az iparág-specifikus termelési és gyártási megoldásokon keresztül a ügyfélkapcsolatig - egységes, azonos gyártótól származó rendszereket és modulokat. E cégeknél problémát jelent a modulonként tárolt, és ezért nem konzisztens ügyféltörzs. A modulok ugyan összekapcsolhatók, de mindig problémát jelent használat közben, hogy mikor melyik modul bírálja felül a másik adatait. E problémára részben megoldást jelent egy middleware platform beiktatása, amely összeköti a modulokat, és az aktuális adatváltozásokat közzéteszi azok között, de ez sem segít abban, hogy az operatív rendszerekből az aggregált információkat (megfelelő gyorsasággal) kinyerje a döntéstámogató rendszerekhez.
Mi áll a Customer Data Hub hátterében? Az Oracle Információs Architektúra, amely hardver- és szoftvereszközök új logikai rendszerét jelenti. Az elképzelés központjában logikai magként áll a Customer Data Hub. A koncepció egyes elemei már korábban is léteztek: a Customer Data Hub ügyfélmodellje az öt éve megjelent Oracle CRM-ben kapott először szerepet, majd mindez összekapcsolódott az E-Business Suite vállalatirányítási rendszer moduljaival és kiegészítésre került speciális ügyfél felviteli, lekérdezési és egy adatgazdákat támogató felülettel. A Customer Data Hub fejlődése most azzal jutott egy újabb mérföldkőhöz, hogy elkészült az a nemzetközi szabványokon alapuló XML és Webservice felület, amelyen keresztül a nem Oracle platformon futó alkalmazások is el tudják érni az egységes adattörzset.
Az Oracle Információs Architektúra alapja - első rétege - a grid rendszer, amelynek lényege, hogy olcsó informatikai hardvererőforrások- blade szerverek, vagy ezek hiányában egyszerű PC-k - rácsba kötve, a grides működést lehetővé tevő szoftverrétegekkel összekötve a használati igényeknek megfelelő leterhelés-elosztás miatt rendkívül hatékonyan tudnak működni.
Az architektúrában egy logikai réteg következik, amely a rendelkezésre álló adathalmaz-menedzselésnek, szervezésének módját adja meg. Az Oracle elképzelése szerint ez a Customer Data Hub, amely az adatokat - például egy céggel kapcsolatban álló ügyfelek, vagy egy tudásmenedzsment rendszer információit - egyetlen központi helyen tárolja. Ez a logikai adattárolási réteg működteti az alatta levő gridet, és erre települnek rá következő rétegként az adott rendszerben alkalmazásai: például egy ügyfélszolgálati rendszer, egy banki számlavezető rendszer, egy termelésirányítási rendszer, egy webáruház stb., amelyek mind a közös ügyféltörzset használják. Ezeket az alkalmazásokat különböző - a legfelső réteget jelentő - felhasználói felületeken lehet elérni.
A Customer Data Hub nyújtotta előnyöket mostantól az terjeszti ki a vállalatok mindegyikére, hogy az architektúra négy egymásra épülő szintje köré elkészült egy fejlesztői és egy működtetési környezet. A Customer Data Hub adatai egy szabályos integrációs felületen jelennek meg, az iparági szabványként elfogadott XML vagy WebService használatával. Ezeken keresztül bármilyen, nem Oracle alapú alkalmazás képes elérni - lekérdezni és módosítani - a központi adattörzset.
A fizikai kivitelezést tekintve a központban az Oracle Customer Online modul áll az XML és WebServices elérhetőséggel. A Customer Data Hub így ott is bevezethető, ha nincs más Oracle alapú rendszer, ez esetben az ügyféltörzs az Oracle Customer Online -ban jön létre, és WebService kapcsolattal érhetik el a modulok. Bevezetése akkor is kedvező eredménnyel jár, ha csupán egy modult használ a vállalat: a hatékonyságnöveléshez ez esetben is lehetőséget teremt - adattárház létrehozása nélkül - bizonyos döntéstámogatói információk kinyerésére. A CDH bevezetésével a rendszer gyorssá válik, az adatok tisztasága és konzisztenciája nő. Az ügyféloldali szinten létrehozott egységes ügyféltörzs így adattárház vagy Corporate Performance Management rendszerek bemenete lehet.
Kapcsolódó cikkek
- Tizenegyedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle-felhasználók
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Az Oracle Magyarországon is bemutatja az Oracle SOA Suite 10g 3.-at
- Füzes Péter az Oracle közép-kelet európai üzletfejlesztési igazgatója
- Grid-index: Magyarország gyengébb a közepesnél
- Oracle: Grid Computing és SOA a zászlón
- HOUG: tizedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle felhasználók
- Nexon bérszámfejtés Oracle platformon
- Az Oracle jelentősen növelte piaci részesedését a kkv-k piacán
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.