COMPUTEX 2004: A tajvani IT szektor egyenrangú partnere a világmárkáknak
Az otthoni szórakoztatást szolgáló fogyasztói elektronika, mint például kamerás telefonok, digitális kamerák, folyékony kristályos képernyőjű televíziók manapság virágzik, és a tajpei Topology Research Institute kutatóközpont előrejelzése szerint 6%-al fogja növelni az IT-ra fordított kiadásokat világszerte, amely így 2004-ben el fogja érni a 924,3 milliárd USD-t. Szem előtt tartva ezt az óriási növekedési potenciált a tajvani IT cégek az elmúlt években fejest ugrottak ebbe az iparágba, és Tajvan fogyasztói elektronika ipara 2008-ra várhatóan eléri az 1.02 milliárd tajvani dollárt.
A globális piacra törés érdekében a tajvani cégek egyre nagyobb összegeket fektetnek a kutatás-fejlesztésbe, és a márkák bevezetésére, amely napjainkban meghatározó szerepet játszik Tajvanon és Kínában. A kapcsolati megoldásokat tervező és gyártó viszonylag kicsi ATEN, amely mostanáig ismeretlen volt Európában, jó példája az OEM beszállítóból nemzetközileg elismert piacvezető céggé váló folyamatnak. A cég évente 30-40 KVM és különböző kapcsolati megoldásokat fejleszt mind a kis-és otthoni irodai felhasználók mind a nagyvállalatok számára. Munkatársait az USA-ból és Európából szerződteti és egyre nagyobb hangsúlyt fektet fejleszti ázsiai, USA-beli valamint európai PR és marketing stratégiájának fejlesztésére.
Annak ellenére, hogy a fogyasztói piacon kívánt elismeréshez vezető út elég rögös, az ebben a szektorban működő tajvani cégek többsége magabiztos és bizakodó, és néhányuk már bejelentette, hogy hamarosan egyenrangú partnerként fognak olyan világhírű cégekkel versenyezni mint például a SONY. A Genius, amely nem sokkal ezelőttig csak egy perifériagyártó volt, két evvel ezelőtt elkezdte termék-portfóliójának bővítését digitális kamerákkal, otthoni mozi termékekkel, és terjeszkedésének felgyorsítását tervezi az európai otthoni szórakoztatás piacon. "Felismertük, hogy meg kell változtatnunk beállítottságunkat és mérsékelnünk kell a személyi számítógépekre helyezett hangsúlyt ahhoz, hogy sikeresek lehessünk a fogyasztói elektronika szektorban, és ezen már dolgozunk is. A siker másik összetevője a forgalmazás, mivel az a fajta promóció és csatorna amely jól működik a PC-k eladásánál, nem feltétlenül válik be a fogyasztói elektronikában"-mondta Frank Sheu a Genius értékesítési igazgatója.
Az EU bővítés és a kelet-európai piacok nagy figyelmet kaptak a COMPUTEX 2004 kiállításon. "Az ezzel kapcsolatos vélemények nagyban különböznek, mivel egyesek meg vannak győződve arról, hogy a kibővített EU meg fogja előzni a NAFTA régiót (Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Megállapodás), mások viszont látszatgazdaságokat jósolnak és egy esetlegesen elég fájdalmas átmeneti időszakot. Ennek ellenére a tajvani cégek bizakodóak és szorgalmasan építik ki csatornáikat Európának ezen a részén, különösen Lengyelországban, és Magyarországon, mivel biztosak az itteni bevétel-növekedésben."- mondta Pole Michal Lisiecki a VIA Technologies európai marketing igazgatója.
Általában véve az ázsiai cégek igazgatói optimistábbak európai kollégáiknál. A Pricewaterhouse Coopers számos COMUTEX fórumon idézett hetedik, éves Global CEO felmérése szerint több mint 80%-uk meg van győződve cége pozitív növekedési kilátásairól a következő 12 hónapra vetítve, és a célok elérésének érdekében hajlandó az agresszívabb kockázatvállalásra is.
Kapcsolódó cikkek
- A Nemzeti Hírközlési Hatóság lesz a Mobil Show 2007 szakmai fővédnöke
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A játékok és a technológia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.