COMPUTEX 2004: A tajvani IT szektor egyenrangú partnere a világmárkáknak
forrás Prim Online, 2004. június 14. 18:05
A kiállítás jól tükrözi azt a bámulatos növekedést, amit a tajvani (kínai) gazdaság az utóbbi 30 év során elért, amelynek során az ország egy olcsó ruha és textilipari előállítóból a világ egyik legfontosabb IC gyártójává vált, amely most készen áll arra, hogy túllépjen OEM beszállító szerepén és világszerte elismert márkákat dobjon piacra. Mivel az ország belső piaca viszonylag kicsi, számos tajvani cég egyre inkább fordul a nemzetközi piac felé.
Az otthoni szórakoztatást szolgáló fogyasztói elektronika, mint például kamerás telefonok, digitális kamerák, folyékony kristályos képernyőjű televíziók manapság virágzik, és a tajpei Topology Research Institute kutatóközpont előrejelzése szerint 6%-al fogja növelni az IT-ra fordított kiadásokat világszerte, amely így 2004-ben el fogja érni a 924,3 milliárd USD-t. Szem előtt tartva ezt az óriási növekedési potenciált a tajvani IT cégek az elmúlt években fejest ugrottak ebbe az iparágba, és Tajvan fogyasztói elektronika ipara 2008-ra várhatóan eléri az 1.02 milliárd tajvani dollárt.
A globális piacra törés érdekében a tajvani cégek egyre nagyobb összegeket fektetnek a kutatás-fejlesztésbe, és a márkák bevezetésére, amely napjainkban meghatározó szerepet játszik Tajvanon és Kínában. A kapcsolati megoldásokat tervező és gyártó viszonylag kicsi ATEN, amely mostanáig ismeretlen volt Európában, jó példája az OEM beszállítóból nemzetközileg elismert piacvezető céggé váló folyamatnak. A cég évente 30-40 KVM és különböző kapcsolati megoldásokat fejleszt mind a kis-és otthoni irodai felhasználók mind a nagyvállalatok számára. Munkatársait az USA-ból és Európából szerződteti és egyre nagyobb hangsúlyt fektet fejleszti ázsiai, USA-beli valamint európai PR és marketing stratégiájának fejlesztésére.
Annak ellenére, hogy a fogyasztói piacon kívánt elismeréshez vezető út elég rögös, az ebben a szektorban működő tajvani cégek többsége magabiztos és bizakodó, és néhányuk már bejelentette, hogy hamarosan egyenrangú partnerként fognak olyan világhírű cégekkel versenyezni mint például a SONY. A Genius, amely nem sokkal ezelőttig csak egy perifériagyártó volt, két evvel ezelőtt elkezdte termék-portfóliójának bővítését digitális kamerákkal, otthoni mozi termékekkel, és terjeszkedésének felgyorsítását tervezi az európai otthoni szórakoztatás piacon. "Felismertük, hogy meg kell változtatnunk beállítottságunkat és mérsékelnünk kell a személyi számítógépekre helyezett hangsúlyt ahhoz, hogy sikeresek lehessünk a fogyasztói elektronika szektorban, és ezen már dolgozunk is. A siker másik összetevője a forgalmazás, mivel az a fajta promóció és csatorna amely jól működik a PC-k eladásánál, nem feltétlenül válik be a fogyasztói elektronikában"-mondta Frank Sheu a Genius értékesítési igazgatója.
Az EU bővítés és a kelet-európai piacok nagy figyelmet kaptak a COMPUTEX 2004 kiállításon. "Az ezzel kapcsolatos vélemények nagyban különböznek, mivel egyesek meg vannak győződve arról, hogy a kibővített EU meg fogja előzni a NAFTA régiót (Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Megállapodás), mások viszont látszatgazdaságokat jósolnak és egy esetlegesen elég fájdalmas átmeneti időszakot. Ennek ellenére a tajvani cégek bizakodóak és szorgalmasan építik ki csatornáikat Európának ezen a részén, különösen Lengyelországban, és Magyarországon, mivel biztosak az itteni bevétel-növekedésben."- mondta Pole Michal Lisiecki a VIA Technologies európai marketing igazgatója.
Általában véve az ázsiai cégek igazgatói optimistábbak európai kollégáiknál. A Pricewaterhouse Coopers számos COMUTEX fórumon idézett hetedik, éves Global CEO felmérése szerint több mint 80%-uk meg van győződve cége pozitív növekedési kilátásairól a következő 12 hónapra vetítve, és a célok elérésének érdekében hajlandó az agresszívabb kockázatvállalásra is.
Az otthoni szórakoztatást szolgáló fogyasztói elektronika, mint például kamerás telefonok, digitális kamerák, folyékony kristályos képernyőjű televíziók manapság virágzik, és a tajpei Topology Research Institute kutatóközpont előrejelzése szerint 6%-al fogja növelni az IT-ra fordított kiadásokat világszerte, amely így 2004-ben el fogja érni a 924,3 milliárd USD-t. Szem előtt tartva ezt az óriási növekedési potenciált a tajvani IT cégek az elmúlt években fejest ugrottak ebbe az iparágba, és Tajvan fogyasztói elektronika ipara 2008-ra várhatóan eléri az 1.02 milliárd tajvani dollárt.
A globális piacra törés érdekében a tajvani cégek egyre nagyobb összegeket fektetnek a kutatás-fejlesztésbe, és a márkák bevezetésére, amely napjainkban meghatározó szerepet játszik Tajvanon és Kínában. A kapcsolati megoldásokat tervező és gyártó viszonylag kicsi ATEN, amely mostanáig ismeretlen volt Európában, jó példája az OEM beszállítóból nemzetközileg elismert piacvezető céggé váló folyamatnak. A cég évente 30-40 KVM és különböző kapcsolati megoldásokat fejleszt mind a kis-és otthoni irodai felhasználók mind a nagyvállalatok számára. Munkatársait az USA-ból és Európából szerződteti és egyre nagyobb hangsúlyt fektet fejleszti ázsiai, USA-beli valamint európai PR és marketing stratégiájának fejlesztésére.
Annak ellenére, hogy a fogyasztói piacon kívánt elismeréshez vezető út elég rögös, az ebben a szektorban működő tajvani cégek többsége magabiztos és bizakodó, és néhányuk már bejelentette, hogy hamarosan egyenrangú partnerként fognak olyan világhírű cégekkel versenyezni mint például a SONY. A Genius, amely nem sokkal ezelőttig csak egy perifériagyártó volt, két evvel ezelőtt elkezdte termék-portfóliójának bővítését digitális kamerákkal, otthoni mozi termékekkel, és terjeszkedésének felgyorsítását tervezi az európai otthoni szórakoztatás piacon. "Felismertük, hogy meg kell változtatnunk beállítottságunkat és mérsékelnünk kell a személyi számítógépekre helyezett hangsúlyt ahhoz, hogy sikeresek lehessünk a fogyasztói elektronika szektorban, és ezen már dolgozunk is. A siker másik összetevője a forgalmazás, mivel az a fajta promóció és csatorna amely jól működik a PC-k eladásánál, nem feltétlenül válik be a fogyasztói elektronikában"-mondta Frank Sheu a Genius értékesítési igazgatója.
Az EU bővítés és a kelet-európai piacok nagy figyelmet kaptak a COMPUTEX 2004 kiállításon. "Az ezzel kapcsolatos vélemények nagyban különböznek, mivel egyesek meg vannak győződve arról, hogy a kibővített EU meg fogja előzni a NAFTA régiót (Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Megállapodás), mások viszont látszatgazdaságokat jósolnak és egy esetlegesen elég fájdalmas átmeneti időszakot. Ennek ellenére a tajvani cégek bizakodóak és szorgalmasan építik ki csatornáikat Európának ezen a részén, különösen Lengyelországban, és Magyarországon, mivel biztosak az itteni bevétel-növekedésben."- mondta Pole Michal Lisiecki a VIA Technologies európai marketing igazgatója.
Általában véve az ázsiai cégek igazgatói optimistábbak európai kollégáiknál. A Pricewaterhouse Coopers számos COMUTEX fórumon idézett hetedik, éves Global CEO felmérése szerint több mint 80%-uk meg van győződve cége pozitív növekedési kilátásairól a következő 12 hónapra vetítve, és a célok elérésének érdekében hajlandó az agresszívabb kockázatvállalásra is.
Kapcsolódó cikkek
- A Nemzeti Hírközlési Hatóság lesz a Mobil Show 2007 szakmai fővédnöke
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A játékok és a technológia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
2024. november 2. 15:26
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
2024. november 2. 11:54