Sikeres elektronikus felvételi vizsga a gazdasági főiskolán

forrás Prim Online, 2004. június 21. 17:35
Alig négy nap alatt 1669 felvételiző egyidejűleg 100 munkaállomás használatával írta meg felvételi vizsgáját, és néhány másodpercen belül láthatta vizsgája eredményét.

Másodszor felvételiztek elektronikusan a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Karára jelentkezett hallgatók. Az IBCnet RevisiON vizsgáztató rendszere példásan teljesített: hétfőtől csütörtökig alig négy nap alatt 1669 felvételiző egyidejűleg 100 munkaállomás használatával írta meg felvételi vizsgáját, és néhány másodpercen belül láthatta vizsgája eredményét.

A BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Karára felvételizők idén a központi felvételi vizsgák helyett egy korszerű, informatikai alapra helyezett rendszerrel vizsgázhattak földrajzi, matematikai, történelmi és logikai témákból. A rendszer valamennyi, a karra jelentkező hallgató felvételijének lebonyolítására egységes, objektív és hibamentes megoldást kínál.

Az elektronikus vizsgáztatás számottevően csökkenti az emberi erőforrás szükségletet is. "Az éves felvételi vizsgák lebonyolítása hagyományos módszerekkel 18-20 oktató és a tanulmányi osztály munkatársai teljes kapacitásának mintegy két hetes lekötését jelenti" - említette Zimányi Krisztina, a főiskola távoktatási központjának igazgatója. Az elektronikus vizsgáztató rendszer 20 ember 15 napi munkáját alig 4 nap alatt végezte el.

Természetesen a rendszer alkalmazása nemcsak az oktatók, hanem a felvételizők számára is előnyös. A vizsga, az eredmény megismerése, illetve a dolgozat megtekintése között korábban több hét is eltelhetett, nem beszélve az esetleges fellebbezés és annak elbírálása között eltelt további időről. Az elektronikus vizsga során a felvételiző azonosítását követően leül a kijelölt számítógéphez, a rendszer “kikeveri" számár az egyedi kérdéssort, majd amikor végzett, lezárja a vizsgát, és azonnal látja eredményét. Az utólagos viták, és fellebbezések elkerülése érdekében a felvételiző aláírásával igazolja vizsgáját.

Az elektronikus vizsgáztatás kevesebb emberi erőforrást igényel, ebből következően kevesebb költséget jelent az intézmény számára. Emellett garantáltan azonos vizsgaszintet biztosít, és a kérdéskategóriák kérdéseinek véletlenszerű megjelenítésével a visszaélés lehetőségei is számottevően csökkennek. A rendszert kiépítő IBCnet web és eLearning divízió vezetője, Vitényi Imre elmondta, a több száz kérdést tartalmazó kérdéstárat kívülről el nem érhető adatbázis-szervereken tárolják, a vizsga pedig a tűzfalakkal és subnetekkel védett intraneten zajlik, így a csalás lehetősége minimálisra szorítható vissza.

A BGF és az IBCnet 2001-ben kezdődött együttműködésének a vizsgáztató rendszer bevezetése már a sokadik sikeres eredménye. A rendszerintegrátor cég építette ki a vendéglátó-ipari kar honlapját, és a távoktatást lehetővé tévő eLearning rendszert. Az együttműködésnek köszönhetően ma már több mint 40 elektronikus tananyag érhető el a hallgatók számára, és több tantárgyból is elektronikusan vizsgáznak. Vitényi Imre, az IBCnet Magyarország webdivíziójának vezetője úgy látja, hogy a RevisiON elektronikus vizsgáztató rendszer előtt hazai és nemzetközi szinten is fényes jövő áll.

A RevisiON vizsgáztató rendszerről

A magyar ANASCO Informatika által kifejlesztett RevisiON (korábbi nevén VálaszOK) vizsgáztató program 2.1-es verzióját, stratégiai partnerként az IBCnet Magyarország közreműködésével vezették be. Az ilyen rendszereknél hagyományosnak számító, egy- vagy többfelelet-választásos kérdéstípus mellett ugyanis rendelkezésre áll jó néhány további kérdéstípus is. Példák a teljesség igénye nélkül: beírás - pontos szöveg figyelése, kattintás - különböző helyek, pontos kattintási hely és akár sorrend figyelése, húzás - különböző helyek, pontos célhely és akár sorrend figyelése, összekötés - különböző helyek, pontos párosítás és akár sorrend figyelése, meghatározott ideig mutatott kérdés, esszéírás. A kérdéstípusok közül az esszékérdés az egyetlen, aminek értékeléséhez emberi erőforrásra van szükség - természetesen az anonimitást a rendszer automatikusan biztosítja.
Kulcsszavak: felsőoktatás e-learning

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01