Sikeres elektronikus felvételi vizsga a gazdasági főiskolán
Másodszor felvételiztek elektronikusan a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Karára jelentkezett hallgatók. Az IBCnet RevisiON vizsgáztató rendszere példásan teljesített: hétfőtől csütörtökig alig négy nap alatt 1669 felvételiző egyidejűleg 100 munkaállomás használatával írta meg felvételi vizsgáját, és néhány másodpercen belül láthatta vizsgája eredményét.
A BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Karára felvételizők idén a központi felvételi vizsgák helyett egy korszerű, informatikai alapra helyezett rendszerrel vizsgázhattak földrajzi, matematikai, történelmi és logikai témákból. A rendszer valamennyi, a karra jelentkező hallgató felvételijének lebonyolítására egységes, objektív és hibamentes megoldást kínál.
Az elektronikus vizsgáztatás számottevően csökkenti az emberi erőforrás szükségletet is. "Az éves felvételi vizsgák lebonyolítása hagyományos módszerekkel 18-20 oktató és a tanulmányi osztály munkatársai teljes kapacitásának mintegy két hetes lekötését jelenti" - említette Zimányi Krisztina, a főiskola távoktatási központjának igazgatója. Az elektronikus vizsgáztató rendszer 20 ember 15 napi munkáját alig 4 nap alatt végezte el.
Természetesen a rendszer alkalmazása nemcsak az oktatók, hanem a felvételizők számára is előnyös. A vizsga, az eredmény megismerése, illetve a dolgozat megtekintése között korábban több hét is eltelhetett, nem beszélve az esetleges fellebbezés és annak elbírálása között eltelt további időről. Az elektronikus vizsga során a felvételiző azonosítását követően leül a kijelölt számítógéphez, a rendszer “kikeveri" számár az egyedi kérdéssort, majd amikor végzett, lezárja a vizsgát, és azonnal látja eredményét. Az utólagos viták, és fellebbezések elkerülése érdekében a felvételiző aláírásával igazolja vizsgáját.
Az elektronikus vizsgáztatás kevesebb emberi erőforrást igényel, ebből következően kevesebb költséget jelent az intézmény számára. Emellett garantáltan azonos vizsgaszintet biztosít, és a kérdéskategóriák kérdéseinek véletlenszerű megjelenítésével a visszaélés lehetőségei is számottevően csökkennek. A rendszert kiépítő IBCnet web és eLearning divízió vezetője, Vitényi Imre elmondta, a több száz kérdést tartalmazó kérdéstárat kívülről el nem érhető adatbázis-szervereken tárolják, a vizsga pedig a tűzfalakkal és subnetekkel védett intraneten zajlik, így a csalás lehetősége minimálisra szorítható vissza.
A BGF és az IBCnet 2001-ben kezdődött együttműködésének a vizsgáztató rendszer bevezetése már a sokadik sikeres eredménye. A rendszerintegrátor cég építette ki a vendéglátó-ipari kar honlapját, és a távoktatást lehetővé tévő eLearning rendszert. Az együttműködésnek köszönhetően ma már több mint 40 elektronikus tananyag érhető el a hallgatók számára, és több tantárgyból is elektronikusan vizsgáznak. Vitényi Imre, az IBCnet Magyarország webdivíziójának vezetője úgy látja, hogy a RevisiON elektronikus vizsgáztató rendszer előtt hazai és nemzetközi szinten is fényes jövő áll.
A RevisiON vizsgáztató rendszerről
Kapcsolódó cikkek
- Új kurzusokkal bővül a Cisco Hálózati Akadémia képzési portfóliója
- Az Adobe bemutatta a Visual Communicator 3 e-learning szoftvert
- Elektronikus tananyag-piactér és a digitális könyváruház indul
- Online tananyag az orvosképzésben
- Az oktatásban is előretör a Linux
- RFID tantárgyat oktat a VRH
- Mesterképzések a BMF-en
- Lingvico: új szemlélet az online nyelvoktatásban
- A szerzői jogvédők elektronikus tananyaga az eFestival egyik nyertese
- Díjazott távoktatási program - elegendő a vizsgákra bejárni
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.