IBM RFID-technológia a METRO Csoportnál
A METRO Csoport idén novemberben kezdi meg RFID-megoldása kiterjesztését a teljes ellátási láncra. A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Wal-Mart 2005 januárjában indít hasonló projektet. A METRO Csoport ma nyitotta meg a Düsseldorf melletti Neuss városában RFID Innovációs Központját. Az IBM által irányított tesztlaborban a kiskereskedelem és a fogyasztási cikkek piacának szállítói megvizsgálhatják felkészültségüket az RFID-technológia bevezetésére. A központ teljes technológiai hátterének szállításáért és a szükséges rendszerintegrációs feladatok ellátásáért az IBM felelős. A METRO Csoport várakozásai szerint 2006 januárjában már 300 partner végzi majd RFID-címkékkel ellátott raklapokon és dobozokban az áruszállítást a kiskereskedelmi lánc disztribúciós központjaiba.
Az IBM a múlt héten nyitotta meg európai RFID megoldás- és tesztközpontját a franciaországi La Gaude városában. A kiskereskedelem mellett más ágazatokban - pl. a gyógyszeriparban, a gépkocsigyártásban, az elektronikai szektorban, az idegenforgalomban és a szállítmányozásban - is gyorsan terjed a rádiófrekvenciás azonosítás, amely lehetőséget teremt a működési költségek lefaragására és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat.
A METRO Csoportnál telepítendő IBM WebSphere-alapú adatkezelési és RFID-megoldások megkönnyítik a beszállítók folyamatainak beillesztését az ellátási láncba, azonnali virtuális képet adnak a teljes szállítási folyamatról, és pontosan meghatározzák az áruk elhelyezkedését az ellátási láncon belül - a gyártótól a METRO Csoport központi raktárán keresztül az áruházakig, minden szakaszban. Az új megoldás szükségtelenné teszi a disztribúciós központokba érkező raklapok időrabló, fizikai ellenőrzését, ily módon felére csökkenti az áruszállító kamionok kirakodásához szükséges időt.
Az IBM köztesszoftver (middleware) megoldása szabványalapú infrastruktúrát biztosít a gyártók RFID-címkéiről és -leolvasóiról származó információk összegyűjtéséhez, integrálásához és kezeléséhez a METRO Csoport disztribúciós központjaiban és áruházaiban. A rendszerek távfelügyeletének valamint az áruházakból és adatközpontokból szerzett információk integrálásának lehetősége pedig a vállalat működési hatékonyságát is fokozza.
Az IBM RFID-integrációs megoldása már bizonyította előnyeit a Jövő Áruházában (Future Store), amely 2003 áprilisa óta nagy sikerrel működik a németországi Rheinbergben, szintén a METRO Csoport részeként.
Az IBM integrációs technológiájára épülő, új Innovációs Központban a METRO Csoport beszállítói virtuális környezetben tesztelhetik folyamataikat. Az eredményeket bármilyen eszközön, akár PDA-n is megtekinthetik. A létesítményben működik többek között az IBM RFID-címkék inaktiválására képes megoldása, és a cég kutatócsapatának legújabb fejlesztése, az Everywhere Display, amely az áruházon belül bármilyen felületet képes virtuális érintőképernyővé alakítani. A Jövő Áruházában ez utóbbi innováció már a gyakorlatban is működik.
Kapcsolódó cikkek
- Az Intel 10 millió dollárt fektet RFID-be
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- IBM, Samsung, Chartered, Freescale, Infineon együttműködés a csipfejlesztésben
- Elegendő sávszélesség a teljes iTunes katalógus letöltéséhez 60 másodperc alatt
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- Következő generációs IBM Unix szerverek kedden
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.