Cesky Telecom: szeptemberben indulhat a privatizáció

MTI Sajtóadatbank, 2004. július 12. 11:00
A Cesky Telecom cseh távközlési cég 2 milliárd dollárra becsült eladása szeptemberben kezdetét veheti, de csak abban az esetben, ha a nyáron megalakul az új kormány - jelentette ki egy kormányzati illetékes.
Vladimir Spidla miniszterelnök júniusi lemondása megakasztotta a magánosítás folyamatát, de utódja, Stanislav Gross parlamenti többséget szerzett és az új kabinet várhatóan heteken belül megalakul.

A kormánynak 51 százalékos részesedése van a nagyságra legnagyobb cseh távközlési szolgáltatóban.

A cseh állami vagyonügynökség alelnöke, Pavel Kuta arra számít, hogy már az új kormány tárgyal a Cesky Telecom privatizációjának a stratégiájáról, amire legkorábban szeptemberben kerülhet sor. A pénzügyminisztérium szóvivője megerősítette, hogy az ügyvezető kormány már nem foglalkozik a kérdéssel.

Spidla júniusban mondott le az európai parlamenti választásokon elért gyenge eredménye után, kormánya azonban az új kabinet kinevezéséig még dolgozik, de stratégiai kérdésekben már nem kíván dönteni.

A Cesky magánosításának a megszervezésében a Credit Suisse First Boston és az Erste Bank leányvállalata, a Ceská Sporitelna segédkezik, a privatizációt az év végére tervezték lezárni.

Az állam nagy távközlési cégek ajánlatát várja majd, hírek szerint az érdeklődött között van a Deutsche Telekom, a dán Telekom TDC, és a Vodafone.

A Cesky Telecom Kelet-Európa vezető távközlési vállalata, Csehországban 90 százalékos a piaci részesedése. Leányvállalata, az Eurotel mobilszolgáltató 4,22 millió ügyféllel 45 százalékos piaci részesedést mondhat magáénak. A Cesky jelentős készpénzállománnyal rendelkezik és nyereséges, első negyedévi működési haszonkulcsa 50,5 százalék volt.

Pénteken a prágai értéktőzsdén a Cesky Telecom árfolyama 1,22 százalékkal 292,20 koronára (1 euró = 31,5 korona) gyengült.
Kulcsszavak: Cesky Telecom

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51