Cesky Telecom: szeptemberben indulhat a privatizáció
MTI Sajtóadatbank, 2004. július 12. 11:00
A Cesky Telecom cseh távközlési cég 2 milliárd dollárra becsült eladása
szeptemberben kezdetét veheti, de csak abban az esetben, ha a nyáron
megalakul az új kormány - jelentette ki egy kormányzati illetékes.
Vladimir Spidla miniszterelnök júniusi lemondása megakasztotta a magánosítás folyamatát, de utódja, Stanislav Gross parlamenti többséget szerzett és az új kabinet várhatóan heteken belül megalakul.
A kormánynak 51 százalékos részesedése van a nagyságra legnagyobb cseh távközlési szolgáltatóban.
A cseh állami vagyonügynökség alelnöke, Pavel Kuta arra számít, hogy már az új kormány tárgyal a Cesky Telecom privatizációjának a stratégiájáról, amire legkorábban szeptemberben kerülhet sor. A pénzügyminisztérium szóvivője megerősítette, hogy az ügyvezető kormány már nem foglalkozik a kérdéssel.
Spidla júniusban mondott le az európai parlamenti választásokon elért gyenge eredménye után, kormánya azonban az új kabinet kinevezéséig még dolgozik, de stratégiai kérdésekben már nem kíván dönteni.
A Cesky magánosításának a megszervezésében a Credit Suisse First Boston és az Erste Bank leányvállalata, a Ceská Sporitelna segédkezik, a privatizációt az év végére tervezték lezárni.
Az állam nagy távközlési cégek ajánlatát várja majd, hírek szerint az érdeklődött között van a Deutsche Telekom, a dán Telekom TDC, és a Vodafone.
A Cesky Telecom Kelet-Európa vezető távközlési vállalata, Csehországban 90 százalékos a piaci részesedése. Leányvállalata, az Eurotel mobilszolgáltató 4,22 millió ügyféllel 45 százalékos piaci részesedést mondhat magáénak. A Cesky jelentős készpénzállománnyal rendelkezik és nyereséges, első negyedévi működési haszonkulcsa 50,5 százalék volt.
Pénteken a prágai értéktőzsdén a Cesky Telecom árfolyama 1,22 százalékkal 292,20 koronára (1 euró = 31,5 korona) gyengült.
A kormánynak 51 százalékos részesedése van a nagyságra legnagyobb cseh távközlési szolgáltatóban.
A cseh állami vagyonügynökség alelnöke, Pavel Kuta arra számít, hogy már az új kormány tárgyal a Cesky Telecom privatizációjának a stratégiájáról, amire legkorábban szeptemberben kerülhet sor. A pénzügyminisztérium szóvivője megerősítette, hogy az ügyvezető kormány már nem foglalkozik a kérdéssel.
Spidla júniusban mondott le az európai parlamenti választásokon elért gyenge eredménye után, kormánya azonban az új kabinet kinevezéséig még dolgozik, de stratégiai kérdésekben már nem kíván dönteni.
A Cesky magánosításának a megszervezésében a Credit Suisse First Boston és az Erste Bank leányvállalata, a Ceská Sporitelna segédkezik, a privatizációt az év végére tervezték lezárni.
Az állam nagy távközlési cégek ajánlatát várja majd, hírek szerint az érdeklődött között van a Deutsche Telekom, a dán Telekom TDC, és a Vodafone.
A Cesky Telecom Kelet-Európa vezető távközlési vállalata, Csehországban 90 százalékos a piaci részesedése. Leányvállalata, az Eurotel mobilszolgáltató 4,22 millió ügyféllel 45 százalékos piaci részesedést mondhat magáénak. A Cesky jelentős készpénzállománnyal rendelkezik és nyereséges, első negyedévi működési haszonkulcsa 50,5 százalék volt.
Pénteken a prágai értéktőzsdén a Cesky Telecom árfolyama 1,22 százalékkal 292,20 koronára (1 euró = 31,5 korona) gyengült.
Kulcsszavak: Cesky Telecom
Kapcsolódó cikkek
- Az elemzői várakozásoknál jobban nőtt az első negyedben a Cesky Telecom
- Telefónica 02 CR néven egyesül a Cesky Telecom és az Eurotel
- Az S&P leértékelte a Cesky Telecomot
- Versenyjogi bírság a Cesky Telecomnak
- Cesky Telekom - 23 százalékos profitcsökkenés
- A spanyol Telefónica a cseh mobilpiac első számú szereplőjévé vált
- EU-jóváhagyás a Cesky Telecom-Telefonica ügyletre
- Cesky Telecom: 14 százalékkal nőtt a negyedéves adózott eredménye
- A spanyol Telefónica SA veheti meg a Cesky Telecomot
- A spanyol Telefónica adta a legmagasabb vételi ajánlatot a Cesky Telecomra
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27