Csökkenő bevételek, növekvő veszteség a Seagate-nél
Kiss Ádám Zoltán, 2004. július 21. 20:54
A nagymértékű leépítéseket bejelentő Seagate nagy hagyományai és elismert minőségű, valamint zajszintű termékei ellenére kezd kiszorulni a merevlemezek piacáról. Ezt mutatja, ahogy a 33 millió dolláros, részvényenkénti 7 centes, július 2-ával záruló negyedben 1,34 milliárd dollár volt a vállalat bevétele, ami az egy évvel korábbi azonos időszak 1,55 milliárdos bevételéhez képest jelentős visszaesés. Bár az égész szektort sújtja a kereslet lanyhulása, így a rivális Maxtor is létszámleépítést jelentett be, a Seagate mintha nem tudna elég gyorsan reagálni a piac változásaira. Ennek megfelelően a vállalat nagyarányú átszervezésbe kezdett, így a mostani negatív adatokban talán már egy biztosabb jövő jelenik meg. Erre utal, hogy a gyengébb bevétel mellett is 4 millió dollár nyereséget termelt volna a vállalat, ha nem számolják az átszervezés, és annak adóköltségeit. A piac jelenleg egyetlen dinamikus szereplője a Samsung, mely képes lépést tartani a korábban a Quantum-ot felvásárló óriás Maxtor tempójával, ám versenytársaitól eltérően 3 év garanciát ad termékeire.
Kulcsszavak: Seagate
Kapcsolódó cikkek
- Függőleges felépítésű Seagate merevlemezek
- 1 Terabyte-os mini merevlemezt tervez a Seagate
- 15 millió Seagate HDD függőleges adatrögzítéssel
- Vezeték nélküli Seagate HDD mobiltelefonokhoz
- A világ leggyorsabb 2,5 hüvelykes merevlemezes meghajtója a Seagate-től
- Seagate: 750 GB-os hordozható merevlemezes adattároló
- A Seagate megveszi az EVault-ot
- Seagate merevlemezes meghajtó beépített adatvédelemmel
- 1,5 TB-os külső tároló PC-khez
- 2,5 TByte-os merevlemezt ígér a Seagate
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
legfrissebb cikkei
Lissák Laura készen áll az anyaságra
2024. 11. 05
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
2024. 11. 05