Oracle: központban a felelős vállalatirányítás
A körültekintő, meggondolt, felelős vállalatirányítás hiánya bizalmi válságot idézett elő a befektetők körében az Egyesült Államokban. A bizalom visszanyerése érdekében az amerikai kormányzati szervek és a szabályozók a felelős vállalatirányítást erősítő új előírásokat dolgoznak ki és vezetnek be, amelyek közvetve vonatkoznak a tőzsdén jegyzett cégek leányvállalataira, így akár magyarországi egységeire is.
Mivel egyre több vállalat működése alapul a különböző szoftveralkalmazásokon, az információs rendszereknek kell a felelős vállalatirányítást biztosító stratégia alapkövévé válniuk.
A megfelelő ügyviteli rendszerekkel javítható az átláthatóság, irányíthatóság és hatékonyság, és könnyebb teljesíteni a kitűzött szervezeti célokat:
· Átláthatóság: az információk a szervezet összes pontján elérhetők
· Irányíthatóság: egységes és biztonságos szabályozás, eljárásrendek és folyamatok
· Hatékonyság: az adatok gyors és pontos kigyűjtése, összegzése és egyeztetése
E három alapelvre az Oracle egy komplett informatikai megoldást kínál. A megoldásban használt számos alkalmazás közül az Oracle kiemelten fontosnak tartja az Oracle Internal Controls Manager eszközt, amellyel a vezetők, pénzügyi igazgatók, főkönyvelők, a belső ellenőrzési részleg dolgozói és a külső könyvvizsgáló cégek dokumentálhatják és vizsgálat alá vethetik a belső szabályozást, illetve folyamatosan ellenőrizhetik a hatósági előírások betartását. A megoldás bevezetésével a vállalat hatékonyabbá teheti a belső ellenőrzést, biztosabbá válik a kockázatfelmérés, és csökkennek a külső könyvvizsgálók bevonásának költségei. Az Oracle Internal Controls Manager az Oracle E-Business Suite alkalmazásegyüttes része, amely eleve az együttműködés szempontjainak megfelelően tervezett, integrált alkalmazásokból áll. A szoftver magyar nyelven is támogatott, valamint önálló egységként is bevezethető.
Az Oracle Internal Controls Manager segítségével a vezetők le tudnak fúrni, hogy minden probléma ellenőrzött és auditált-e, és ha nem, akkor hol van a hiba, a hiányosság, hol és mit kell pótolni. A felhasználó a könnyen kezelhető munkaterületen megszervezheti, végrehajthatja és felügyelheti a különböző auditálási tevékenységeket, például a vállalat üzleti folyamatainak definiálását, a folyamatok dokumentációjának elkészítését és karbantartását, a folyamatok és az őket érintő kockázati tényezők katalógusának nyilvántartását, a szervezeti felépítés feltérképezését, stb.
Az Oracle E-Business Suite „Oracle Workflow” néven egy beépített folyamatmodellező eszközt is tartalmaz. Az Oracle Workflow nem csak az üzleti folyamatok felvázolásában segíti a folyamatszervezőt, hanem teljes körű adatbázist is kínál az üzleti folyamatok és tevékenységek nyilvántartásához. Az egyes alkalmazásokban szereplő folyamatokat egy úgynevezett navigátor eszköz mutatja, amellyel ki lehet választani a kívánt folyamatot, és meg lehet vizsgálni azokat a funkciókat, amelyeket lefed az alkalmazásban. A folyamatokat tetszőleges mélységig lehet elemezni, a vállalat felső szintű irányításától egészen egy adott bizonylat továbbítási útvonalának követéséig.
A belső ellenőrzés egyik fő feladata egyértelművé tenni a kapcsolatot az üzleti folyamatok és az általuk befolyásolt pénzügyi mutatók között. Az Oracle Internal Controls Manager lehetővé teszi, hogy minden egyes folyamathoz hozzárendeljünk egy vagy több mérlegszámlát vagy eredménykimutatás-számlát. Ezzel konkrétan követhetővé válnak azok a kockázati tényezők, amelyek a pénzügyi beszámolókban közölt adatok és fontos mutatók alakulását befolyásolják.
Minden vállalat vezetése felel azért, hogy védje a tulajdonosok vagy részvényesek érdekeit és a vállalat vagyonát. Ennek érdekében minden egyes üzleti folyamat esetében fel kell mérnie a kapcsolódó kockázati tényezőket és azok esetleges következményeit. Az Oracle Internal Controls Manager lehetővé teszi egy olyan „katalógus” definiálását, amely részletesen nyilvántartja a szervezet egyes folyamatait, a különböző kockázati tényezőket, valamint ezek összefüggéseit.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.