Kulturális kincseink digitalizálása a Minor közreműködésével
A projekt megvalósításához az Informatikai és Hírközlési Minisztérium által meghirdetett Információs Társadalom Program "24. óra - Kulturális kincseink digitalizálása" (IHM-ITP8) pályázatával sikerült forrást biztosítani, amelyet az OMM pályázott meg, és amely a megvalósítás költségeinek jelentős részét fedezte.
A projekthez egyebek mellett 9 jelentős, de kevéssé ismert magyar tudós irathagyatékát választotta ki az OMM, amelyek jellegükből fakadóan a nagyközönség számára egyáltalán nem, a szakirányú kutatások számára pedig nehezen hozzáférhetőek.
A projektben a Minor Rendszerház Rt. az alábbi feladatokat valósította meg:
- A hagyatéki anyagok digitalizálása.
- Egy speciálisan - ezen munka keretében - kifejlesztett szoftver segítségével a képeket könnyen és több szempont szerint kutathatóvá, visszakereshetővé tette.
- A megjelenítéshez egy speciális eszközt, az információs terminált telepítette, amely használható a vándorkiállításokon és az időszakos kiállításokon.
Az anyagok döntő többségének megismerése nemcsak a nagyközönség, de a kutatás és az oktatás számára is nehezen hozzáférhető. A projektben kialakított rendszerben viszont már egy speciális információs eszköz - információs terminál - segítségével interaktív módon lehet tájékozódni.
A projekt többek között a következő előnyöket biztosította az intézmény számára:
- Jól megőrizhetővé és archiválhatóvá válnak az eredeti dokumentumok.
- A hálózatnak köszönhetően lehetővé teszi a távoli elérést, jó minőségben.
- Prospektusok, kiadványok szerkesztéséhez jól használhatók a digitális anyagok.
- Elektronikus kiállítások szervezhetők.
- A rendszer használói saját gyűjteményeket készíthetnek, mivel az eltárolt képeket a felhasználó a saját gépére is lementheti.
A 30 munkatárssal működő OMM dokumentumállományának jellemző adatai: kb. 17 ezer egyedi tárgy, közel 14 ezer könyv, 12 300 általános történeti dokumentum, 5000-nél több történeti értékű fotó, 27 ezernél több fotó-negatív és kb. 5000 diapozitív, 4340 percnyi videó és 14 ezer méternél hosszabb mozgófilm, 9800 körül adattári egység.
Kapcsolódó cikkek
- Aquis néven megújul a 18 éves Minor
- Vizitdíj-automaták a MINOR-tól
- Tulajdonosváltás és kinevezés a MINOR-nál
- 40%-os árbevétel-növekedés ért el a Minor
- Symantec Platinum partner lett a Minor
- Minor-megoldások a Paksi Atomerőmű informatikai kockázatainak csökkentésére
- IP telefónia telepítést és hálózatbővítést végez a MINOR a Deloitte-nál
- E-ügyintézés a Veszprémi Önkormányzatnál
- Minor: szerződés a Központi Szolgáltatási Főigazgatósággal
- Átadja a stafétát a MINOR vezérigazgatója
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.