rEVOLUTION : Egyedi fejlesztés egyedi igényekre

Bolti kiskereskedelmi rendszer a Marosportnál

forrás Prim Online, 2004. augusztus 15. 09:09
A Marosport Kft. - a jól ismert Columbia, Fundango, Quiksilver, Atomic és Roces sportruházati és sportfelszerelések forgalmazója - egyedi fejlesztésű kiskereskedelmi rendszert vezetett be, amelynek alapvető feladata a cég érdekeltségi körébe tartozó bolthálózat eddigi manuális bolti értékesítésének automatizálása. A cél egy központosított kiskereskedelmi értékesítési rendszer megvalósítása volt, amelyben az összes adat automatikusan egyetlen központba érkezik. A projekt eredménye: gyors információ, kiszámítható ügymenet.
A Marosport évek óta használja nagykereskedelmi folyamataik lefedésére és azt követő ügyviteli teendők ellátására a rEVOLUTION Zenit SQL szoftverére épülő nagykereskedelmi rendszert, amelyet nemrégiben szintén egyedi fejlesztésű kiskereskedelmi megoldással egészített ki. A bolti szoftver fejlesztése 2003. december elején vette kezdetét, és 2004. februárjában a rEVOLUTION már tesztelésre adta át a rendszert. Ezt követte a többszintű próbaüzem és a betanulás. Mindezek eredményeképpen 2004. tavasza óta a cég teljes értékesítési folyamatát informatikai megoldások támogatják.

Az egyedi fejlesztést a nagykereskedelmi rendszerrel való szoros együttműködés igénye, és a ruhaiparra jellemző színek és méretek szerinti árukezelés tette szükségessé. A vállalat egyelőre a budapesti plázákban található üzleteiben használja a kiskereskedelmi szoftvert, de mivel a tervei között szerepel a megyeszékhelyeken történő franchise rendszerű terjeszkedés, az üzletek száma hamarosan ugrásszerűen bővülhet. Az előretekintésnek és az egyedi fejlesztésnek köszönhetően a szoftver már fel van készülve arra, hogy e partnereket is bekapcsolják a cég központjába.

Egyedi megoldások

A fejlesztés egyik kihívása volt, hogy a rendszer az ad-hoc bolti értékesítést optimalizált folyamatokkal támogassa. A bolti értékesítés gyorsasága különösen meghatározó követelmény, így a szoftvert fel kellett készíteni a karácsonyi időszakokban várható értékesítési csúcsokra is.

A rendszer másik érdekessége a pénztárgép-kezelés megvalósítása. Mivel az üzletekben a pénztárgép használata elengedhetetlen, ezért szükség volt olyan funkcionalitásra is, amely a pénztárgép automatikus meghajtását végzi, elkerülve ezzel a dupla adatrögzítés okozta hibalehetőségeket. A cég döntéshozóinak előrelátását dicséri, hogy már korábban - amikor még közel sem volt napirenden a kiskereskedelmi rendszer kialakítása - olyan pénztárgépekkel szerelték fel boltjaikat, amelyek alkalmasak a számítógépes kapcsolatra.

A rendszerben minden egyes bolt a Marosport központjában található szerverekre dolgozik közvetlenül, így lehetővé vált, hogy a boltok igény esetén egymás készleteit láthassák. Emellett nem elhanyagolható szempont az sem, hogy rendszerüzemeltetést csak a központban kell fenntartani.

Ráfordítás, megtérülés, hatékonyság

A kiskereskedelmi rendszer fejlesztése mintegy 3 hónap alatt készült el. Ez jóval kisebb, mint amennyit a nagykereskedelmi rendszer fejlesztése vett igénybe (25 hónap). A munka során jelentős erőforrást takarított meg a rEVOLUTION a nagykereskedelmi rendszerben már elkészített alkotóelemek átemelésével és átalakításával. Szintén jelentős erőforrás-megtakarítást eredményezett, hogy a fejlesztő cég munkatársai már jól ismerték a Marosport dolgozóit és folyamatait (és fordítva is), így ismerősként sokkal közvetlenebb formában zajlottak a fejlesztési felmérések.

A project sikerességét segítette, hogy a rendszer felmérése során nem csak az aktuális rendszer megvalósítása történt meg, hanem a rEVOLUTION szakemberei a jelenlegi üzleti folyamatok optimalizálásába is besegítettek.

Folytatják...

A fejlesztés során több olyan funkcionális igény is felmerült, amely az 1.0 verzió idő- és költségkeretébe nem fért bele. Ezek egy 2.0 fejlesztés kereteiben belül kerülnek megvalósításra, amelynek felmérési munkálatai már el is kezdődtek.

Érdekes...

Meglepő, és sajnálatos, hogy az üzletházak a rendszer bevezetésekor nem tudták biztosítani az ADSL kapcsolatot, ezért az állandó internet-kapcsolatot a GTS Datanet műholdas rendszerével oldották meg.

Egyedi fejlesztések a rEVOLUTION-nél...

A rEVOLUTION Software jelentős tapasztalatokkal rendelkezik az egyedi fejlesztések területén, amelyek elsősorban adatbáziskezeléshez, illetve ügyviteli és vállalatirányítási rendszerekhez kapcsolódnak. Ebből a tevékenységből évente több tízmillió Ft bevétele származik, így a 2003-ban elért 52 millió Ft bevétel meghaladta a teljes árbevétel 10%-át.

rEVOLUTION sajtóközlemény nyomán
Kulcsszavak: Revolution ügyvitel

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01