Kiszorult a Dell az olcsó PC-k kínai piacáról
Milkovits Gábor, 2004. augusztus 17. 13:50
A döntés oka az elsősorban helyi, azaz kínai riválisok, így például a piacvezető Lenovo igen agresszív üzletpolitikája. A hazai gyártók ugyanis már 3000 jüanért (kb. 70 ezer Ft) forgalmaznak olcsó, AMD csipekkel felszerelt, Windows nélküli számítógépeket, ráadásul az általuk jóval könnyebben hozzáférhető kereskedelmi csatornák révén a „kisebb” vidéki városok jelentős számú lakosságát is hatékonyan elérik. A Dell viszont például kizárólag Intel processzorokkal hozza forgalomba PC-it, és ezen rövid távon nem is óhajtanak változtatni. Érdekes helyzet, hogy pont a Dellel történik mindez, hiszen a cég üstökösszerű felemelkedését világszerte elsősorban éppen versenytársainál alacsonyabb árainak köszönhette.
A texasi számítógépgyártó azért korántsem került kétségbeejtő helyzetbe – Kína nagy valószínűséggel továbbra is a cég termékeinek negyedik legnagyobb piaca marad, ahol a vállalat éves forgalomnövekedése még a közeljövőben is legalább kétszeresen meghaladja majd a világátlagot.
A texasi számítógépgyártó azért korántsem került kétségbeejtő helyzetbe – Kína nagy valószínűséggel továbbra is a cég termékeinek negyedik legnagyobb piaca marad, ahol a vállalat éves forgalomnövekedése még a közeljövőben is legalább kétszeresen meghaladja majd a világátlagot.
Kapcsolódó cikkek
- A halál oka: felrobbanó mobiltelefon-akku
- A Dell világszerte forgalmazni akarja linuxos PC-it
- Új színes és olcsó Dell noteszgépek
- EnterNet Dell márkabolt nyílt Budapesten
- A kínai PC-gyártók nem vetik meg a kalóz-Windowst
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Amerika üzenete Kínának: mi nyerjük meg a cyber-háborút!
- Napenergiával működő mobil
- A kínai fiatalok 85 százaléka szörföl a hálón
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról