Újra középpontban a napcella

Kiss Ádám Zoltán, 2004. augusztus 22. 13:21
Többek között a magas benzinárak és a világ egyre nehezebben kordában tartható emelkedő energiaéhsége miatt újra a figyelem középpontjába került a napenergia, több japán gyártó próbálja megalapozni helyzetét az egyre növekvő piacon.
Egyszerre folynak a felhasználói oldal termékeinek fejlesztései, és az alapkutatások, mindez együtt komoly termelésnövekedéssel jár. A japán NTT távközlési óriás például napelemes mobiltelefon-töltőt mutatott be a hónap elején, míg a Sharp a mainál 100 százalékkal több energiát adó napelemcella kifejlesztését jelentette be. A sorban a legújabb feltörekvő gyártó a Mitsubishi, mely bejelentette, hogy 2005 áprilisára 50 százalékkal megemeli napelemgyártásának volumenét. Ezt egyébként érdekes módon nem négyzetméterre vagy egyéb fizikai mutatók szerint adják meg, a mérőszám a napcellák által termelt energia. A Mitsubishi a jelenlegi 90 megawattról 135 megawattra szeretné emelni termelését 2005-re, de ez csak az első lépés, 2006-ig még nagyobb lépéssel 230 megawattra tervezik bővíteni a gyártást. A szakértők szerint a napcella újbóli népszerűsége hátterében egyrészt az áll, hogy a nyersolaj hordónkénti ára töretlenül emelkedik, és a közelít a pszichológiai határt jelentő 50 dolláros szinthez, másrészt feltalálása óta maga a napelem is igen sokat fejlődött. A sikerhez az is hozzájárul, hogy egyes nagyfogyasztó országokban, mint például az Egyesült Államokban, külön adókedvezménnyel támogatják a környezetkímélő technológia használatát.
Kulcsszavak: jövő

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59